Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szum przy skręcaniu kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kilka problemów.

1)Ostatnio jadąc moją megi zauważyłem, że przy nawet lekkim ruchu kierownicą (nawet 1 cm) pojawia się dziwny szum. Występuje przy skręcie w lewo jak i w prawo. Przy jeździe prosto oraz postoju szum nie występuje. Zbieżność była robiona w grudniu 2013 roku. Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem stwierdzono, że to nie łożyska i musi posłuchać szumu. Problem w tym, że dopiero na weekendzie będzie w stanie to zrobić, a mi szykuje się duża trasa do pokonania w piątek. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale przed świętami Bożego narodzenia wymienianie miałem łożyska, gumę oraz sprężyny mac persona. Po wymianie zauważyłem ze przy prawym kole na sprężynie(monroe) jest namalowana strzałka i jest skierowana w dół. Na lewym w grę. Ktoś chyba coś pomieszał przy montażu. :)Oglądałem nowe sprężyny i nie zauważyłem różnicy między nimi w przypadku czy strzałka do góry czy do dołu (sprężyna ładni siedzi na dole odchodzi do ogranicznika jak na górze też ładnie dochodzi do ogranicznika przy łożysku). Samochód bardzo lekko ściąga w prawą stronę. Na postoju stoi równo, bez przechyłów. Może to przez gumy? Mam nowe zimówki, a jest dość ciepło dlatego taki szum.

2)Drugi mój problem polega na czym innym. Mianowicie przy ruszaniu jak długo trzymam wysokie obroty na niskich biegach słychać dziwny dźwięk. Jakby ocieranie metal o metal. Dźwięk nasila się wraz z obrotami. Na biegu jałowym nie słychać ocierania. Na wysokich biegach i niskich obrotach również nie słychać.

3)Przy zimnym silniku przy ruszaniu samochód jakby przerywał i jest słaby. Jak się rozgrzeje to jest ok. Wymieniłem świece. Czy problemu szukać w cewkach? Mam założony nowy gaz BRC i podczas przełączania z benzyny na gaz czuć szarpnięcie. Panowie zwiększyli mi temp przełączania bo nie dało się jeździć, autem rzucało przez parę sek podczas przełączania. Jednak nie do końca usunęło to problem. Panowie gaziarze mówią, że do sprawdzenia cewki i muszę u nich zostawi samochód.

 

Mam jeszcze problem z wydechem bo niemiłosiernie się tłucze przy wybojach. Wymieniłem tylny wieszak bo był zerwany, ale tylko niewiele zniwelowało to problem. Ale to na kanał i wtedy będzie diagnoza:)

 

Wypisałem kilka problemów w jednym temacie bo nie chce zawalać forum nowymi. Najważniejsza jest dla mnie sprawa szumienia bo nie wiem czy bezpiecznie dojadę do celu :)

 

Pozdrawiam S

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie miałem odpisywać, ale mnie uprzedziłeś :) Wspomaganie jest elektryczne. W starej megi jest hydrauliczne ('97 rok) i przy braku oleju odgłos jest całkiem inny (jakby ocierania bieżnika o nadkole):P

Odnośnie 2 problemu. Dziś jechałem jako pasażer w reni. Kazałem kierowcy na niskim biegu wprowadzić silnik w wysokie obroty. Okazało się, że po stronie pasażera odgłos obcierania nie jest tak słyszalny jak po stronie kierowcy. Może problem jest gdzieś na półosi?

 

Edit 1 : udało sie rozwiązać problem z niemiłosiernym tłuczeniem się dochodzącym z pod podwozia. Okazało się, że osłona termiczna nad wydechem się odpięła i uderzała w wydech. Dodatkowo sparciały był wieszak środkowy :)Do tego doszedł jeszcze sworzeń prawy oraz łączniki stabilizatora :)

Edytowane przez ins666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!