Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regenerowane turbo bierze olej


tyszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum jestem nowy. Po przeszukaniu większości tematów nie znalazłem podobnego przypadku i stąd nowy temat.

Mianowicie : Od kilku lat smigam megane 2 1.9 diesel. Auto sprawowało sie rewelacyjnie do pewnego dnia. Bez jakiejś wyraźnej przyczyny auto zaczęło nagle kopcić i straciło moc ale w takim stanie przejechałem nim jeszcze 20 km co poskutkowało wyssaniem 2 litrów oleju. kontrolka cisnienia oleju się nie zapaliła wiec smarowanie ciągle było. Diagnoza była prosta - Turbina padła. OK. Auto pojechało do warsztatu a tam została wymieniona turbina na regenerowaną, został wyczyszczony cały syf z miski smoka i odmy. Odebrałem teoretycznie gotowy samochód i przejechałem nim 30 km. z wielką turbodziurą do momentu kiedy turbo zaczęło gwizdac fura straciła całkiem moc i ponownie zaczęło się kopcenie. Auto trafiło spowrotem do mechanika, który po długich bojach wynegocjował z gościem od regeneracji turbin kolejna turbinę. Cisnienie oleju w normie 1,2 bara. Smarowanie jest i podobno było. Auto ponownie poskładane, odpala i jedzie lepiej niż z poprzednią regenerowaną turbiną.Brak turbodziury. Przejechałem nim kolejne 30 -40 km ale zapalila się kontrolka oleju. Fakt miała prawo. oleju było o 2 litry za mało.(istnieje prawdopodobieństwo iż nie dolał oleju mechanik składający całość do kupy) Tu kończy sie moja historia a zaczynają pytania.

Rozumiem, że cały wydech jest zaolejony po pierwszym incydencie z wyssaniem 2 litrów oleju ale jak długo będę miał zaolejoną tylną szybę z tego powodu? Taki olej z wydehu powinien się wypalić po jakichś 100 200 km?

Czy ma prawo kopcić kiedy dostanie trochę mocniej np. do 3tys. obrotów przez dłuższą chwilę z powodu tego oleju w wydechu?

Czy to może kilejna rozwalona turbina, która znowu zasysa?

Już nie mam siły . Czy ktoś z was miał podobne doświadczenia? Ktoś ma jakieś pomysły?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia czy turbo nie bierze oleju, można to sprawdzić bardzo prosto rozłącz przewody które idą od turbo do IC i sprawdź czy nie pływa tam olej, lekkie pokrycie ścianek olejem jest dopuszczalne ale to lekkie, jęśli rozłączysz i będzie wypływał olej to znak, że turbo bierze olej.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Co do wypalania oleju z twojego opisu wynika że dużo tego oleju poszło więc proces wypalania może potrwać z racji tego ze zapewne cały katalizator jest zawalonym olejem , jak długo może to potrwać to zależy jak użytkujesz auto jeśli jazda po mieście do może to potrwać, najlepiej jest wziąć gdzieś autko na jakoś autostradę i dobrze je przegonić przez dłuższy czas. Wysokie obroty oznaczając również wyższą temperaturę spalin i większe ciśnienie z tąd też kopcenie.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sporo też oleju mogło zostać w IC jeśli mechanik niedokładnie wyczyścił i razem z powietrzem dostaje się do cylindrów i ulega spalieniu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Testy na drogach wykonuj po upewnienie się że turbo jest dobre i jest olej w silniku

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Olej uzupełniłem na max i przejechałem dzisiaj 50 km po mieście. Po chwili postoju sprawdziłem ponownie olej. Niestety ubyło o jedną część z podziałki. Mało tego dzisiaj pojawiło się dodatkowo niepokojące pukanie z silnika przy obrotach ponad 1500rpm oraz na wolnych obrotach. Nie mam już siły! Czy ten parch się przytarł? O co tu chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam już siły! Czy ten parch się przytarł? O co tu chodzi???

Masz nauczkę i miej pretensje tylko do siebie, a nie do samochodu. Trzeba było przed oddaniem auta do warsztatu, zainteresować się, poczytać że turbin o zmiennej geometri nie regeneruje się od dawna, części zamienne są z Chin, ciężko wystroić taką turbinę, więc taki zabieg regeneracji to czysta loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz do siebie pretensji mieć nie mogę bo eksploatuję auto jak ty czy ktokolwiek inny. Za to mam pytanie do ciebie. Czy jak oddajesz auto do warsztatu i tam wyceniają ci naprawę usterki to kwestionujesz ich decyzję? Mówisz im panowie chcecie 1200? Nie dam wam 5000? Pewnie nie.

Zaufałem warsztatowi a warsztat zaufał gościowi, który regeneruje to badziewie i stwierdził, że będzie działąło. A co do interesowania się usterką w aucie ? Wydaje mi się że jak np. 70letnia pani odstawia auto do warsztatu to nie mówi mechanikowi co się zepsuło i nie kwestionuje jego diagnozy czy sugestii co do wymiany części. Od dego jest warsztat i mechanik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak oddajesz auto do warsztatu i tam wyceniają ci naprawę usterki to kwestionujesz ich decyzję? Mówisz im panowie chcecie 1200? Nie dam wam 5000? Pewnie nie.

Miałem to szczęście, że do tej pory nie spotkała mnie jeszcze większa awaria. Auto do mechaników oddaje bardzo rzadko i tylko w ostateczności. Z tym że przed oddaniem zawsze próbuję namierzyć usterkę sam i nie oddaję go w ciemno. Oczywiście, że kwestionuje decyzje, jeżeli cena mi się nie podoba, to rezygnuję.

a warsztat zaufał gościowi, który regeneruje to badziewie i stwierdził, że będzie działąło

to nie są tanie rzeczy, żeby robić coś na zaufanie i na zasadzie może zadziała. Turbiny to nie jest temat nowość, który pojawił się wczoraj.

A co do interesowania się usterką w aucie ? Wydaje mi się że jak np. 70letnia pani odstawia

bo taka pani nie ma możliwości sprawdzenia i poprostu nie zna się, a Ty masz taką możliwość.

Od dego jest warsztat i mechanik!

chciałbym żeby tak było, ale warsztaty są jakie są i w miare możliwość trzeba interesować się tematem osobiście, by później uniknąć/zminimalizować koszty i niespodzianki.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!