Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , dziś kupiłem światła do jazdy dziennej i podłączyłem mase do - w akumulatorze a pluem wpiąłem się pod kabel w którym znalazłem +12, lecz mam taki problem , szukałem juz na wilu forach ale wszędzie znajodowalem światła z 3 kablami a ja mam dwa . Moje pytanie jest następujące : jak podłączyć kable aby po włączeniu sie świateł krótkich zgasły LED-owe światła do jazdy dziennej .

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe szanse na pomoc jeśli nie napiszesz chociaż co to za światła, mile widziany byłby link do dokumentacji. Wygląda na to, że tu masz jedynie zasilanie, a sterownik który będzie włączać światła tylko przy odpalonym silniku i wyłączonych światłach mijania musisz sam wykombinować :blink: Więcej w ciemno trudno powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosować przekaźnika, którego cewka będzie zasilana gdy złączysz światła pozycyjne. Wtedy rozewrze styki rozwierny, który jest cały czas zwarty gdy na cewce przekaźnika nie ma napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aukcji nie ma nic o montażu i podłączeniu, wiemy tyle co wcześniej :blink:

Kolega aston76 dobrze mówi - przekaźnik. Cewkę zasilać z obwodu świateł mijania albo pozycyjnych, zasilanie LEDów podpiąć pod zapłon przez zestyki przekaźnika. Dzięki temu będą się włączać po rozruchu i gasnąć w momencie włączenia reflektorów.

 

Z gotowcem będzie ciężko, różne modele przekaźników mogą mieć różnie rozmieszczone styki i to trzeba zawsze sprawdzać w dokumentacji. Jeśli szeregowo w obwód cewki należy podłączyć rezystor (czego w tej chwili nie jestem pewien), to też będzie to zależeć od konkretnego przekaźnika. I jeśli jesteś zielony, może warto zlecić to komuś wykwalifikowanemu, taki drobiazg nie powinien wiele kosztować.

Edytowane przez masakrator1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W swojej Megane II ponad dwa lata temu zamontowałem światła do jazdy dziennej Philips Led DayLight 4 takie jak pod poniższym linkiem:

http://www.sklep.hadron.pl/product-pl-4137-Swiatla-Dzienne-LED-Philips-DRL4.html

Po okresie dwóch lat przestały działać. Po licznych próbach i sprawdzeniu instalacji okazało się, że awarii uległ sterownik (skrzynka kontrolna czy jak to inaczej nazwać).

Wygląda na to, że typ ten tak ma bo z tego co znalazłem w internecie, dużej ilości osób właśnie po ok. 2 latach padały te sterowniki.

Tu mam do kolegów pytanie czy ktoś nie posiada takiego właśnie sterownika lub wie gdzie takie coś można by naprawić (same LEDy były sprawdzane i są sprawne).

Pozdrawiam.

post-32631-0-47832300-1393179377_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego schematu co widzę na tej puszce, nie ma tam nić innego jak przekaźnik i ewentualnie układ stabilizacji napięcia. Dochodzi do puszki dwa plusy (jeden z akumulatora, drugi ze świateł pozycyjnych) czyli 12V oraz masa. Przy czym plus z świateł pozycyjnych wyłącza przekaźnik aby przerwać napięcie na dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały środek owej puszki jest zalany (jakimś tworzywem), trzebaby to wszystko wydłubać. Ja tak się nie znam, żeby sprawdzić co tam jest nie tak. Dlatego też pytanie czy znacie kogoś kto takimi rzeczami się zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale nadal nie wiadomo co padło u Ciebie? A jakbyś to pudełko wyrzucił dał stabilizator np 7805 do tego dwa kondensatory wtedy zszedłbyś do 5V później dwa rezystory 200ohm i 700ohm masz 1V do tego przekaźnik 12V sterowny czy ma być ten 1V czy nie i tyle, chyba.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!