Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane nie odpala na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy i koleżanki z forum mam nadzieje że jakoś mi pomożecie bo naprawdę wychodzę już przez moje auto z siebie.

Posiadam Renault Megane 2.0 IDE rok 2000 z bardzo rzadkim silnikiem F5R

Od pewnego czasu mam dość uporczywy problem auto nie odpala na ciepłym silniku. Na zimnym wszystko jest ok i nawet przy mrozie autko pali na dotyk. Problem pojawia się kiedy silnik jest ciepły jak igiełka temperatury zatrzyma się w połowie wiem że bankowo po zgaszeniu samochodu go nie odpalę. Musze czekać około 30 min kiedy temperatura dwie trzy kreski niżej wtedy auto odpala. Pierwsza z mich teorii dotyczyła cewki wymieniłem na nową firmy Bosh jakiś czas autko nawet jeździło ale potem problem wrócił. Kolejny pomysł czujnik położenia wału wymieniłem na nowy problem nadal ten sam. Nie mam pojęcie co to może być. słychać pompę paliwa autko zaczyna kręcić ale nie odpala, czasami odpali dosłownie na sekundę lub dwie ale nie ma mocy by podtrzymać się i zaraz gaśnie. Problem praktycznie eliminuje z użytku samochód jeżdżę nim tylko do pracy do marketu sklepu lekarza się nie odważę bo nie uśmiecha mi się spacerowanie potem wokoło auta czekając aż zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyskakuje jakaś kontrolka na desce rozdzielczej gdy odpalasz samochód? (sprężynka - awaria układu wtryckowego/zapłonowego?)

Wygląda na to że będziesz musiał zregenerować regulator ciśnienia paliwa (koszt 200zł). Regulatory posiadają fabryczną wadę konstrukcyjną gdyż po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika oraz ciśnienia paliwa (90bar) temperatura paliwa osiąga 100C co skutkuję blokowaniem się iglicy w regulatorze. Też posiadam ten silnik i co nieco już o nim więm więc jak coś to pisz. Zapodam Ci jeszcze cytat tej usterki:

 

Przyczyną jest zastosowanie tworzywa termoplastycznego, które pod wpływem wysokiej temperatury i benzyny traci z czasem swoje pierwotne właściwości. Dochodzi do tego osad z paliwa osadzający się na ściankach, który z czasem utrudnia poruszanie się tłoczka regulatora (szczelina między tłoczkiem a tuleją wynosi 0,05mm)

Możliwe także że pompa wysokiego ciśnienia już się kończy, Tak jest w moim przypadku i muszę ją wymienić na nową. Objawem było dławienie się silnika przy 3.5tys obr. i nie kręcił się dalej. Możesz kupić na stacji paliwowej preparat MIXOL i dodać go w proporcjach 1:100 (na 10l benzyny w baku dolewasz setkę mixolu) co powinno jedynie załagodzić problem lecz nie wyeliminuje go. Kilka dni temu pompa padła mi całkowicie, objawiając się "sprężynką" na desce rozdzielczej oraz brakiem mocy przy wrzuceniu jedynki (gdy komputer próbuje podnieść ciśnienie do 90bar).

 

PS. Masz PHII (po lifcie)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie pojawia sie żadna kontrolka poprostu kluczyk w stacyjce słychać jak pracuje pompa kontrolki gasna przekrecam kluczyk i słyszę jak silnik sie kręci ale auto nie odpala. Dałem do na diagnostykę i wyskoczył błąd czujnika polozenia walka rozrządu. Nie wiem czy ten czujnik moze dawać takie objawy ?? Wczoraj w sumie pojawil sie poraz pierwszy nowy objaw to znaczy nie chcial odpalić na zimnym silniku odpalil dopiero za 4tym razem. W tym tygodniu zobacze jeszcze ten czujnik walka rozrządu i dla pewności odnowie wiązki i przeczyszcze kostki. Może pomoże jak nic nie da zajme sie regeneracja regulatora cisnienia paliwa

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien Ci wywalić na CLIP-ie błąd ciśnienia paliwa albo uszkodzenie obwodu paliwa. Jeżeli nie ma nic z tych rzeczy to na razie nie regeneruj tego regulatora (dla pewności sam to robie). Jest też specjalnie przetłumaczona strona naszych silników, www.f5r.pl i prowadzi ją pan Krzysztof który naprawdę się zna na tych silnikach. Mieszka w Lublinie a od Ciebie do niego jest ponad 300km więc bez sensu jechać. Spróbuj ogarnąć ten czujnik, może nowy jest uszkodzony, podłącz samochód ponownie do CLIP-a (dedykowany komputer do Renault) i podaj kody błędów, najlepiej jakby Ci porobili screeny.

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak będzie to regulator ciśnienia paliwa na listwie. czujniki są ok zresztą nawet po ich odpięciu silnik normalnie odpala. Iskra idzie w układzie zapłonowym wniosek w komorze nie ma paliwa. Pompa tez raczej nie bo silnik się nie dławi tylko jak odpali jeździ normalnie. Ten regulator to podobno utrapienie silników IDE mówiłeś coś o regeneracji masz jakiś namiar na ludzi którzy to robią ?? Najlepiej numer telefonu bo nie wiem jak ta procedura ma wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz w takim razie wyciągnąć regulator samemu z listwy wtryskowej, wysłać na otrzymany adres i zwrotem otrzymujesz zregenerowany. Czynność opisana na stronie www.f5r.pl bardzo dokładnie ją przeczytaj abyś nie musiał wymieniać całej rampy - koszt w ASO 3500zł, na allegro za 1000zł. Napisz ze strony poprzez formularz kontaktowy że chciałbyś zregenerować regulator i niech Ci pan Krzysztof poda informację jak/na jaki adres masz to wysłać. Z tego co pamiętam to 230zł z kosztami przesyłki wychodzi ale upewnij się. Ogólnie regeneracja regulatora pozwala na przejechanie 150-200tys km więc jest spokój na kilka lat :P. Daj znać jak pojeździsz trochę czy pomogło, powinno ;)

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Mam podobny problem z odpalaniem megane 1,6 16v 99r. z tym że występuje losowo przy chlodniejszych dniach zawsze silnik odpalał za 1 razem, dopiero po przejechaniu i krótkim postoju nie mogłem odpalić trzeba odczekać ok. 30-40sek. i auto odpala normalnie, ostatnio w cieplejsze dni (nie wiem czy to przypadek czy co) czasmai nie chce odpalić po nocy, kręcenie kilka razy auto zapali po 3-4 razie i zaraz gaśnie, ponownie odpalenie jest dobrze i dalej sytuacja powtarza się.

Obstawiałem czujnik położenia wału który niestety wymieniłem i nie pomogło, czujnik temp. i też nie pomogło, wczoraj podjechałem do znajomego na kompa i objaw jest taki ze po podłaczeniu nie widać obrotów silnika i brak iskry na świecy tak jakby był walnięty czujnik wału lub coś z ECU. Jak zaskoczy widać obroty ok 315 i jest iskra na świecy auto wtedy odpala normalnie i teraz nie wiem czy faktycznie kupiłem 2 czujnik walnięty czy to coś poważniejszego. Objaw jest taki jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=g5nx3dY1-DU z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez ebm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

immo jest odlączone, tak jak widać na filmie. B)

 

Dodano: 26 maj 2014 - 17:14

Dziś przeczyściłem wtyczkę i czujnik przy okazji podmieniłem na 3 czujnik z innego sprawnego auta które pali na dotyk, niestety ten sam problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich!

Mam podobny problem, więc nie będę zakładał nowego tematu.

A mianowicie: auto nie odpala na ciepłym silniku. Wygląda to tak, jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika. Robi łee i staje. Łee i staje, aż w końcu zrobi ten pierwszy obrót i potem szybciutko zaskakuje. Na zimnym silniku tego nie ma. Ostatnio z 10 razy próbowałem i nie dało rady, musiałem z pół godziny poczekać i wtedy zapalił prawie bez problemu (pierwszy obrót z oporem, a potem od razu zaskoczył). Wiecie, co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator musi być sprawny, bo auto na zimno zapala bez problemów. To właśnie po dłuższej jeździe nie chce zapalić. Poza tym, jak już pokona ten pierwszy opór, to kręci bez problemów.

Aku ma 1 rok dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!