Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kiedy wymieniać olej żeby wydłuzyć życie silnika


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz konstruktorzy silników muszą uwzględniać różne aspekty techniczna jak i gdzie dane auto będzie użytkowane, a to że producent pisze i jego "specjaliści" nie potrafią sprecyzować kiedy ma być wymieniany olej czy rozrząd to niestety ale na to większego wpływu nie mamy.

Do do oleju w tirach w Volvo FH12 380KM i 420KM wchodzi tylko 42l oleju i 3l w 3 filtry oleju.

Niestety dziś pieniądz jest najważniejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażasz sobie że producent silnika produkuje swój produkt na przebieg 100tyś km

 

Zgadza się, tylko że w siodłowych nie doświadczysz żadnych awarii przy proporcjonalnie niskich przebiegach, jak to jest w osobowych.

Gdyby silnik zaprojektowany był nawet z najwytrzymalszego materiału jaki jest i jeździł tylko na trasie, to jeżeli nie będzie smarowania to i tak nie pojeździ długo.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już takie porównanie, to weźcie pod uwagę, że TIR może i robi 80.000 km na oleju, ale ma go 10x więcej (tj. 1.000 %),

stary silnik 1,6 benzyna w starej osobówce łykał do miski 5 litrów oleju, dzisiejsze takie motory 2-2,5 litra max. Gdyby zamiast 2,5 litra krążyło 25 litrów, chłonność zanieczyszczeń i ilość dodatków też by starczyła na interwały 80.000 km w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o przedwczesne awarie panewki i tym podobne i to do nich przyczynia się właśnie kierowca.

Dlaczego nadal uważasz, że to wina kierowcy? Może trzeba powiedzieć, że silnik został źle zaprojektowany lub źle dobrano materiały, ponieważ obrót panewki to błąd konstrukcyjny. Zatarcie panewki to wina ( można założyć ) kierowcy - zły olej, mała jego ilość itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasz poczciwy fiat 126p nie miał filtru oleju jako takiego (bo trudno nazwać filtr odśrodkowy filtrem oleju) i jeżdził. Nikt się tam nie przejmował panewkami, bo to była stara szkołą mechaniki samochodowej. Sam jechałem w trasie fiatem 126p, gdzie straciłem prawie cały olej z układu smarowania a kontrolka się nie świeciła. Na miarce sucho, a oleju wchodziło ok 2,5l do układu. I po wlaniu 2 litrów był maks na miarce. I w takim stanie przejechałem około 100km. Teraz auta osobowe są budowane według teorii "spisku żarówkowego", czyli już na etapie projektowania już są założenia ile dana część ma wytrzymać. W przypadku samochodów ciężarowych to jest za "mały rynek" aby można było sobie pozwolić na wpadki, bo konkurencja jest tam zażarta. I teraz właściciel floty ciężarówek firmy XYZ ma te same awarie powiedźmy w 30 swoich samochodach, to na pewno już jak będzie wymieniał auta na nowe to nie kupi ciężarówki firmy XYZ tylko będzie szukał innej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrót panewki to błąd konstrukcyjny. Zatarcie panewki to wina

obrót panewki to konsekwencja jej zatarcia, a zaciera się najczęściej, o ile nie zawsze ta najdalej od pompy oleju, która może dostawać smarowanie z opóźnieniem przy niekorzystnych warunkach. A takimi warunkami są chociażby jak wspomniał Aston76, częsty rozruch silnika, rzadkie użytkowania auta np co kilka dni, a najgorszy jest rozruch silnika przy bardzo niskiej temperaturze i traktowanie tak, jakby silnik był rozgrzany. Powtarzalność takich sytuacji doprowadza do wycierania się panewek i w ostateczności po X przebiegu do obrócenia się. Nie widzę tutaj winy oleju i błędnej konstrukcji, a jedynie użytkownika.

 

Tak jak Aston pisze, silniki mają swoją określoną żywotność już przy projektowaniu i np taki DCI pisali gdzieś kiedyś, że ma 350 tys. km, i tyle lub więcej powinien wyjeździć przy dobrym traktowaniu i takie obrócenie panewki nie powinno mieć miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób uszkadzają się te zatrzaski ?

 

Powtarzalność takich sytuacji doprowadza do wycierania się panewek i w ostateczności po X przebiegu do obrócenia się

wycieranie się a zużywanie jedno i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Ja mam inne pytanie, po zakupie Meganki pojechałem na wymianę oleju (bo z kartki przy silniku wynikało, że już czas). Przy silniku była także kartka z jeszcze poprzedniej wymiany. Na starszej kartce był zalany olej 5w40 a na tej z ostatniej wymiany 10w40. Mechanik przy wymianie mówił, że trochę za wcześnie poprzedni właściciel przeszedł na 10w. I tu mam pytania czy to norma, że z wiekiem (przebiegiem) zmienia się parametry oleju?. Czy jest z tego tytułu jakieś zagrożenie? Czy można wrócić do oleju 5w?. Czy parametr ten ma jakiś wpływ na koło zmiennych faz rozrządu (KZFR)?. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!