Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kody na oleju ELF


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Nabyłem ostatnio olej ELF Evolution SXR 5W-30

Próbowałem znaleźć na nim jakąś datę produkcji, nie ma tak jak np. na Lotosie ,za to są jakieś kody.

Czy ktoś wie jak je odczytać?

Oto te kody ( tak jak sa nadrukowane) :

31619992 14813

02755142464

 

dodam, ze ostatni kod się zmienia ( końcówka) w zależności od opakowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oleju jest też kod kreskowy, ale to kod towaru , taki do sklepu.

Myślę, że data produkcji i seria jest właśnie zakodowana w tych cyfrach co podałem.

Tym bardziej , że kilka ostatnich cyfr z drugiego rzędu zmienia się na różnych opakowaniach oleju z tego samego kartonu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, dzięki za analizę. :)

14813 wskazywać może na 14.08.2013 , lub na 148 dzień roku 2013.

Ogólnie dobra wiadomość, że to w miarę świeży olej jest.

 

Ale ten "numer partii" 31619992 też może wskazywać że jest to rok 2013 ( pierwsza cyfra) i 161 dzień roku - następne cyfry.

Takie cyfry można analizować na wiele sposobów. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod cyfrowy,nie zawiera informacji o rodzaju produktu i dacie produkcji-służy do identyfikacji producenta lub dystrybutora.Kod 13 cyfrowy,od lewej;nr.kraju-3 cyfry,nr.producenta lub dystrybutora -nst.4-7 cyfr,nr.produktu- nst.2-5 cyfr ,numer kontrolny-ostatnia cyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Wiesz, kto tam wie co producent/dystrybutor zawarł w tych nr-kach.

Wszystkie wymagania dotyczące oznakowania opakowań zwierają zalecenie żeby dane na nich zawarte jednoznacznie identyfikowały produkt i zawierały dodatkowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Te nr podane producentowi pozwolą mu na dokładne określenie z której partii pochodzi ten konkretny produkt w tym konkretnym opakowaniu. Każdy producent ustala sobie swój system i wg niego znakuje swoje wyroby.

Końcowy odbiorca nie musi wiedzieć co oznaczają te cyferki, a ja jedynie "rozszyfrowałem" te numerki jak uważałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój punkt widzenia jest typowy dla producentów.

Ja natomiast patrzę na to z punktu widzenia konsumenta, dlatego chciałbym jasno widzieć na opakowaniu datę produkcji lub datę przydatności do "spożycia", bo na pewno oleje nie są wieczne.

A brak czytelnej daty produkcji na opakowaniu sprzyja nieuczciwym zachowaniom sprzedawców, o producencie też nie świadczy dobrze, bo próbuje coś ukryć przed konsumentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój punkt widzenia jest typowy dla producentów.

Może pośrednio, ponieważ po części to moja praca :), ale nie myśl, że ja to tak widzę, porostu tłumaczę jak może być, ale nie koniecznie tak musi być. Każdy producent ma swoją filozofię i procedury, którymi się posługuje. Bardzo często się zdarza, że na produkcie nie ma daty produkcji przydatności do użytkowania itp. W końcu olej samochodowy to nie żywność.

Oleje silnikowe są dość stabilne chemicznie, a przechowywane w suchym pomieszczeniu, w temp. 10-20°C nic się z nimi nie stanie przez parę lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę zawierzyć Twojej wiedzy, że olej można przechowywać przez parę lat, ale wiadomo , każdy chciałby kupować świeży towar, a nie jakieś "zapasy wojskowe", na których ktoś mniej uczciwy zbija fortunę przez wprowadzanie na rynek lekko starych olejów sprowadzonych z zachodu.

A masz może dostęp do informacji jaki jest oficjalny termin "przydatności do spożycia" takiego oleju silnikowego?

Powszechnie się utarło, że po zalaniu oleju do silnika należy go wymienić po roku, nawet ja auto jest mało jeżdżone ( choć znam auta , w których olej nie był wymieniany przez 5 lat, a w tym czasie całkowity przebieg auta był na poziomie 10 tys km) , a jak jest z olejem nie używanym?

Po jakim czasie nie należy go już używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam takiej wiedzy. Sam osobiście przechowywałem olej nie dłużej niż 1-1,5 roku, od wymiany do wymiany. Olej był przechowywany w oryginalnej butelce dobrze zakręconej. Okurat takie mam przebiegi, zresztą staram się wymieniać olej raz w roku. Ponieważ oleju wchodzi prawie 5l to przy pierwszej wymianie kupiłem 6l eby mieć na dolewki, a ponieważ praktycznie nie było potrzeby dolewać, to to co zostało szło w pierwszej kolejności do silnika.

Jeżeli wlejesz olej do silnika to już zupełnie inna sprawa. Weź pod uwagę, że w silniku olej ma praktycznie stały dostęp powietrza, zmienia się temp.Wilgotność. dostęp do splain benzyny itp. Każdy olej zawiera różne środki chemiczne, poza tym w wyniku pracy olej zmienia swoje właściwości, zużywają się inhibitory korozji i środki myjące.

Producenci poto podają okresy wymiany, żeby uniknąć uszkodzenia silników, czy w ogóle maszyn, które są nimi smarowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!