Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prędkościomierz


Rekomendowane odpowiedzi

siemka wszystkim :) nie dawno zamieściłem post dotyczący gaśnięcia moje megi podczas jazdy, ostatnimi czasy przestał działać prędkościomierz czy myślicie ze czujnik położenia walu ma już swoje życie za sobą i dlatego gaśnie i prędkościomierz nie działa?

dzięki za odpowiedz

p.s z góry przepraszam ze zaśmiecam forum kolejnym swoim postem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to,że przyciskiem na konsoli ustawiasz blokowanie drzwi,po przekroczeniu pewnej prędkości.Jeżeli jednocześnie,nie działa blokowanie drzwi i nie działa prędkościomierz,trzeba zobaczyć kostkę pod tym przyciskiem,może tam nie łączyć-ja miałem taką usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Chciałbym odświeżyć temat bo też mam pewien problem z prędkościomierzem od pewnego czasu, w megane I classic, phI, silnik 1.6 90KM. Ten czujnik prędkości (Halla chyba) mam założony nowy bo poprzedni się rozwalił w czasie jednej z napraw silnika. Problem jest taki, że licznik troszkę działa, potem spada do zera i nie działa, potem znów działa i tak od miesiąca. Raz zrobie 300km i jest ok, a raz w czasie takiej trasy działa dosłownie przez 10-20km. Oczywiście przy dłuższym niedziałaniu prędkościomierza pojawia się kontrolka EKG silnika i obroty na luzie ma lekko podniesione.

Mechanik mówił, że w megankach liczniki po prostu się zużywają i to może być jego koniec...to prawda, że tak się dzieje i wtedy cała tablica do wymiany? Dodam, że już wyjmowałem czujnik, czyściłem, starałem się wszystkie kabelki podopychać, nie wiem co jeszcze...

Z drugiej jednak strony chyba jakby to byłą uszkodzona tablica w samochodzie, a sam czujnik Halla działał to chyba komputer nie dostawał by informacji, że auto ma 0km/h, ale pomimo tego wysokie obroty i nie załączał by tego EKG czy się mylę?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Również proszę o odświerzenie tematu. Droopy wiesz już co było i co zrobiłeś żeby to naprawić? Ja mam w swojej Megi tak, że jak dodaję gazu to prędkościomierz nawet wskazuje i wygląda na to że prawidłowo a jak puszczę przepustnicę to spada do zera i stoi. Bardzo to uciążliwe podczas jazdy. Proszę o pomoc ;)

 

EDIT:

Co prawda to wersja ph 1, ale post powyżej też takiej dotyczy.

Edytowane przez gosBiusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapala Ci się kontrolka EKG silnika jak dłużej jedziesz z padniętym prędkościomierzem? W innym temacie trochę o tym pisałem to już wiele zrobiłem i nie pomogło :) Okazało się jednak, że to uszkodzony czujnik w skrzyni. Kumpel ma też meganke tylko w innej wersji nadwozia i po prostu zamieniliśmy te czujniki. U niego zaczęło dziać się jak u mnie, a u mnie z kolei było dobrze więc przymierzam się do zakupu czujnika gdzieś na szrocie.

Według mnie jeśli byłaby to wina samego prędkościomierza w samochodzie to nie zapalałaby się kontrolka silnika. Kontrolka oznacza, że komputer nie dostaje sygnału z czujnika.

U Ciebie jednak wygląda to inaczej skoro jak dodajesz gazu to działa, a jak puszczasz to spada...zacznij od wyjęcia czujnika i sprawdzenia wtyczki. Może czujnik też jest luźno w tym otworze skrzyni i dlatego tak jest. Już teraz wiem, że są wersje czujnika które blokuje się zawleczką z drutu, a są też takie, które mają ząbki zakleszczające się w otworze. Jak masz z zawleczką to może wyleciała, nie wiem. Próba obejrzenia przewodów według mnie jest praktycznie niemożliwa. Przewód od czujnika praktycznie zaraz za nim wpada w grubą wiązkę innych kabli z silnika, która do tego jest otoczona karbowaną rurką. Cały ten zestaw wpada do komory z akumulatorem, a potem część przewodów idzie do przegrody silnika. Jak masz możliwość to też najlepiej podmień czujnik i zobacz czy pomogło.

 

Dodano: 08 lip 2014 - 20:47

Swoją drogą masz dokładnie ten sam model samochodu, ten sam rocznik, ten sam silnik i nawet kolor identyczny sądząc po fotkach z Twojego innego postu :) Witaj w klubie :notacrook: U mnie tylko trochę więcej kilometrów na budzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie:)

Powiedz mi tylko jak mam do tego czujnika się dostać, z tego co czytałem to najlepiej zawleczkę wyjmować od dołu więc czeka mnie wizyta nad jakimś kanałem (o ile to wersja z zawleczką). Niestety mechanik ze mnie jak z koziej d#%^% trąbka. Chyba bezpiczniej będzie od razu jechać do jakiegoś fachowca, żebym tylko nie trafił na flachowca, bo więcej napsuje jak naprawi czego dowodzą niktóre posty. Może ktoś poleci dobrego elektryka z zachodniopomorskiego. Pozdro

 

EDIT:

Witam w rozmowie Zawisze1980, jeszcze nie wiem czy będę tego potrzebował mam nadzieję, że nie;) choć w gruncie rzeczy to pisz na PW ile to kosztuje u Ciebie.

Edytowane przez gosBiusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawleczka jeśli jest to powinna być po prawej stronie w okolicach półosi nad katalizatorem. Z kolei czujnik masz tak jakby z tyłu silnika, od strony przegrody, bardziej po stronie kierowcy. Szukaj po prostu w skrzyni od strony przegrody. Musisz głęboko wkładać rękę od góry tak na wysokości przepustnicy, dość niewygodny dostęp jest do tego czujnika, od dołu chyba łatwiej. Możesz też iść po wiązce przewodów, która wychodzi z przegrody akumulatora i idzie potem właśnie z tyłu silnika. Podążając tą wiązką w końcu dojdziesz do miejsca gdzie wychodzą przewody od impulsatora.

W dziale download masz poradnik dotyczący tego impulsatora. Jak nie masz zawleczki to po prostu łapiesz za czujnik i wyciągasz go.

 

Zawisza1980 miałem zmierzyć długość tego wężyka z odpowietrznikiem...zupełnie mi z głowy wyleciało, muszę to zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!