Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

słabe cisnienie w spriskiwaczy do szyb


79beata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Mam mały ale troche uciążliwy problem od jakiegoś czasu mam strasznie małe ciśnienie w spryskiwaczach do szyb.

Po uruchomieniu płyn nawet nie dolatuje do wycieraczek :)

Płyn mam zimowy, ale to sie zaczeło przed mrozami, płyn jest uzupełnony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie wątki na temat pompki spryskiwacza szyb.

Generalnie na zimowym płynie pompka gorzej psika, przynajmniej u mnie (w dwóch autach). Chyba wynika to z tego, że płyn zimowy jest nieco gęstszy, albo mnie się tak wydaje.

Nie pamiętam czy mam jeszcze w pracy oba płyny, z ciekawości jutro sprawdzę i podam.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw pod wygłuszeniem maski przewody co dochodzą do końcówek spryskiwaczy, ja najpierw przedmuchałem końcówki, nie pomogło. Wziąłem się za pompkę, już nawet miałęm drugą kupić, również nie pomogło. Rozebrałem wygłuszenie, a tam jeden z przewodów doprowadzających płyn był posieknięty i z niego uciekało ciśnienie, co najlepsze płyn wsiąkał w tą gąbkę i nie było widać wycieku, dlatego myślałem że to wina pompki, po wymianie ciśnienie na zimowym, czy letnim takie samo. A wczesniej na podszybie dolatywało.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na zimowym płynie pompka gorzej psika, przynajmniej u mnie (w dwóch autach). Chyba wynika to z tego, że płyn zimowy jest nieco gęstszy, albo mnie się tak wydaje.

Przemo - szczerze mnie zaskoczyłeś. W żadnym aucie tego nie spotkałem, a jeździłem i w Finlandii Skodą Octavią, przy -23 st. C. Nawet w mojej starej Agili i w zimie, i w lecie leci dokładnie tak samo :) Gęstszy to może być letni jak przymarznie, a zimowy to w dużym stopniu alkohol i (w zależności) do -20 st. C powinien być płynem.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym aucie tego nie spotkałem,

No cóż, ale ja mam takie wrażenie. Mam Scenika jak w profilu i Vectrę C, w obu wypadkach mam takie wrażenie. Tak jakby na płynie zimowym słabiej psikało. Możliwe, że coś się dzieje z pompką/ami. Na płynie zimowym strumień cieczy nieco niżej pryska na szybę, z tym że jest on mocny i ciągły.

Sądziłem, że jest to spowodowane różnymi gęstościami płynów.

Dlatego zbadałem to sobie, mam taką możliwość :)

Miałem resztki standardowych płynów do spryskiwaczy dostępnych na każdej stacji ORLEN-u, zmierzyłem gęstość w temp 25°C

płyn zimowy - 0.9602 g/ml

płyn letni - 0,9916 g/ml

Jak się spodziewałem jest różnica gęstości, ale raczej nie powinno to być zauważalne przy spryskiwaniu szyb.

Możliwe, że w niższych temp. bliskich 0°C, gęstość będzie większa, ale nie sądzę, że by aż tak dużą, że będzie to zauważalne przy spryskiwaniu szyb.

Cóż, chyba jest to tylko moje subiektywne odczucie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z P_r_z_e_m_o, tak jest z tymi płynami i jak temperatura niższa tym bardziej gęstnieją i taki efekt psikania.

Im tańszy, tym gorzej i strumień bardziej zbity :) to tez moje spostrzeżenia są. Inne auta może mają grzałki do płynu(?), np. BMW bo psikają pieknie, nawet badziewiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kakat3, ale z czym się w zasadzie zgadzasz? Przemo napisał wyżej gęstości :) Poza tym - płyn gęstnieje ze spadkiem temp., wiadomo, ale dopiero zbliżając się do jego temp. zamarzania.

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czepiaj się konwil, jesteś mądry i też się z Tobą zgadzam z tą gęstością :) a z P_r_z_e_m_o, że pompka gorzej psika na mrozie, jest inny strumień itp, i z wrażeniem P_r_z_e_m_o, bo też odniosłam takie wrażenie :) u mnie dziś przy -17 też ledwo doleciał płyn do wycieraczek, jak pisał 79beata, ale płyn mam najtańszy i tak z takimi jest chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jaką jestem w stanie uzyskać najmniejszą temp. na gęstościomierzu, problem w tym, że obecnie nie mam płynu, miałem resztki i je zutylizowałem w zbiorniczku spryskiwacza, nie chce mi się go teraz wyciągać strzykawką. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!