Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam trochę niedogrzany silnik więc postanowiłem wymienić termostat, ale niestety chyba mam z tym problem. W aucie siedzi coś takiego :termostat Może ma ktoś pomysł jak to rozebrać? Niestety wygląda mi to na część nierozbieralną :) a ile to kosztuje widać w podanym linku. Konstruktorzy samochodów robią nas niestety jak chcą. Ech, szkoda gadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten element plastikowy. Nie taki jak na linku z allegro. Rok auta to 2005 jeszcze przedliftowy.

 

Dodano 30-12-2013, 16:41

Chciałem go rozebrać żeby wymienić sam wkład, który można kupić za jakieś 40 zł. A to całe plastikowe ustrojstwo kosztuje już ponad 200 zł. Więc chyba dam sobie spokój. Temperatura podczas jazdy pokazywana przez czytnik OBD wynosi ok 80 stopni, czasem więcej, więc tragedii nie ma. Choć nie lubię, jak coś działa nie tak jak fabryka przykazała. Temperatura początku otwarcia termostatu w tym aucie wynosi 89 stopni, a pełnego otwarcia 99 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie kupił bym tego elementu z allegro i po prostu wymienił, ewentualnie pozostaje jeszcze jakiś szrot w okolicy. Na oko wygląda że ten element będzie pasował od każdego 16V, ale mogę się mylić. Wymiana jest stosunkowo prosta, jakieś 15 min roboty z tym, że wcześniej trzeba upuścić trochę płynu i po zamontowaniu odpowietrzyć układ chłodzenia. Ten element pełni też funkcję chłodnicy oleju, więc po odkręceniu spodziewaj się lekkiego wycieku oleju.

Trochę mnie tym zaskoczyłeś ze masz ten element plastikowy, bez możliwości wymiany termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest jakaś myśl. Przemyślę to, może by to faktycznie pasowało. No taki mi się trafił egzemplarz. Ściągnięty z Niemcowni. Dzięki za sugestię i pozdrawiam!

 

Chyba jednak ten pomysł z założeniem metalowej obudowy termostatu spali na panewce. Jest tam inny czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W metalowej jest trzy-pinowy, a w plastikowej cztero-pinowy i nie ma możliwości ich zamiany. A ja nie mam zamiaru bawić się w dorabianie wtyczek, zresztą nie wiem czy to jest możliwe. Pozostaje mi na chwilę obecną kupno całej nowej obudowy wraz z termostatem.

 

Wymieniłem w końcu ten nieszczęsny termostat. Kupiłem zintegrowany z obudową bo nie chciało mi się kombinować. W tej obudowie jest też nowy czujnik temperatury. Co ciekawe jeden z najtańszych jaki udało mi się znaleźć w sieci, to oryginał Reno i taki kupiłem. Wymiana może nie tyle trudna, co upierdliwa z uwagi na wyciekający z głowicy olej. Tego oleju wyciekło dość sporo i zafajdało pół silnika a trochę nawet wleciało do kanałów wodnych. W zasadzie to by trza było zmienić od razu olej i płyn. Jak ktoś będzie się do tego zabierał to radzę robić to po dłuższym przestoju, najlepiej na drugi dzień, żeby olej dobrze ściekł z głowicy. Ja robiłem to na jeszcze trochę ciepłym silniku i olej cały czas się sączył z kanałów w głowicy. Ten kto to wymyślił powinien dostać Nobla normalnie. Następną rzecz jaką wymyśli to pewnie filtr powietrza zintegrowany z kolektorem ssącym :) To sobie trochę ponarzekałem, ale chyba słusznie, bo wymiana termostatu nie powinna być tak skomplikowana. A tymczasem z efektów pracy jestem zadowolony. Temperatura oscyluje w pobliżu 90 stopni, termostat otwiera się nawet gdzieś przy 91, 92 stopniach (odczyt przy użyciu czytnika OBD oczywiście). Na nadchodzące chłodki jak znalazł.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!