Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niekończące się ślizganie sprzęgła


Aras86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój problem polega na tym , że jestem posiadaczem Megane II kombi z 2004roku sinik 1.6 16v i miałem kłopot ze sprzęgłem mianowicie zaczęło sie ślizgać na biegach 3,4,5 na pierwszych dwóch nie ma takich objaw. W aucie już 2 komplet sprzęgła jest zamontowany i usterka powraca po 1.5 tygodnia eksploatacji. Sprzęgło było wymieniane w warsztacie tarcz docisk i wysprzęglik bo sie rozszczelnił i płyn poleciał na tarcz to była pierwsza diagnoza. Po odebraniu auta wszystko ładnie pięknie sprzęgło bierze w okolicy polowy pedału po czym po paru dniach normuje sie i łapie ponad połowa. W czasie eksploatacji 1.5 tygodnia auto znowu zaczyna ślizgać się na powyższych biegach. Dodam, że było odpowietrzone itd. założony kolejny komplet sprzęgła tarcz docisk. Kolejne ok 1.5 tygodnia i znowu te same objawy szef w tym warsztacie rozkłada ręce bo już mu brakuje pomysłu na to co może być przyczyną nawracającego się problemu.... Zwracam sie wiec o jakieś sugestie co by mogło w tak szybkim czasie wykańczać to sprzęgło! Dodam, że kpl. sprzęgła by valeo drugi luka. Płyn zalany nowy dot4.

 

Dziś podczas zakupów za obserwowałem już delikatne jakby boksowanie na biegu 2. Mam pytanie czy w zależności od wersji są rożne długości wysprzęglika? Póki co auto jest ciągle robione w tym warsztacie w ramach gwarancji. Będę także po świętach jeździć po innych mechanikach pytać czy była podobna sytuacja w jakiś autach.

 

Kolego Ares86 na drugi raz konsultuj wykasowanie wpisów moderatora.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest wina wysprzęglika. Przy jego uszkodzeniu, raczej miałbyś problemy z wysprzęglaniem (zgrzyty przy zmianie biegów).

Mówisz, że wymieniali sprzęgło. A sprawdzane było przy tym koło zamachowe? Podejrzewam, że nawet go nie oczyścili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi wchodzą dobrze z tym nie ma problemu. W połowie puszczania pedału sprzęgła czuć takie szarpniecie jak by tarcz doszła do koła i się zwarła. Jest ok dopóki nie wcisnę raptownie pedału gazu przy np. manewrze wyprzedzania czy jadąc na wzniesieniu wtedy ewidentnie widać po wskaźniku obrotów, że obroty rośna szybciej nieraz można zaobserwować jak by nawet tak pulsacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwne to, że półtora tygodnia jest ok i nagle to powraca. Za każdym razem to samo. Jeszcze jedno znalazłem jedna stronę z sprzęgłami i o dziwo patrząc w dowód 83kW i według katalogu to jest zwykła 16 a nie 16v. A części chyba były kupowane do 16V. Ma to jakieś znaczenie jestem zielony w tych sprawach ale mechanik powinien to zauważyć.

Edytowane przez Aras86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimne elementy mają większy współczynnik tarcia, tak więc uślizg nie występuje. Wraz ze wzrostem temperatury współczynnik tarcia maleje i sprzęgło się ślizga. W skrócie, zimne sprzęgło lepiej trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm twierdzili że wymienili zapobiegawczo na poprzedniej reklamacji. Fakt widać jak by była nowa choć ręki za to bym nie dał.od strony komory widać nowe zabezpieczenia takie dwie spinki chyba na szyjce wysprzęglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro oddaje auto do mechanika niech kombinują aż zrobia. Hm dziś teściu podsunął mi myśl co prawda naprawia Tiry ale mówił ze silnik to silnik czy jakoś tak to ujął...I fakt jest taki żeby zajechać koło zamachowe trzeba urodzić sie pechowcem. Fakt który stwierdził jest taki ściągając osłonę dolna sinika i jak patrzył na cześć skrzyni, a osłony sprzęgła jest mokra od oleju.

Wnioski:

*oleju nie ubywa w zbiorniczku płynu hamulcowego, wiec wyciek z tego układu odpada,

*biegi wchodzą/wychodzą dobrze wiec wysprzęglik odpada,

*przez otwór widać ze kolo zamachowe jest od strony silnika suche co mówi o tym ze z silnika nie ma wycieku(oleju tez nie ubywa).

Diagnoza jego jest taka,że to jest wyciek ze skrzyni biegów nie wieka ilość wydostaje sie ze skrzyni być może po wałku, gdy dociera do niego lecąc po obudowie ku temu otworowi który umożliwia wypłyniecie płynu z osłony sprzęgła, a obroty koła zamachowego sprawiają rozrzut tego płynu po całej obudowie a także po samej tarczy w wyniku tego sprzęgło zaczyna się ślizgać.

Co myślicie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!