Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Na samym początku chce nadmienić ze jestem laikiem i może niektórych rozbawić ten temat.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Megane 2, 2005r. 1.5 dci, 220kkm, kombi.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Problem wygląda w ten sposób, przednie zawieszenie jest w rozsypce, stuka przy najmniejszej dziurze, przy szybszym ruszaniu z miejsca przy skręconej kierownicy (np wyjazd z podporządkowanej )w okolicach kol słychać "strzały" i auto trochę szarpie. Z tego co mi brat podpowiadał prawdopodobnie są to przeguby. Stwierdziłem ze przyszedł czas naprawy. Czy moglibyście mi napisać co jest dobrze od razu wymienić aby zawieszenie było w dobrym stanie. Pewnie nie jednemu z Was przyjdzie do głowy ze jestem nie odpowiedzialny, w kwestii wytłumaczenia się jestem studentem a dopiero zacząłem prace i nie było mnie stać na wymianę na bieżąco. Większość rzeczy w samochodzie staram się robić samodzielnie w oparciu o poradniki na tym forum (za które jestem mega wdzięczny, dzięki nim zaoszczędziłem kupę kasy)i pomyślałem czy niektóre z rzeczy które są do zrobienia w zawieszeniu mógł bym zrobić sam? Kwestia dostępności sprzętu i możliwości bo "smykalke" do technicznych rzeczy mam i lubię dłubać tyle ze potrzebuje do tego instrukcje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Od razu żeby nie zaśmiecać innych działów chciał bym zapytać co to możne być - gdy puszczam gaz, czasami szarpie samochodem nie jest to wina zbyt niskich obrotów (słyszałem opinie ze możne to być "dwumas") czym on jest nie mam pojęcia ale słyszałem ze naprawa tej części jest droga i wymienia się ja raz na dłuższy okres czasu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Z góry dziękuje za odpowiedzi,

pozdrawiam Dawid.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trudno zdiagnozować stan zawieszenia tylko z opisu, ale podzielę się doświadczeniem z mojej Megane II z 2003 r.

Stukanie, przy każdej nawet najmniejszej dziurze to zazwyczaj łączniki stabilizatora przedniego - na szczęście to jeden z najtańszych elementów. Polecam firmę Meyle z serii HD - są bardzo trwałe.

"Strzelanie" przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% przegub. Wątpliwe, że padł więcej niż jeden - na ogół to ten, który ma zniszczoną osłonę gumową i wyciekł smar, a w zamian dostały się woda i brud.

Warto przy tej okazji sprawdzić stan wahaczy - ich słabe punkty to tylne tuleje i sworznie. Oryginalne wahacze to w rzeczywistości TRW, więc można się pokusić o wymianę tulei i sworzni na tę firmę. Bardzo dobre, o ile nie lepsze robi tez Lemforder. Moim zdaniem wymiana tulei na markowe daje o wiele lepsze efekty od wymiany całego wahacza z jakiejś taniej firmy.

Jeśli skrzypi przy skręcaniu kręceniu kierownicą (najbardziej w okolicy położenia kierownicy na wprost)to pewnie łożyska na kolumnach. Są rozbieralne, więc jeśli nie jest jeszcze za późno to można je spróbować uratować czyszczeniem i smarem grafitowym - mnie się udało i już drugi rok dają radę. Przy tej okazji sprawdzisz też stan poduszek gumowych nad łożyskiem.

 

Co do szarpania podczas ruszania to rzeczywiście może być coś z kołem zamachowym, ale z reguły towarzysza temu stuki słyszalne nawet w kabinie. Zwłaszcza na jałowym biegu. Może też zwyczajnie "kończy" się sprzęgło.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łączników stabilizatorów to ja akurat jestem zwolennikiem TRW, ostatnio jak zakładałem do meganki kosztowały 98 zł. Po dwóch dniach zakładałem do fiata brawy z 2011 roku które kosztowały 55 zł okazało się że są niemal identyczne. Co do wahaczy to zamienników nie warto zakładać. Zdarza się że nowe po prostu się wyginają. Konkretne tulejki(Lemforder) i sworznie to lepsze rozwiązanie. U mnie dodatkową przyczyną stuków był magiel. Przez małą dziurkę w osłonie naszła woda, i na drążku w listwie pojawiła się rdza. To z kolei doprowadziło do wyrobienia tulejki prowadzącej drążek. Owej usterki nie pokazywały szarpacze a stuk był dość głośny. Do wymiany cały magiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!