Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niekończące się ślizganie sprzęgła


Aras86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój problem polega na tym , że jestem posiadaczem Megane II kombi z 2004roku sinik 1.6 16v i miałem kłopot ze sprzęgłem mianowicie zaczęło sie ślizgać na biegach 3,4,5 na pierwszych dwóch nie ma takich objaw. W aucie już 2 komplet sprzęgła jest zamontowany i usterka powraca po 1.5 tygodnia eksploatacji. Sprzęgło było wymieniane w warsztacie tarcz docisk i wysprzęglik bo sie rozszczelnił i płyn poleciał na tarcz to była pierwsza diagnoza. Po odebraniu auta wszystko ładnie pięknie sprzęgło bierze w okolicy polowy pedału po czym po paru dniach normuje sie i łapie ponad połowa. W czasie eksploatacji 1.5 tygodnia auto znowu zaczyna ślizgać się na powyższych biegach. Dodam, że było odpowietrzone itd. założony kolejny komplet sprzęgła tarcz docisk. Kolejne ok 1.5 tygodnia i znowu te same objawy szef w tym warsztacie rozkłada ręce bo już mu brakuje pomysłu na to co może być przyczyną nawracającego się problemu.... Zwracam sie wiec o jakieś sugestie co by mogło w tak szybkim czasie wykańczać to sprzęgło! Dodam, że kpl. sprzęgła by valeo drugi luka. Płyn zalany nowy dot4.

 

Dziś podczas zakupów za obserwowałem już delikatne jakby boksowanie na biegu 2. Mam pytanie czy w zależności od wersji są rożne długości wysprzęglika? Póki co auto jest ciągle robione w tym warsztacie w ramach gwarancji. Będę także po świętach jeździć po innych mechanikach pytać czy była podobna sytuacja w jakiś autach.

 

Kolego Ares86 na drugi raz konsultuj wykasowanie wpisów moderatora.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest wina wysprzęglika. Przy jego uszkodzeniu, raczej miałbyś problemy z wysprzęglaniem (zgrzyty przy zmianie biegów).

Mówisz, że wymieniali sprzęgło. A sprawdzane było przy tym koło zamachowe? Podejrzewam, że nawet go nie oczyścili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi wchodzą dobrze z tym nie ma problemu. W połowie puszczania pedału sprzęgła czuć takie szarpniecie jak by tarcz doszła do koła i się zwarła. Jest ok dopóki nie wcisnę raptownie pedału gazu przy np. manewrze wyprzedzania czy jadąc na wzniesieniu wtedy ewidentnie widać po wskaźniku obrotów, że obroty rośna szybciej nieraz można zaobserwować jak by nawet tak pulsacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwne to, że półtora tygodnia jest ok i nagle to powraca. Za każdym razem to samo. Jeszcze jedno znalazłem jedna stronę z sprzęgłami i o dziwo patrząc w dowód 83kW i według katalogu to jest zwykła 16 a nie 16v. A części chyba były kupowane do 16V. Ma to jakieś znaczenie jestem zielony w tych sprawach ale mechanik powinien to zauważyć.

Edytowane przez Aras86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimne elementy mają większy współczynnik tarcia, tak więc uślizg nie występuje. Wraz ze wzrostem temperatury współczynnik tarcia maleje i sprzęgło się ślizga. W skrócie, zimne sprzęgło lepiej trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm twierdzili że wymienili zapobiegawczo na poprzedniej reklamacji. Fakt widać jak by była nowa choć ręki za to bym nie dał.od strony komory widać nowe zabezpieczenia takie dwie spinki chyba na szyjce wysprzęglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro oddaje auto do mechanika niech kombinują aż zrobia. Hm dziś teściu podsunął mi myśl co prawda naprawia Tiry ale mówił ze silnik to silnik czy jakoś tak to ujął...I fakt jest taki żeby zajechać koło zamachowe trzeba urodzić sie pechowcem. Fakt który stwierdził jest taki ściągając osłonę dolna sinika i jak patrzył na cześć skrzyni, a osłony sprzęgła jest mokra od oleju.

Wnioski:

*oleju nie ubywa w zbiorniczku płynu hamulcowego, wiec wyciek z tego układu odpada,

*biegi wchodzą/wychodzą dobrze wiec wysprzęglik odpada,

*przez otwór widać ze kolo zamachowe jest od strony silnika suche co mówi o tym ze z silnika nie ma wycieku(oleju tez nie ubywa).

Diagnoza jego jest taka,że to jest wyciek ze skrzyni biegów nie wieka ilość wydostaje sie ze skrzyni być może po wałku, gdy dociera do niego lecąc po obudowie ku temu otworowi który umożliwia wypłyniecie płynu z osłony sprzęgła, a obroty koła zamachowego sprawiają rozrzut tego płynu po całej obudowie a także po samej tarczy w wyniku tego sprzęgło zaczyna się ślizgać.

Co myślicie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!