Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina biały dym - pomocy!


Bzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

Zrobiłem dzisiaj moim Megane II 1.9dci 120KM około 300 km.

Silnik delikatnie klekotał od przekroczenia bariery 130km/h ale

nie zwróciło to zbytnio mojej uwagi bo był jednostanny i nie wpływał

w żaden sposób na osiągi. Po 250km dynamicznej jazdy pojawił się

biały dym w ilościach kopczastych. Prawdziwa zasłona dymna.

Po telefonicznej konsultacji z mechanikiem werdyktem było szmelcowate

paliwo albo turbosprężarka w przypadku braku oleju. Olej jeszcze był.

Na kopczącym silniku dojechałem do celu i zagasiłem. Po 3 godzinach

sprawdziłem olej i okazało się że stan wynosi zero. Telefon do mechanika,

zakaz odpalania pojazdu i skierowanie na regeneracje turbo.

Mam tylko dwie rozsądne opcje wyboru warsztatu : ASO Renault albo Warsztat regenerujący turbiny.

Co robić? Pomyślałem że skoro nie zapaliła się kontrolka oleju, nie straciłem mocy,

nic nie szarpało i silnik odpalił bezproblemowo bez oleju(niechcący na pół sekundy)

to może nie jest to zniszczone turbo?

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia? Jutro popołudniem muszę podjąć kroki, w którą

stronę je skierować?

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wali białym dymem to puszcza olej do wydechu. Najlepiej namierz dobrych turbiniarzy i jedź bezpośrednio do nich, bo w ASO zostawisz majątek.

Jeżeli do warsztatu nie masz daleko, to kup olej i spróbuj powoli dojechać, jeżeli masz obawy, to zostaje laweta.

 

Co do warsztatów, to ponoć STS Turbo ul. Owczarska dobrze naprawiają.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy to na 99% turbo. Wyzioneło ducha dla upewnienie spróbuj zdjąć wąż dolotowy z turbo do IC i sprawdź czy nie pływa tam olej,jeśli jest i to sporo to turbo.

 

Co do STS turbo w Warszawie przemilczę ten zakład robiłem u nich turbo dwa razy jedna i druga wytrzymały 12000 km i zaliczyły zgon jedna się rozważyła i rozbiła o obudowę a w drugiej ukręcił się wałek.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Walisz jak z karabinu maszynowego :)

Przerwij czasem ten słowotok odpowiednim znakiem przestankowym :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelki, jeżeli by to była ona to sprawdz czy masz płyn chłodniczy w zbiorniczku, czy nie ma plam oleju w nim i czy nie ma babelków, bo jak byś miał coś oleju to byś sprawdził czy nie ma majonezu w nim. Ja miałem ostatnio problem z uszczelką to u mnie uciekał płyn w układ wydechowy i się spalał. Wymiana załatwiła sprawę. A co do turbo to podjedz to zakładu zajmującego się regeneracją niech sprawdzą jak mają możliwość podpięcia autka pod CLIP-a jakie jest doładowanie. No i jak masz klucze to lepiej samemu zdemontować bo doliczają około 250 PLN za demontaż jak mojemu koledze. A wystarczy odkrecić kilka śrub i po kłopocie. A widzę, że maz Szczeniaka to demontaż podszybia i dostęp będzie ok.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, wszystko sprawdzę jak tylko będę z zasięgu.

Skłaniam się do wizyty w ASO.

Zdam relacje jak wyszło ale raczej nie tanio!

Odnośnie jeśli turbina to od razu wymieniam

odmę silnika + filtr paliwa/powietrza/oleju i

dokładnie czyszczę intercooler plus przewody tak?

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do STS turbo w Warszawie przemilczę ten zakład

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na szybko wygoglowałem coś z Warszawy i na forum wypowiadali się pozytywnie, ale jeżeli rzeczywiście padaka, to zdecydowanie omijać.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

odmę silnika + filtr paliwa/powietrza/oleju i

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

nie ma takiej potrzeby, odma jeżeli drożna i lecą gazy to jest ok, filtr paliwa nie trzeba, filtr powietrza jeżeli czysty i niedawno wymieniany to też nie trzeba.

Zaleca się tylko wymianę oleju + filtr.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że to turbina, cały przewód turbo-intercooler zalany olejem. Jutro będą szukać przyczyny. Odnośnie ceny zaśpiewali 1250 za turbinę regenerowaną w Elblągu z gwarancją ASO 12 miesięcy. Podobno firma sprawdzona.. Z drugiej strony zaproponowali że mogę sam załatwić regenerację. Iść na układ bo to dobra cena czy szukać na szybko? W tej konfiguracji całość koło 2000 brutto.

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z doświadczenia nie polecam regeneracji bo tak jak pisałem wyżej, u mnie regenerowane turbiny wytrzymywały po 12k km i padały jak muchy. Teraz kupiłem nową orginał i mam spokój, ale wiadomo to wtedy też mowa o innych kosztach bo wtedy same turbo to około 2000-2500 zł. Przy okazji moich perypeti z turbiną i walką z zakładem by uznali mi gwarancje pomagał mi mój przyjaciel mechanik pracuje w ASO Skoda co prawda to bardzo dalekie sobie marki to turbiny identyczne. Powiedzałas mi jedna rzecz większość zakładów regenerujących turbiny to firmy kant i oszust regenerują turbiny na najtańszych chińskich częściach zamiennikach gdzie zestaw naprawcz kosztuje 250 zł kasują jak za zboże a potem efekty są w postaci padającej co chwilę turbo. Wyegzekwować od nich gwarację graniczy z cudem, chyba jedynie na drodze sądowej, więc z jego punktu widzenia ( mojego z resztą też) są dwie możliwości albo regeneracja fabryczna, tylko tu jest problem bo z tego co wiem nie wszyscy produceńci ją oferują albo zakup nowej. W obu przypadkach koszty są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 22 sty 2014 - 00:52

Teraz kupiłem nową orginał i mam spokój, ale wiadomo to wtedy też mowa o innych kosztach bo wtedy same turbo to około 2000-2500 zł

do 1.5 dci dałeś 2k za turbinę ? za 700 zł już można dostać fabrycznie nowy środek, który wsadzasz w starą obudowę i masz nówke turbine : P

zaśpiewali 1250 za turbinę regenerowaną w Elblągu z gwarancją ASO 12 miesięcy.

jak napisał ciki, nie regeneruj, bo turbin Garreta z VTG, czyli taka jak jest u Ciebie, nie regeneruje się, jedynie nowa jeżeli chcesz pojeździć długi czas bez niespodzianek.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 22 sty 2014 - 00:52

 

do 1.5 dci dałeś 2k za turbinę ? za 700 zł już można dostać fabrycznie nowy środek, który wsadzasz w starą obudowę i masz nówke turbine : P

 

Nie ja za swoją dałem 1400 zł za nówke fabryczną

 

 

2k kosztuje nowa do 1.9 dci może trochę nie jasno się wyraziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W czepku urodzony, przysięgam! Panowie pochuchali, popukali,

wymontowali turbinę i okazało się że nic jej nie dolega.

Prawdopodobnie duży mróz w trasie i dawno niewymieniany,

zabrudzony filtr powietrza doprowadził do tego że przymarzła

odma silnika i olej musiał jakoś obejść tą sytuację i dostał

się do turbiny, stąd biały dym i wypalony cały olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm trochę dziwne skoro odma przymarzła i nie puszczały gazów to z kąd skąd w dolocie olej ?? Jeśli nie przez odmę to tylko przez turbo przez uszczelniacze,a skoro turbo puszcza olej na 1000% za chwile padnie.

Dwa odma raczej nie mogła przymarznąć bo gazy mimo wszystko mają dość wysoką temperaturę więc raczej by ją rozmroziły i by grało, a może odma po prostu była zapchana i ją panowie przeczyścili??

Skoro odma była zapchana to nadal nie wiem z kąd skąd olej, nadal jedyna opcja dostania się oleju do dolotu to turbo.

P.S. Od tak kilka pytań które mi się nasunęły i przyszły do głowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!