Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

GregMegi

Megane II phI wtryskiwacze 1.5 dCi - regenerować??

Recommended Posts

Witam,

Czy warto regenerować wtryski 1,5dCi, jezeli tak, to gdzie??

Ile moze kosztowac taka regeneracja ( wtryskiwacz zielony - czym one sie różnia)??

 

 

Podobno w lutym maja byc udostepnione przez firme Delphi czesci zamienne do tych wtryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to regeneracja 200zł sztuka, o ile da się zregenerować

do tego kalibracja koło 100zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za samą renerację do 1,5 dCi w ASO Deplhi w W-wie chcieli ode mnie ~600zł/szt.

Z tego co widziałem, na Allegro taka usługa kosztuje 500zł/szt, ale ja bym się troche bał wysyłać i później odbierać wtryski za pobraniem ok 2000zł. Najlepiej wszystko robić na miejscu, w jednym porządnym warsztacie, który da Ci gwarancję. Regeneracja polega na wymianie końcówki wtryskiwacza na nową.

Do tego faktycznie dochodzą koszty kalibracji i zaprogramowania numerów wtryskiwaczy w komputerze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

[Cięcie]

 

z tego co mi gosc (dokonujacy diagnozy komputerowej) mówil, to te zawory sa we wtryskiwaczach....

Po odpieciu z wtryskiwaczy przewodow zwrotki paliwa, dwa cylindry(3,4) zwracaly wiecej paliwa niz dwa pozostale... Tak gosc zdiagnozowal, nie wiem na ile slusznie :?:

a na tych cynindrach pojawialo sie wypadanie zaplonu.

 

Pozdrawiam

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to trochę wróżenie z fusów

pojedz na porządną diagnostykę komputerową, ten facet to pewnie pan Henio, który zatrzymał sie w rozwoju na polonezach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z tego co mi gosc (dokonujacy diagnozy komputerowej) mówil, to te zawory sa we wtryskiwaczach....

Po odpieciu z wtryskiwaczy przewodow zwrotki paliwa, dwa cylindry(3,4) zwracaly wiecej paliwa niz dwa pozostale

Czyli jednak mówimy o wtryskach :-> Taki test tj. odłączenie przewodów zwracających paliwo to najbardziej prosty i prymitywny test na sprawność wtryskiwaczy w ogóle.

Po wymianie 4 wtrysków, mój mechanik zrobił takowy test nawet przy mnie. Na starych wtryskach, po 3 minutowym teście (z zegarkiem w ręku :?: ) nadmiar paliwa dosłownie wylewał się z tych zbiorniczków, a to najlepszy dowód na to że wtrysk jest zrypany i nadaje się tylko do regeneracji albo na śmietnik. Na "nowych" było OK, ale wcale nie dokładnie taki sam przelew na każdym.

Z tego prosty wniosek, że jeśli jedne wtryski leją bardziej niż pozostałe, wcale nie oznacza, że trzeba je od razu wymieniać.

Dlatego przyłączam się do opinii Snapa - nie ma co wróżyć z fusów, tylko trzeba jechać do profesjonalnego zakładu, zrobić porządne testy i na coś się zdecydować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do GIGANT MOTO z Rudy Śląskiej. Regenerowałem u nich 4 wtryski koszt 1600zł i lipa chodził gorzej jak przed regeneracją, bo nie generują nowych kodów do kompa. Radzę poszukać innej firmy co generuje kody, lub kupić nowe wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie dajcie się nabrać na regeneracje wtryskiwaczy Common Rail. Prędzej kupiłbym uzywane z małym przbiegiem niż regenerowane. "Regeneracja" najczęsciej polega na wymianie koncówki wtryskiwacza, ale nikt nie zregeneruje kalibrowanych otworów komory sterującej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam kolesia co sprzedaje nówki zafoliowane za 600zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli takie same ceny sa w tej chwili do Clio tylko zastanawia mnie jak masz nowe wtryski to tez trzeba programowac numery do kompa ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!] - zależy...

[nie cytujemy całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadamy <czerwona> ] -Robak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znam gościa w Bełchatowie, który regeneruje wtryski za 2500zł (4 szt. z montażem) z gwarancją na rok. Wiem bo sam u niego robiłem i od ponad roku mam spokój, więc z czystym sumieniem mogę go polecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam kolesia co sprzedaje nówki zafoliowane za 600zł

Witam czy mogłbym dostać namiary na tego gościa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...a może warto pomyśleć nad zastosowaniem preparatów czyszczących?

 

Np.: w ASO Renault (w innych też), stosują Srodki firmy FORTE.

...z własnego doświadczenia powiem tylko tyle że ich chemia czyni cuda zwłaszcza przy czyszczeniu czystym preparatem.

Edytowano przez OE Reniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wystarczy je w myjce przeczyścić, a na przyszłość lać do paliwa olej 2T :notacrook:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przedrzeźniaj przedmówcy

Tyle że do czyszczenia trzeba demontować wtryskiwacze, a dodanie oleju do paliwa to połowiczna korzyść i zarazem powód możliwych przyszłych problemów.

...cały problem polega na tym że cząstki dodanego oleju w połączeniu z wysoką temperaturą np.w końcówce wtryskiwacza mogą przyczynić się do zanieczyszczenia i co za tym idzie nieodpowiedniego rozpylania paliwa przez wtryskiwacz nie mówiąc o zwiększeniu oporów pracy końcówki wtryskiwacza co doprowadza do niekontrolowanego wydatku paliwa, nie wspominając o braku wpływu takiego oleju na jakość paliwa do którego został dodany.

Pozostaje jeszcze problem związany z cyt.:"powstawanie zanieczyszczeń jest naturalnym procesem wynikającym z niepełnego spalania mieszanki. W wyniku tego procesu dochodzi do wytworzenia się cząstek rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych jak guma, cząstki stałe i osady (mikroorganizmy). Następnie dochodzi do rozwoju bakterii w zbiorniku paliwa i dochodzi do zanieczyszczenia i utleniania w całym układzie paliwowym, włącznie z wtryskiwaczami. Niepełne spalanie wpływa też na zanieczyszczenie układu EGR, kolektora dolotowego, turbosprężarki i katalizatora, a także powstaje nagar w komorach spalania, na pierścieniach tłokowych i w rowkach pierścieni tłokowych. Po wystąpieniu usterki spowodowanej zanieczyszczeniem kierowca sam zgłosi się do serwisu samochodowego." żródło www.forte-nwe.pl

 

Strona poświęcona konkretnemu produktowi: http://forte-nwe.pl/Trudny-Rozruch-Diesla/Diesel-Parafina/Czyszczenie-Wtryskiwaczy-Diesla/Czyszczenie-Ukladu-Oleju-Diesla/Problem-z-Uruchomieniem-Diesla/Klopot-z-Rozruchem-Diesla/Diesel-Zima/Rozwiazanie-na-Problemy-z-Dieslem.html

 

Naprawdę godny polecenia...

Edytowano przez gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gó... prawda. temat ostatnio modny, więc napiszę tylko w skrócie:

- stosować oleje 2T niskopopiołowe. MIXOL nie spełnia tego kryterium, ale np. czerwony ORLEN już tak

- proporcje 1:250 - 1:300

- nie ma nagaru

- nie ma zanieczyszczeń w EGR

- nie ma zanieczyszczeń w FAP

- wtryskiwacze "normalnie" rozpylają paliwo: nie ma żadnych niepokojących objawów, stuków, dźwięków

- nie ma "niekontrolowanego wydatku paliwa"

 

a'propos "powstawanie zanieczyszczeń jest naturalnym procesem wynikającym z niepełnego spalania mieszanki" chyba pomyliłeś silniki 2T z 4T.

ja tego FORTE nie polecam: kolega mi mówił, że jego kolega to stosował i korobowody mu bokiem wyszły :notacrook:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..."kolega mi mówił, że jego kolega to stosował i korobowody mu bokiem wyszły ;)"

Ale może kolega kolegi Twojego kolegi zastosował i jest zadowolony :notacrook:

Jeśli chodzi o korbowody wychodzące na świat - to jak również uszkodzenie panewek w silnikach renault K9K i F9Q (dziwne że głównie Megane II i Scenic), chleb powszedni.

 

Co do silników 2T i 4T - nie bardzo wiem co miałeś na myśli, zamieszczony tekst to jak zauważyłeś cytat dotyczący zanieczyszczeń w silnikach Diesla.

Post dotyczy silnika K9K

 

No i jak można polecać lub nie polecać czegoś czego się nie widziało na oczy, nie stosowało, nie spróbowało, itd... ;)

 

Faktycznie Producent nie zaleca stosowania żadnego rodzaju środków podczas normalnej eksploatacji i prawdopodobnie b.duża liczba użytkowników nie ma problemów z pojazdem.

 

Dodano: 01 wrz 2012 - 10:48

gó... prawda. temat ostatnio modny, więc napiszę tylko w skrócie:

- stosować oleje 2T niskopopiołowe. MIXOL nie spełnia tego kryterium, ale np. czerwony ORLEN już tak

- proporcje 1:250 - 1:300

- nie ma nagaru

- nie ma zanieczyszczeń w EGR

- nie ma zanieczyszczeń w FAP

- wtryskiwacze "normalnie" rozpylają paliwo: nie ma żadnych niepokojących objawów, stuków, dźwięków

- nie ma "niekontrolowanego wydatku paliwa"

...ale wszystkie oleje "2T" Orlen zawierają jednak popiół siarczanowy który odpowiedzialny jest za neutralizację kwaśnych związków a po przedostaniu się do układu wydechowego zanieczyszcza jego elementy.

Druga sprawa to dawkowania: skąd zaproponowana proporcja 1:250 / 1:300?

Producent (w tym wypadku proponowany przez Ciebie Orlen), proponuje stosowanie oleju do silników dwusuwowych w proporcji 2% w stosunku do ilości paliwa / 1:50 / lub wg producenta silnika (na marginesie dwusuwowego) - a Renault nie wydało takich zaleceń?

Edytowano przez OE Reniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o korbowody wychodzące na świat - to jak również uszkodzenie panewek w silnikach renault K9K i F9Q (dziwne że głównie Megane II i Scenic), chleb powszedni.
niestety prawda :notacrook: efekt prawdopodobnie zwiększonego resursu olejowego. nic innego nie udało mi się ustalić, a śledzę temat od ok. 3 lat.

 

Co do silników 2T i 4T - nie bardzo wiem co miałeś na myśli, zamieszczony tekst to jak zauważyłeś cytat dotyczący zanieczyszczeń w silnikach Diesla.
tak, ale opisałeś skutki występujące w silnikach 2T

 

Druga sprawa to dawkowania: skąd zaproponowana proporcja 1:250 / 1:300?
temat się ostatnio rozwija na polskich forach internetowych i są nawet niezłe opracowania. na zachodzie jest to znacznie bardziej znane zjawisko. zaczęto o tym mówić po zaprzestaniu stosowania siarki jako dodatku do paliw

 

Producent (w tym wypadku proponowany przez Ciebie Orlen), proponuje stosowanie oleju do silników dwusuwowych w proporcji 2% w stosunku do ilości paliwa / 1:50 / lub wg producenta silnika (na marginesie dwusuwowego) - a Renault nie wydało takich zaleceń?
to oczywiście zalecenia do silników 2T. podane wyżej proporcje są najbardziej popularne, oparte ZTCW doświadczeniach zachodnich.

 

oczywiście nikogo nie można na siłę nakłaniać do stosowania tego czy owego. sam leję olej do 2T od jakiś 60 kkm i nie widzę negatywnych skutków. zacząłem lać z obawy o mechaniczne zużycie łopatek w pompie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...cytat to opracowanie działu technicznego z firmy Forte dotyczące silnika zasilanego ON (dlatego cytat), w sumie słyszałem o dwusuwowym silniku diesla ale to był chyba prototyp i jak szybko go ktoś wymyślił tak szybko o nim zapomnieli :notacrook:

 

Oczywiście każdy naleje co będzie uważał, myślę natomiast że chyba warto stosować coś zgodnie z przeznaczeniem.

 

Rozważając plusy i minusy obu możliwości chyba poza ceną preparat wypada lepiej

- czyści i smaruje

- poprawia parametry paliwa w którym jest zastosowany

- spala się całkowicie bezpopiołowo

- jest przeznaczony do stosowania ;)

...oczywiście jest cała książka szkolenia technicznego z dokładnymi danymi ale mnie właściwie przekonuje to co widziałem na własne oczy a nie ze słyszenia lub opowieści.

 

Olej 2T

- smaruje układ wtryskowy

- cena

 

Z doświadczenia mogę powiedzieć jedynie że podobnie jak z omawianymi panewkami problem z zacierającą się pompą wysokiego ciśnienia z osprzęcie Delphi to raczej skutek tańszej produkcji - nie spotkałem się z uszkodzonym Siemensem. Możliwe jest również że problem zacierających się pomp dotyczy jedynie określonej ilości wyprodukowanych pomp.

Edytowano przez OE Reniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...