Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elm 327 skasuje błędy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Co chcesz skasować i skąd te błedy? ELM załatwi Ci tylko błędy silnika choć i tak czasem pokaże głupoty. Szukaj kabla KKL do softu DDT2000.

Pamiętaj, że błedy się kasuje po usunięciu usterki.

 

A jak Ci szkoda kasy to zapraszam do siebie na Ursynów, sprawdzimy wszystko CLIPem

Edytowane przez TheOktik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiony tym MaxiEcu i tym co obiecuje producent, pobrałem przed chwilą demo (jest pełną wersją ale działa 10 uruchomień, wycięte są też tekstowe opisy błędów). Z moim SC II 1,9dci 2004r się połączył. Jedyny kalkulator, z którym mi się połączył to obsługa silnika oraz hamulca postojowego. Przeklikałem wszystkie kalkulatory i we wszystkich krzyk, że to auto jest najwyraźniej nieobsługiwane.

 

Nie wiem jak to działa z innymi, ja przynajmniej do Scenic'ów nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam,

*****************************************

jako, żeto jest moja pierwasza meganka, mam pytanko czy czymś takim:

*****************************************

http://allegro.pl/obd-scan-bluetooth-elm-327-elm327-obd2-adapter-bt-i4138040828.html

*****************************************

będę mógł sprawdzić która poduszka mi nie działa (pali mi się kontrola od poduszek)?

*****************************************

i oczywiście skasować ten błąd po naprawie.

*****************************************

Jako mało doświadczony użutkownik nie chce nic zmieniać w parametrach silnika, chodzi mi tylko o odczyt

i kasowanie blędów.

*****************************************

znalazłem jeszcze coś takiego:

*****************************************

http://allegro.pl/bezprzewodowy-interfejs-elm327-euroscan-elm-327-pl-i4053191291.html

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Jedyny kalkulator, z którym mi się połączył to obsługa silnika oraz hamulca postojowego. Przeklikałem wszystkie kalkulatory i we wszystkich krzyk, że to auto jest najwyraźniej nieobsługiwane.

Nic dziwnego za taką kasę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Nawet te same pojemności mają różne sterowniki a Maxiecu jest "uśrednione" i w jednych będzie gadać w drugich nie.

By nie być gołosłownym popatrzcie, dziś dostałem aktualizację softu i do lagi III dorzucili kolejne sterowniki i jak widać wszystkie do jednego silnika:

Laguna III

Silnik 2.0dCi (7E0-7E8 2.0dCi M9R ver.6892)

kodowania

Silnik 2.0dCi (7E0-7E8 2.0dCi M9R ver.6492)

kodowania

Silnik 2.0dCi (7E0-7E8 2.0dCi M9R ver.4892)

kodowania

Silnik 2.0dCi (7E0-7E8 2.0dCi M9R ver.4C92)

kodowania

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest różnica miedzy interfejsem z allego np. http://allegro.pl/elm-327-bluetooth-bezprzewodowa-obd-obd2-adapter-i4058197309.html za 44 zł a interfejsem z firmy MAXIECU za 99zł? Oprócz ceny oczywiście <piwko>

I czy lepiej kupić na USB czy bluetooth? Czy to nie ma znaczenia?

Edytowane przez wloch44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem ten z MaxiEcu, razem z programem dla Renówki. Doszedłem do wniosku, że to wydatek jednorazowy, a ten na 100% z programem zagada skoro jest razem sprzedawany.

Ponadto zdecydowałem się na wersję łączności po kablu. Zawsze to jedna przeszkoda mniej w połączeniu.

Na lapku nie mam i tak łączności BT, więc musiałbym kolejne zabawki i oprogramowanie do obsługi BT dokupić.

Program bez problemu łączy się z sceniolem 1,9 120KM syna z 2004 roku, a także z moim 1,5 106KM z 2007.

Mam jeszcze pierwszą wersję MaxiEcu i jestem wpisany na forumową listę grupowego zakupu rozszerzenia do wersji 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest różnica miedzy interfejsem z allego ...a interfejsem z firmy MAXIECU

ELMy z allegro to w 99% chiński badziew robiony po najniższych kosztach. Wiem że oryginalny chip ze schematów to PIC18F2480 który kosztuje raptem kilka dolarów, ale chińczyki i tak coś tam klonują, zmieniają, przerabiają i potem sprzedają jako wersje 1.5 (najczęściej to jest 1.3) a nawet 2.1, kiedy ostatnia to 1.4b. Czytałem dużo komentarzy i nie znalazłem potwierdzenia na 100% że kupię 1.4b. były za to informacje że to jakieś starsze wersje. Kupując na allegro nie wiesz co dostaniesz i czy będzie działać a jeśli będzie to czy tak jak należy, bo potem niektórzy nie mogą się połączyć itp. albo trzeba kombinować jakieś oporniki usuwać czy dodawać, bo płytka inna itd. Stwierdziłem że chytry dwa razy traci i kupiłem ELM razem z programem i wszystko co powinno śmiga. Mam wersję bluetooth, może i zbędny bajer ale łączę się przez telefon i w trasie lookam jak potrzebuję zmieniające się parametry w różnych sytuacjach i lapka nie muszę targać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się upierał ale KKL był dobry do starszych renówek jak pierwsza megi, a druga megana czy to phI czy phII to większych różnic raczej nie ma. Tak przynajmniej gdzieś czytałem, a ostatnio "czesałem" bardzo schematy elektryczne obu wersji i różnice są, ale kosmetyczne raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Tak ale tylko jeśli chodzi o silnik (choć nie zawsze) bo z resztą bywa różnie

 

Dodano: 11 kwi 2014 - 19:46

Jak wygląda sprawa z softami ?

Ano Clip jest najlepszy ale musi być aktualizowany bo często wychodzą nowsze wersje.

Drugi poziom to softy drogie uniwersalne z bieżącymi aktualizacjami prawie dorównujące Clip-owi (nie kodują kluczy czy innych takich) ale w większości napraw równie skuteczne.

Osobna półka to DDT skutecznie mimo wycieku zablokowane niedostępnym fejsem CAN,starsze Renówki robi na poziomie Clip-a

Potem już tylko slabsze lub lepsze odczytywacze blędów które w nowych autach wskażą błąd ale producent broni się przed nimi tym że sterownik wymaga przypisania nowych części czego już te softy nie potrafią (wymiana przepustnicy czy EGR-a i idzie to głębiej nie tylko w silniku).

No i na koniec uniwersalne softy OBD II które mają marną bazę błędów uniwersalnych a błędów producenta nie odczytują

I tak to wygląda w skrócie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!