Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stukanie po rozgrzaniu samochodu


kawa7777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dawno nie było kłopotu i masz Ci los. Po osiągnięciu optymalnej temperatury silnika, pojawia się stukanie od strony pasażera. Jak gdyby coś wpadało w drgania (robiły się przeprężenia) przy dodawaniu gazu lub odpuszczaniu (1-4 bieg) przy pozostałych jest cicho, przy dłuższej jeździe też się stabilizuje. Stuk dochodzi (wydaje się ) od strony schowka. Przychodzą mi tylko do głowy plastiki lub osłony termiczne. Nie mogę znaleźć, serwis też się nad tym za mocno nie pochyla, a mnie w..nerwia strasznie. Może ktoś miał podobny przypadek, pozdrawiam

Auto miało lekką stłuczkę, jednak z tyłu i na zasadzie otarć, nie było wyciągane, natomiast ścieżka diagnostyczna nic nie pokazała

Edytowane przez kawa7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no ja mam podobny problem jak Ty. Już pisałem na forum. Teraz jestem po 3 wizycie w ASO i nic. Teraz byłem dwa tygodnie temu. Auto zostawiłem na 2 dni. Testowali, dzwonili do producenta , porozbierali i z powrotem poskładali zawieszenie i półosie ( ponoć ?) podokręcali wszystko z odpowiednim momentem i dalej jest jak było. Efekt jest właśnie taki jak piszesz. Jak się silnik rozgrzeje to takie chrobotanie słychać najbardziej przy ruszaniu z 1 i przy drugim biegu. Czasem jak dodaję i ujmuję szybko gazu to na trójce jeszcze czuć / słychać. Ja już sam nie wiem ?? Myślałem , że to sprzęgło , przeguby lub coś z zawieszeniem ale serwis też nie może znaleźć. Dziwi mnie właśnie , że to tylko jak silnik jest w miarę ciepły - nigdy na zimno np. po nocy. Może to faktycznie jakaś osłona ? Nie wiem. Fakt jest taki, że ASO trzeci raz usuwa tę samą usterkę i nic. Czy czasem nie przysługuje wtedy wymiana " towaru" na wolny od wad ? Muszę sprawdzić w gwarancji :)

 

Dodano: 27 lut 2014 - 19:59

A więc tak , wczoraj wróciłem z serwisu. Auto stało 3 dni !!! Na otuchę dostałem zastępcze Megane II . Ale do sedna : zacznę od tego , że w sobotę podjechałem do znajomego na kanał i sam zacząłem szukać co może stukać. I tak jak myślałem. Poducha dolna silnika , ta środkowa.

Dziwnie się to zachowuje bo tak jak wspomniałem we wcześniejszym poście , nie przy każdych warunkach atmosferycznych to występuje. Tak jakby od temperatury otoczenie zależy. Na serwisie podałem sugestie , że może to poducha. Oczywiście uzyskałem odpowiedź , że to nie możliwe , nie w tym modelu, że poduszka tak nie pracuje i w ogóle cały referat zamiast sprawdzić od razu. Jak się uparłem to odkręcili no i były ślady od ocierania i od uderzeń na ramie pomocniczej. Wymienili i na razie jest spokój, Ale jak by tego było mało ostatnio ze 3 razy już miałem rano przy odpaleniu zimnego silnika mocne szumy z łożyska oporowego na sprzęgle. Tak mi się wydaje przynajmniej. Jak wcisnę sprzęgło to przestaje , jak puszczę to szumi tak zdecydowanie. Później przestaje. Znam ten charakterystyczny odgłos ale w ASO oczywiście nic nie słyszeli po nocy jak ranem auto odpalili. Gwarancję mam do czerwca. Pewnie jak coś chrupnie to zaraz po niej :)

Przy okazji wizyty w serwisie wydębiłem nowe siłowniki gazowe tylnej klapy i sprawdzili mi analizę spalin bo ostatnio coś dużo mi pali Scenic : już trzecie tankowanie po 12,5 - 13 L/100 mi wychodzi. Masakra jak na silnik 1,4. A przez 3 lata jak jeździłem to nigdy 11 nie przekroczyłem w mieście. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie , a więc moja radość nie trwała długo :)

Po wymianie poduchy pod silnikiem , pojeździłem trochę i .... znowu to samo! Masakra. Mam już dosyć tego irytującego stuku i chrobotania.

W sumie jak było trochę cieplej ostatnio to prawie przestało jak teraz z rana znowu około 4 C to znowu jest stukanie. Coś mi to za bardzo z temperaturą otoczenia ma związek ?

W sumie to już głupi jestem. Nie mam pojęcia co to może być . Może skrzynia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za sugestie ale już sprawdzałem. Podejrzewałem nawet plecionkę , że to może ona daje taki dziwny odgłos bo jednak pracuje ale to raczej będzie coś ze skrzynią. Na razie jeżdżę ( może akurat się coś urwie to będę wiedział przynajmniej co ) jak nic nie wyjdzie , to przed końcem gwarancji podjadę niech jeszcze raz szukają.

Swoją drogą to takie jeżdżenie do ASO i z powrotem to mnie trochę [cenzura]. Nie ma wizyty bez jakiejś dodatkowej niespodzianki typu jakaś ryska ( ostatnio na lakierowanej na srebrno klamce zewnętrznej odprysk bo ktoś za szeroko drzwi otworzył) jakieś ślady po brudnych paluchach mechaników lub jeszcze inne. Dla czego mechanicy traktują auta na serwisie jak ostatni szmelc. Przecież widzą , że jak ktoś przyjeżdża nowym i zadbanym autem , to nie po to aby je sobie [cenzura] w serwisie tylko chce wyjechać przynajmniej w takim samym stanie lub lepszym ( po naprawie). Nie pojmuję tego.

 

Na forum cenzuralnie się wysławiamy :) - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!