Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Na samym początku chce nadmienić ze jestem laikiem i może niektórych rozbawić ten temat.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Megane 2, 2005r. 1.5 dci, 220kkm, kombi.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Problem wygląda w ten sposób, przednie zawieszenie jest w rozsypce, stuka przy najmniejszej dziurze, przy szybszym ruszaniu z miejsca przy skręconej kierownicy (np wyjazd z podporządkowanej )w okolicach kol słychać "strzały" i auto trochę szarpie. Z tego co mi brat podpowiadał prawdopodobnie są to przeguby. Stwierdziłem ze przyszedł czas naprawy. Czy moglibyście mi napisać co jest dobrze od razu wymienić aby zawieszenie było w dobrym stanie. Pewnie nie jednemu z Was przyjdzie do głowy ze jestem nie odpowiedzialny, w kwestii wytłumaczenia się jestem studentem a dopiero zacząłem prace i nie było mnie stać na wymianę na bieżąco. Większość rzeczy w samochodzie staram się robić samodzielnie w oparciu o poradniki na tym forum (za które jestem mega wdzięczny, dzięki nim zaoszczędziłem kupę kasy)i pomyślałem czy niektóre z rzeczy które są do zrobienia w zawieszeniu mógł bym zrobić sam? Kwestia dostępności sprzętu i możliwości bo "smykalke" do technicznych rzeczy mam i lubię dłubać tyle ze potrzebuje do tego instrukcje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Od razu żeby nie zaśmiecać innych działów chciał bym zapytać co to możne być - gdy puszczam gaz, czasami szarpie samochodem nie jest to wina zbyt niskich obrotów (słyszałem opinie ze możne to być "dwumas") czym on jest nie mam pojęcia ale słyszałem ze naprawa tej części jest droga i wymienia się ja raz na dłuższy okres czasu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Z góry dziękuje za odpowiedzi,

pozdrawiam Dawid.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trudno zdiagnozować stan zawieszenia tylko z opisu, ale podzielę się doświadczeniem z mojej Megane II z 2003 r.

Stukanie, przy każdej nawet najmniejszej dziurze to zazwyczaj łączniki stabilizatora przedniego - na szczęście to jeden z najtańszych elementów. Polecam firmę Meyle z serii HD - są bardzo trwałe.

"Strzelanie" przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% przegub. Wątpliwe, że padł więcej niż jeden - na ogół to ten, który ma zniszczoną osłonę gumową i wyciekł smar, a w zamian dostały się woda i brud.

Warto przy tej okazji sprawdzić stan wahaczy - ich słabe punkty to tylne tuleje i sworznie. Oryginalne wahacze to w rzeczywistości TRW, więc można się pokusić o wymianę tulei i sworzni na tę firmę. Bardzo dobre, o ile nie lepsze robi tez Lemforder. Moim zdaniem wymiana tulei na markowe daje o wiele lepsze efekty od wymiany całego wahacza z jakiejś taniej firmy.

Jeśli skrzypi przy skręcaniu kręceniu kierownicą (najbardziej w okolicy położenia kierownicy na wprost)to pewnie łożyska na kolumnach. Są rozbieralne, więc jeśli nie jest jeszcze za późno to można je spróbować uratować czyszczeniem i smarem grafitowym - mnie się udało i już drugi rok dają radę. Przy tej okazji sprawdzisz też stan poduszek gumowych nad łożyskiem.

 

Co do szarpania podczas ruszania to rzeczywiście może być coś z kołem zamachowym, ale z reguły towarzysza temu stuki słyszalne nawet w kabinie. Zwłaszcza na jałowym biegu. Może też zwyczajnie "kończy" się sprzęgło.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łączników stabilizatorów to ja akurat jestem zwolennikiem TRW, ostatnio jak zakładałem do meganki kosztowały 98 zł. Po dwóch dniach zakładałem do fiata brawy z 2011 roku które kosztowały 55 zł okazało się że są niemal identyczne. Co do wahaczy to zamienników nie warto zakładać. Zdarza się że nowe po prostu się wyginają. Konkretne tulejki(Lemforder) i sworznie to lepsze rozwiązanie. U mnie dodatkową przyczyną stuków był magiel. Przez małą dziurkę w osłonie naszła woda, i na drążku w listwie pojawiła się rdza. To z kolei doprowadziło do wyrobienia tulejki prowadzącej drążek. Owej usterki nie pokazywały szarpacze a stuk był dość głośny. Do wymiany cały magiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!