Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Linka od klapy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam Wszystkich!

Sprawa przedstawia się następująco. Siostra ma Megankę 1,6 98 r. Kilka dni temu nie mogła odpalić, po sprawdzeniu okazało się, że aku rozładowany, także wyciągnąłem. Zatrzasnąłem klapę silnika. Aku naładowane, chcę montować i wtedy okazuje się, że silnik od stacyjki nie pasuje do zamków od drzwi. Czyli poprzedni właściciel wymieniał samą stacyjkę, wkładki od drzwi zostały stare. Kluczyków do drzwi oczywiście nie przekazał. Siostra otwierała autko z pilota, nigdy nie musiała używać klucza do drzwi także o tym nie wiedziała. Super. Teraz tak, drzwi kluczem nie otworzę, z pilota również bo nie ma aku :) I teraz albo otworzę jakimś cudem drzwi bez kluczyka (wtedy otworzę klapę bez problemu) albo otworzę klapę silnika i zamontuję bateryjkę. Przyjąłem, że otwarcie klapy będzie łatwiejsze (choć mogę się mylić :) )

Przeczytałem cały ten temat. Wyłamałem atrapę od strony kierowcy bo i tak była trochę sfatygowana. Także mogę włożyć rękę do środka. Ale ja tam nie wyczuwam żadnej sprężynki, ogólnie nic co mógłbym pociągnąć czy przycisnąć. Po omacku zamek wydaje się szczelnie zamknięty. Poradźcie proszę gdzie konkretnie trzeba coś zrobić, żeby klapa puściła? Ewentualnie jeśli macie jakieś fotki pomocne byłbym ogromnie wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyłamywać kratek. Wystarczy zdjąć osłonę pod chłodnicą. Potem w okolicy zamka będziesz miał plastikową pokrywkę którą trzeba zdemontować. Jak to zrobisz to pokaże ci się dźwignia od zamka. Z tego co pamiętam to jest ona od strony pasażera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem osłonę chłodnicy. Gdzie mam szukać tej plastikowej pokrywki? Bo wygląda na to, ze w tej megance jest stalowa obudowa, nie widzę nigdzie tego plastiku. Mógłbyś mnie naprowadzić? Sory za mendzenie ale kompletnie nie czaję meganki, to nie moje autko. Z góry dzięki.

post-39779-0-32940500-1324220971_thumb.jpg

post-39779-0-80219800-1324220975_thumb.jpg

post-39779-0-59624000-1324220981_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorg- skoro masz możliwość wejść pod auto, to kablami rozruchowymi podłącz plus aku. do zacisku na rozruszniku i minus na masę. Sprawdź jednak przez krótkie dotkniecie minusem do masy, czy wolna klema plusowa pod maską z masą się nie styka. Jak tak będzie to masz pecha i trzeba dalej z zamkiem klapy kombinować. Jak nie zaiskrzy jak przy pełnym zwarciu, to podłączaj i jest szansa, że auto otworzysz z przycisku kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, warto spróbować. Możliwość wejścia pod auto jest powiedzmy umowna, stoi pod blokiem na parkingu a nie na kanale :) Wczołgałem się trochę, dałem radę zdjąć tę osłonę od chłodnicy z dołu (stąd fotki) ale czy sięgnę do rozrusznika i czy w ogóle mam do niego dostęp to się okaże :)

Btw, a jeśli okaże się, że + styka do masy to nie usmażę sobie elektryki, nawet przez krótkie zetknięcie?

Edytowane przez Gorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinieneś ponieważ obwód w najgorszym wypadku zamknie się przez ten gruby kabel z klemy do rozrusznika, (tylko ten mam na myśli, cienki do elektromagnesu bendiksa jest po stacyjce, wiec to nie ten) i masę do kabla który ostatni podepniesz. Czy to na akumulator poza autem czy też do karoserii jak już minus będzie na klemie podpięty. Najcieńsze w tym układzie będą zapewne te dodatkowe kable i to one w razie czego najpierw się zagrzeją i upalą. Profilaktycznie dla podniesienia bezpieczeństwa możesz to połączyć i cienkimi przewodami, byle elektronikę zasilić.

Obwód ten, jeśli nawet będzie podatny na zwarcie przez wolna klemę plusową dotykającą masy, będzie niejako równolegle do elektroniki i nic nie powinno się stać. Jak będzie wszystko OK, to też nic się nie stanie, bo to podłączenie będzie prowizoryczne ale takie jak normalnie.

Załatw sobie jakiś podnośnik uniwersalny (żaba, trapez, albo hydrauliczny) i będzie więcej miejsca pod autem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze na forum takie coś:

http://megane.com.pl/files/file/87-awaryjne-otwieranie-maski-megane-coupe-i/

I dodatkowo patrząc na Twoje fotki widzę, że masz dostęp do pancerza linki, a dokładnie do jej końcowego "okucia"

Może wystarczy wypiąć to zgrubienie z jego osadzenia przy zamku i całą linkę mocno pociagnąc do dołu???

Jest ona przecież w całości i jedną stroną trzyma za uszko zamka, a druga jest mocowana do dźwigni w kabinie. Takie naprężenie powinno pociągnąć zamek i go odblokować.

Jak otworzysz, to zdaj relację jakim sposobem, przyda się dla potomnych.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majstrowałem już przy lince. Jak na mój gust nie da się zsunąć pancerza aby pociągnąć samą linkę. Zastanawiałem się nawet nad częściowym wyciąciem samego pancerza ale doszedłem do wniosku, że to może być koszmarna robota do tego mogę uszkodzić bądź przecięć samą linkę także dałem sobie z tym spokój.

BTW mogę przecież sprawdzić miernikiem czy + od klemy aku nie dotyka masy, nie będę musiał "strzelać" na ślepo ;]

Edytowane przez Gorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie można sprawdzić, jednak pomiar może być błędny. Nawet jakby klema plusowa nie dotykała masy, to podpięte do niej kabelki zasilające elektronikę mogą oszukiwać miernik i pokazywać,że jest przejście. Szczególnie te które są cały czas zasilane jak właśnie układ oczekujący sygnału z kluczyka. Również to co potrzebuje stałego zasilania do podtrzymania pamięci.

Jeśli ja miałbym to próbować to jednak bym sprawdził na chwilowym podpięciu aku, tak jak wcześniej pisałem.

Trzeba jednak wiedzieć i zachować pewne zasady, a te są proste.

1- Zaiskrzy ZAWSZE w miejscu, które jest podłączane ostatnie, miejsce zamykania obwodu. Tu bym ostatnio podpinał na klemę aku. albo na dobrą masę auta.

2- przepala się zawsze w miejscu najcieńszego przewodu. Podłączyć tak by miejsce ewentualnego przepalenia było poza autem, ewentualnie zastosować w obwodzie mały bezpiecznik.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie chyba najmniejszy to 5A. nie wiem co tam jeszcze sobie pociągnie z tego zasilania jednak zabezpieczenia powinny być zestopniowane. Zazwyczaj jest tak, że przy zasilaniu większe i się zmniejszają w stronę odbiornika, tu jest sytuacja awaryjna, jednorazowa i powinno to być odwrotnie.

Powinieneś zastosować mniejszy jak te, które są niedostępne, bo zamknięte w aucie czyli mniejszy jak 5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!