Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana silnika


aaid84

Rekomendowane odpowiedzi

Połączyłem wszystkie Twoje wątki w jeden, niepotrzebnie rozbiłeś to na 3 odrębne wątki.

P_r_z_e_m_o

 

Witam ,jestem posiadaczem Scenica II z 2005 roku 1,9.DCI 120KM. Dzisiaj zauważyłem bardzo niepokojące zjawisko w silniku. Niżej umieszczam film. Słychać stukanie, na zimnym silniku słychać mniej. Natomiast po około 10 minutowej jeździe słychać coraz głośniej. Nie jestem mechanikiem, nie mam pojęcia co to może być. Zanim wybiorę się do mechanika chciałbym zapoznać się z waszymi opiniami. Pozdrawiam

 

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pięknie zostało tyko usiąść i płakać...

 

a jak jest z naprawą jakie moga byc orienatacyjne koszty naprawy czy lepiej szukać nowego silnika...

Edytowane przez aaid84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak juz wcześniej pisałem moja dwumiesieczna przygoda z grand scenicem zakonczyla sie katastrofą, przekrecila sie panewka uszkadzając korbe i wał. Wiec pozostaje mi szukac nowego bloku silnika i tu się pojawia moja prośba o pomoc. A mianowicie macie jakis kontakt z osobami co sprowadzają części samochodowe po dobrej cenie ? Nigdzie nie mogę znaleźć silnika do mojego Renualta , z tego co wiem to kod silnika jakiego poszukuje to F9Q 812. Nie orientujecie sie czy duża jest różnica w silnikach o poczatkowym kodzie F9Q....? Z góry dzieki za pomoc, pozdrawiam.

 

Edit

Po wstępnej diagnostyce mechanika wiem, że wał jest do wyrzucenia, ( po szlifie ) panewki jak sie okazało to nie dość, że zamienniki to jeszcze podcinane brzeszczotem :applause: ) Wiec pozostaje mi szukac nowego bloku silnika i tu się pojawia moja prośba o pomoc. A mianowicie kod silnika jakiego poszukuje to F9Q 812. Nie orientujecie sie czy jest różnica w silnikach Scenica DCI 120KM, a w Grand Scenic?? a może jednak kupić nowy wał wraz z panewkami i robić ???? Czy ktoś z was juz taki temat przerabiał ? Z góry dzieki, pozdrawiam ...

 

Kolego Aaid88 po co zakładasz 2 raz ten sam temat?? Połączyłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawa bolesna ponieważ zamiast się cieszyć to naprawiasz ,poszukaj auta na chodzie(rozbitka , anglika) i kup z niego silnik a jak go będziesz miał na wierzchu zobacz co jest w misce olejowej .

Jestem ciekaw co za auto kupiłeś i za ile i z jakim przebiegiem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , auto kupiłem za 17.000 , w/g dokumentacji jaką do niego posiadam to do lutego 2013 był serwisowany w ASO co też mi po VINie potwierdzili w serwisie Renault. Ponadto wymieniona była turbina i koło dwumasowe w ASO. Narazie mam gościa, który podjął się to naprawić czyli wymienić wał, korbę , panewki i resztę podzespołów co za tym idzie, może w 3 tys się zmieszczę, nie chcę wymieniać silnika bo nie wiem na co trafię.

Edytowane przez aaid84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci robi silnik? Remont silnika jest bez sensu - moim zdaniem. Ja bym przełożył silnik. Wyjdzie w efekcie dużo taniej.

silnik powinieneś znaleźć na WWW.silnikikrakow.pl

Zawiózł bym też tam samochód na wymianę. Byłem niedawno u nich robić turbo w peugocie. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nie spotkałem jeszcze takich dobrych mechaników. Przywrócili mi wiarę w ludzi.

Bez problemu też ugadasz się z nimi na profilaktyczną wymianę panewek przed włożeniem silnika.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , przymierzam się do zakupu wału korbowego. Oznaczenie mojego silnika to F9Q-812, czy muszę szukać tylko po takim kodzie czy istotny jest tylko początek F9Q..... Znalazłem nowy wał w dobrych pieniądzach ale ma oznaczenie F9Q-820 ,nie orientujecie się może czy wały w 1.9 DCI 120km z 2005r czymś się od siebie rózniły??? Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam forumowiczow. Jak juz wczesniej pisalem przekręcila mi się panewka na wale korbowym. Wszyscy mi doradzali żeby szukać nowego silnika zdecydowalem jednak, ze zostaje przy starym. Kupilem nowy wal w ASO RENAULT (1070zl - okazalo sie taniej niz niz w aledrogo) zestaw panewek (220zl), uzywana korba i pompa oleju. Do tego zimering, uszczlka pod glowicą, filtry, olej. Całość z robocizną wyszla kwota 3100zl. Teraz delikatna jazda i po 2000km znów wymiana oleju i mam nadzieje, że będzie juz ok. Nie życzę użytkownikom "reniek" w/w awarii. Z przymusu bogatszy o wiedze mogę iedynie doradzić w silnikach 1.9DCI zmieniajcie olej nie poźniej niż co 10000km. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ehhh od czego tu zacząć. Dwa tygodnie temu kupiłem Renault Scenic II Grand 2007 z przebiegiem (wydawało mi się że realnym 113 tys.) w bardzo dobrej cenie. Oczywiście sprzedający zachwalał i dał by się zastrzelić że nic nie było dłubane w silniku. Samochód był lekko uderzony w prawy przód. Szybko skalkulowałem koszty i wyszło wszystko super. Wymieniłem rozrząd, oleje filtry itd. Szczęśliwy życiem radośnie jeździłem przez 2 tygodnie. Aż tu nagle pojawił się komunikat niska zawartość oleju/uzupełnij olej. Zszokowany pojechałem do mechanika który wydał wyrok... Nigdzie olej nie ucieka, dym z wydechu ok, a "wyparowało" 3 litry oleju!!! po 400 km. Z czymś takim jeszcze się nie spotkali. Hasło remont silnika a najlepiej wymiana silnika zabrzmiał jak wyrok...

Załamany sytuacją poprosiłem kolegę o sprawdzenie co w nim jest nie tak. Po ściągnięciu miski nabrałem nadziei. Olej czysty, brak opiłek, smok drożny, czysty. Na to kolega to sprawdźmy jeszcze panewki. I tu nagle szok. Na każdym tłoku po dwie nowe u dołu i stare wytarte z góry(delikatnie zdarta miedziana powłoka) różniące się numerem seryjnym. Pozostałe części wyglądały ok.

Teraz mam do was kilka pytań:

1. Czy spotkaliście się wcześniej z takim przypadkiem żeby po 400 km wcięło 3 litry??? I czym to było spowodowane bo tej tajemnicy nie rozwiązałem.

2. Na razie nie słychać stukania panewek. Tylko też nie wiadomo czy były wymieniane 400 km temu czy dużo wcześniej. Czy w tym przypadku wymiana wału to z czasem konieczność? Czy można tak jeździć?

3. Czy w tym przypadku bawić się z remontem czy jednak zmienić silnik?

Ratujcie

Załamany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!