Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie odnośnie opiłków z pompy


Pucek_TM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zapytać czy w paliwie dopuszczalna jest w ogóle jakaś minimalna ilość opiłków z pompy? Kupiłem niedawno 1.5 dci i zamiast jeździć to ciągle siedzę i myślę co się zepsuje.

Dzisiaj z ciekawości zlałem z powortu wychhodzącego z pompy trochę paliwa, żeby stwierdzić czy mam opiłki. No i jak zlałem to się ucieszyłem bo nic nie znalazłem, ale jak tak posiedziałem nad tym słoiczkiem i poświeciłem w niego latarką to dostrzegłem kilka (można by na palcach policzyć). Bardzo maleńkich opiłeczków, ich rozmiary są mikroskopijne, bo kiedyś kolega co regeneruje wtryski pokazał mi opiłki wewnątrz wtrysków i wyglądały jak brokat i to gruboziarnisty.. Po prostu były duże. Zanurzałem magnes w słoiczku i był czysty, na palcu też nic nie było. Paliwo w przewodzie zasilającym i powrotnym z pompy na pierwszy rzut oka czyste.

No i w związku z tym chciałbym zapytać, czy to coś poważnego? Przelewy na wtryskach mam super. Znajomy mi powiedział, że jak pompa ma swoje km to zawsze jakiś opiłek może się pokazać. Czy mi gada głupoty i tych opiłków tam ma w ogóle nie być?

Polecacie może coś dzięki czemu można zapobiec zwiększaniu się ich ilości? Jakiś preparat smarujący do pompy coś a'la olej do dwusuwów? Czy jeżeli już pierwsze się pokazały to może nie da się tego procesu wstrzymać.

 

Z góry dzięki z odpowiedź i pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno 1.5 dci i zamiast jeździć to ciągle siedzę i myślę co się zepsuje.

:)

 

wymień filtr paliwa + te rzeczy których nie wymieniłeś po zakupie (rozrząd, filtry, olej).

dolewaj olej 2T (300 ml na bak), może być czerwony półsyntetyk z ORLENA i jeździj, bo wymyślasz sobie problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr, rozrząd, itd, nowe zaraz po za kupie. To u mnie podstawowy zabieg po kupnie auta. Nawet jak ktoś mi wmawia, że rozrząd ma 10tys. to i tak nie wierzę.

A odnośnie mojego pytania. Czy w używanym juz 1.5 dci może się pojawić jakiś malutki opiłek? Czy jest to zabronione i nie może być ani tyci tyci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewien, że to opiłek, czy raczej paproch jakiś, który wmawiasz sobie?

załóż filtr paliwa na powrocie i zobaczysz, co leci. IMHO olej temat i jeździj.

 

tu widać moje paliwo w filtrze (powrót z wtrysków i pompy). mam założony taki filterek własnie do obserwacji co wraca z silnika do filtra głównego

thumb_hosting_zdjec_1388755859__2014-01-04_silnik_filtry_paliwa_04.jpg

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza sypiącymi opiłkami z pompy świadczącymi o jej mocnym zużyciu jakie są jeszcze inne objawy padającej pompy? Np. jeżeli nie pompuje odpowiedniego ciśnienia.

 

Dodano: 03 sty 2014 - 16:23

A jeżeli opiłki pójdą na wtryski to je zapychają czy rozwalają zaworek? Bo to zaworki są chyba najczęstszymi usterkami we wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, dzięki. A w 1.5 dci np. takim jak mój jest samoadaptacja wtryskiwaczy? I z reguły koduje się je tylko w przypadku nowych kodów. A można jakoś niechcący zresetować wtryski? Np, przez odpięce aku? Czy zresetować mogą się tylko przy wyjęciu ich głównego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu wtrysku trzeba go włożyć na to samo miejsce i przyuczyć jeżeli nie był zmieniany jego kod. Zapalamy auto rozgrzewamy silnik, jedziemy ze stałymi obrotami powyżej 2.5tys obrotów, po równym terenie minimum 8km. I wtrysk się nam przyuczy. Odpięcie akumulatora, kostki nie powoduje "oduczenia" wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!