Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Termostat? Nagrzewnica? Ciśnienie płynu chłodzącego? O co chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

piszę do Was z zaptaniem czy miał ktoś z Was podobną sytuację i czy sobie z nią poradził.

Po uruchomieniu silnika (zimny silnik) i po przejechaniu ok 10km silnik nabiera opytmalnej temperatury jednak nie działa ogrzewanie.

Przez pierwsze 10 km jazdy wskazówka temperatury silnika nawet nie drgenie, po czym w ciągu 10 sekund "wskakuje" na optymalną temperaturę, lecz nadal nie dmucha ciepłe powietrze. Po przejechaniu kolejnych, ok 2 km, temperatura silnika spada na ok 45 stopni, a dmuchawa zachyna podawać cepłe powietrze. Po przejechaniu następych kilometrów zskazówka od temp. silnika ponownie "wskakuje" na optymalną temperaturę, a dmuchawa przestaje podawać ciepłe powietrze. Jak się pewnie domyślacie po przejechanu kolejnych kilometórw temperatura silnika spada na połowę i zaczyna dmuchać ciepłe powietre i tak na zmianę - raz ciepłe, raz zimne.

Termostat wymnieniony, płyn chłodniczy też, skazowane jakieś 3 błedy, a auto nadal nie nagrzewa się tak jak powinno.

 

Z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę do Was z zaptaniem czy miał ktoś z Was podobną sytuację i czy sobie z nią poradził.

Nie miałem takiej sytuacji, wiec nie musiałem sobie z nią radzić, ale napiszę co o tym sądzę i dlaczego.

Przez pierwsze 10 km jazdy wskazówka temperatury silnika nawet nie drgenie, po czym w ciągu 10 sekund "wskakuje" na optymalną temperaturę,

Z takim objawem spotkałem się jak miałem miałem nieodpowietrzny blok (po obniżeniu poziomu płynu w układzie przy wymianie węża do reduktora). Pęcherz powietrza blokował bezpośredni kontakt termostatu i czujnika temperatury z gorącym płynem - tak sobie to tłumaczę.

lecz nadal nie dmucha ciepłe powietrze.

bo jeszcze pęcherz powietrza blokuje przepływ przez nagrzewnicę.

Po przejechaniu kolejnych, ok 2 km, temperatura silnika spada na ok 45 stopni, a dmuchawa zachyna podawać cepłe powietrze.

bo szybko otworzył sie termostat i pęcherz powietrza powędrował do zbiornika wyrównawczego i nastąpiło udrożnienie nagrzewnicy, z chłodnicy napłynął zimny płyn do bloku i temperatura spadła do 45*C (szybkie otwarcie termostatu), co powoduje zamknięcie się termostatu, umiemożliwiające bieżące usuwanie powietrza dostającego sie do bloku, co powoduje, że ...

Po przejechaniu następych kilometrów zskazówka od temp. silnika ponownie "wskakuje" na optymalną temperaturę, a dmuchawa przestaje podawać ciepłe powietrze.

i kółeczko się zamyka ....

Jak się pewnie domyślacie po przejechanu kolejnych kilometórw temperatura silnika spada na połowę i zaczyna dmuchać ciepłe powietre i tak na zmianę - raz ciepłe, raz zimne.

Trochę mało danych, bo nie ma informacji jakia jest temperatura chłodnicy w momencie jak temperatura jest max oraz twardość węży (trzeba by sie zatrzymać i sparawdzić), ale z tych które są podejrzewam przedmuch do układu krążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawda jest taka, że układ na wyższych obrotach i tak się sam odpowietrzy.

To prawda, ale dopiero po otwarciu się termostatu, bo tylko wtedy jest to możliwe i tu też tak się dzieje, ale późniejszy spadek temperatury do 45*C powoeduje zamnięcie się termostatu i sytuacja się powtarza, a nie powinna. Moim zdaniem jedynym wytłumaczeniem jest przedmuch do bloku silnika. Po ponownym zamknięciu termostatu następuje zatrzymanie samoczynnego odpowietrzania i pęcherz powietrza pomownie zaczyna blokować nagrzewnicę do następnego otwarcia termostatu.

Gdyby temperatura płynu po otwarciu termostatu tak nisko nie spadała, że dochodzi do zamnięcia termostatu to nie byłoby tego w koło Macieju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, miałem ten sam problem. Zaczęło się po wymianie rozrządu. Wysiadło ogrzewanie, objawy były takie same jak u ciebie. Postanowiłem zacząć od najprostszej i najtańszej rzeczy, czyli do wymiany termostatu. Niestety nie przyniosło to żadnego efektu. Męczyłem sie tak przez rok. Po pewnym czsie oddałem auto do mechanika specjalizujacego się w Renault na wymianę przegubu zewnetrznego. Przy zostawianiu samochodu wspomniałem tylko o problemie z ogrzewaniem i skaczącą temperaturą silnika. Po kilku godzinach zadzwonił do mnie, że auto jest gotowe i mogę odbierać. Na miejscu poinformował mnie że ogrzewanie też jest naprawione. Okazało się że była zapchana nagrzwnica. Poprzedni warsztat dał za dużo uszczelki w sylikonie pod pompę wody przy wymianie, część się oberwała i poszła w nagrzewnicę. Po przepłukaniu ogrzewanie wróciło do normy a temperatura silnika już nie skacze. Więc może i u ciebie jest problem z zapchaną nagrzewnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za Wasze sugestie.

Dzisiaj ponownie odebrałem auto z warsztatu, płyn wymieniony, układ ponownie został odpowietrzony i nic się nie zmieniło. Tzn. jest może trochę lepiej, ponieważ po przejechaniu tego samego dystansu, wskazówka od temp. silnika skacze trochę rzadziej, ale nadal nie jest tak jak powinno by:-(

Może rzeczywiście problem tkwi w nagrzewnicy lub złym odpowietrzeniu układu, ale przecież układ odpowietrzał mechanik, więc chyba wie jak to się robi.

Może nacie Koledzy skuteczną metodę na odpowietrzenie układu?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!