Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy nie za późno przełącza się na lpg?


einstein27

Rekomendowane odpowiedzi

Renault Megane grandtour 1.6 16V 2009r.

Instalacja założona w październiku 2013r.

Po przeczytaniu wielu wątków o LPG na forach internetowych doszedłem do wniosku, że za puźno późno przełącza mi się na gaz.

Trochę danych:

Dzisiaj podczas powrotu z pracy troszkę obserwacji i notatek i to co wynikło:

Temperatura otoczenia -10st C. Jazda w korkach w centrum Warszawy.

Temperatura przełączenia na LPG ustawiona na 25 st.

Nawiew ustawiony na połowę zakresu i temperaturę 20st bez Klimy - nie wiem czy to ważne <szukaj>

Po przejechaniu 1.9km w czasie 8 minut temperatura wskoczyła na pierwszą kreskę zakresu (pytanie moje-ile to stopni ?)

Jazda wciąż na benzynie.

Po przejechaniu 3.6 km i czasie 12 minut następuje przełączenie na LPG, temperatura wciąż na pierwszym polu.

Po przejechaniu kolejnych 400m czyli w sumie 4 km i czasie 13 minut następuje przeskok temperatury na 2 zakres czyli 90st.C.

Reasumując;

Jeżeli jest ustawiona temp. Przełączenia na LPG na 25 st. I jeżeli pierwszy zakres na wskaźniku temp. cieczy to 20 st-tak podejrzewam, to czy przełączenie nie powinno nastąpić chwilę po tym jak osiągnie 20 st, nie po 4 minutach?

Ps. Nie wiem gdzie mam zamontowany reduktor bo go nie widać z góry, a wiem że w nim jest czujnik temperatury. Więc może za nisko lub za bardzo z przodu. Proszę o opinie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie i opisowo przedstawiłeś to wszystko. Pytanie jednak jest, gdzie i jak masz zamontowany czujnik temperatury. Może nie mierzy on temperatury wody tylko temperaturę czegoś. U mnie np. czujnik był przyczepiony trytytką do gumowego węża. Łatwo sobie wyobrazić jakie to daje przekłamania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw zdjęcia spod maski, żeby były dokładne czyli jak zamontowana listwa wtryskowa, kolejność reduktor, filtr, map, listwa wtryskowa, zdjęcie reduktora. Wtedy może uda się coś pomóc. Oczywiście ważne też czy ten problem pojawił się teraz, wcześniej było ok? Dobrze by też było abyś napisał jaką masz instalacje jakie podzespoły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zdjęcie i dane. Sory ale z telefonu pisze i nie wygodnie jest,..

Listwa. Hana

Reduktor Tomasetto - dokładnego modelu nie znam bo jest umieszczony pod akumulatorem i go nie widzę.

Elektronika KME

I podobno podwójne filtrowanie (tzn 2,filtry lpg).

post-64462-0-68679500-1391082957_thumb.jpg

post-64462-0-70590800-1391083125_thumb.jpg

Edytowane przez einstein27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia podłączenie wodne reduktora - musisz się dogrzebać dokładnie gdzie jest wpięty, na drugim zdjęciu widzę jeden trójnik a drugi? Listwa zamontowana ok, map, filtr - kolejność ok, steronik - no mogłoby być lepsze miejsce.

I podobno podwójne filtrowanie (tzn 2,filtry lpg).

Nic nadzwyczajne są dwa filtry: faza ciekła i lotna, niech gość nie pie***y głupot.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do centrali komputera samochodu, czy sterownika LPG, bo ja to się przyznam że trochę laik jestem w sprawach samochodowych, budowlanki się uczyłem :).

Zaglądałem pod akumulator i troszkę widać parownik, no i te węże które dochodzą do reduktora mają po około 60-70cm. Czytałem że to nie dobrze jak są takie długie. A nie od powiedzieliście mi ile pokazuje ten pierwszy zakres temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

einstein27[/b]' timestamp='1391184047' post='383333']A nie od powiedzieliście mi ile pokazuje ten pierwszy zakres temperatury?
Ja nie rozumiem o co Ci chodzi? Napisałem co może być nie tak oraz LEWY napisał co trzeba sprawdzić, nikt z nas nie wywróży Ci jak masz podpięty reduktor oraz jaką masz naprawdę temp przejścia. Twoja odpowiedź w stosunku do mnie jak masz podpięty reduktor nie jest wystarczająca dla mnie. LEWY zapytał jaką masz naprawdę temp przejścia w sterowniku - nie odp.
einstein27[/b]' timestamp='1391184047' post='383333']Zaglądałem pod akumulator i troszkę widać parownik, no i te węże które dochodzą do reduktora mają po około 60-70cm. Czytałem że to nie dobrze jak są takie długie.
Chyba coś pokręciłeś z tym czytaniem, ponieważ raczej napewno chodziło o węże wtryskiwacz - kolektor a nie węże wodne, co do węży wodnych tak jak napisał LEWY. Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!