Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja elektryczna Klimatronik Megane II PhII


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem świeżo upieczonym właścicielem MEGANE II phII 2006r. Jak wiadomo auto jest po lifcie. Mam problem z panelem sterowania klimatyzacja.

Mianowicie coś nie do końca działają przyciski od recyrkulacji powietrza, AC i cała reszta która jest na tym "kółku" panelu sterowania. Jeśli chodzi o środkowe kółko z wyświetlaczem i prawe gdzie ustawia sie prędkość nawiewu itp działąją prawidłowo.

Zacząłem dochodzić dlaczego czasem działają a czasem nie działają te przyciski.

Po wyjęciu tego panelu okazało się że poprzedni włąściciel albo jeszcze ktoś coś kombinował z nim.

Z tyłu mam podłączoną jedną kostkę po stronie przycisków od regulacji prędkości(kostka fabryczna), i jedną kostę po stronie przycisków gdzie jest AC(nie fabryczna).

Nie było by w tym nic dziwnego tylko okazało sie że mam jeszcze jedną taką szeroką kostkę( zaklejona izolacją) która jest nie podłączona gdyż w tym panelu są tylko dwa gniazda a trzecie środkowe jest zaślepione fabrycznie.

Kilka przewodów z tej szerokiej kostki jest odcięte i są podpięte pod kostkę która jest po lewej stronie tam gdzie przyciski AC. Ta właśnie mała kostka nie jest fabryczna tylko włąśnie jakoś dziwnie podłączona trochę z przewodami z tej szerokiej kostki trochę z jakiegoś zasilania radia. Kompletnie nie wiem o co chodzi. Mało tego jak otworzyłem panel to okazało się że pod przyciskiem AC jest wklejony jakiś przycisk od którego znowu idą jakiś dwa kabelki z których jeden idzie jak by w stronę skrzynki z bezpiecznikami a drugi to już sam nie wiem gdzie.

 

Wydaje mi sie że panel sterowania jest wzięty z modelu przed liftem. Wyświetlacz jest pomarańczowy a chyba powinien byc biały z czarnymi cyferkami. Na wyświetlaczu gdzie pokazują się fale radiowe i godzina nie wyświetla sie w ogóle temperatura(puste pole). Nie wiem gdzie jest zamontowany czujnik temperatury wewnętrznej bo z tego co wyczytałem powinien byc przy lusterku a przy lusterku nie ma nic bo lusterko jest zwykłe na szybie(szyba przednia była wymieniana z tego co widze).

 

Czy ktoś wie co tu wogole zostało przerobione i czy jest teraz możliwy powrót do prawidłowego panelu sterowania.

Chcę zakupić panel do Megane po lifcie. Tylko teraz nie wiem czy wszystkie panele po lifcie mają 3 gniazda do wtyczek czy jest to rożnie. Nie wiem jak teraz podłączyć te wtyczki.

Tylko jedna ] wtyczka z prawej strony po której jest regulator prędkości wiatraka jest oryginalna a pozostałe są poprzerabiane.

 

Czy ma ktoś może jakiś schemat podłączenia tych przewodów albo może jest ktoś w stanie zrobić zdjęcia jak to powinno wyglądać.

Bardzo proszę o pomoc bo sam chyba nie dojdę do tego jak powinno być podłączone.

Na początku myślałem że powinny być tylko dwie wtyczki ta szeroka na środku i ta z prawej bo tak by pasowały przewody które są odcięte ale jak zobaczyłem na allegro panel z 3 gniazdami to zwątpiłem.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli lusterko wsteczne masz zwykłe a nie takie z dużą obudową,a wtyczki po przerabiane to znaczy, że ktoś rzężbił.Nie było Climatronika, ale go sobie ktoś dorobił lub próbował.Fabrycznie do panelu dochodzą dwie wtyczki,tak jak przed liftem.Panel powinien być koloru białego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko sa dostępne takie panele na allegro które mają 3 aktywne gniazda. Przynajmniej widziałem zdjęcie gdzie były wpięte 3 wtyczki. Ta szeroka wtyczka i ta jedna mała sa fabrycznie montowane tak wnioskuję po ich wyglądzie.

Co można z tym zrobić żeby to funkcjonowało tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie też są tylko 2 wtyczki.Nie spotkałem się z 3 wtyczkami ,nawet nie było by co tam podłączyć.

Nel, tak na przyszłość, w VISOU wszystkie schematy są w postaci pdf-a, wystarczy takiego pfd-a dodać jako załącznik do posta. Będzie bardziej czytelny niż zrzut ekranu.

P_r_z_e_m_o

post-3001-0-96826200-1394034062_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co znalazłem na allegro

http://allegro.pl/show_item.php?item=3975907505

Nawet mam potwierdzenie przez sprzedawce że są trzy gniazda i wszystkie trzy maja aktywne piny do podłączenia.

Stąd też moje pytania odnośnie tych wtyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jest to panel od Scenica.Po drugie ta wtyczka na środku, jest od podłączenia manualnego ,w tym przypadku Climatronica niewykorzystane.To jest tylko taki uchwyt kostki.Poproś sprzedawce, nie wyciągnie tą wtyczkę i zobaczymy wtedy czy są tam piny do podłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem czy sa piny i potwierdził ze niby tak.

 

Tylko co ja teraz mogę zrobić żeby to wszystko funkcjonowało tak jak powinno ??? Chce mieć sprawnego klimatronika a nie to co mam.

Jak już ktoś coś grzebał tzn ze jakaś cześć pracy powinna być już zrobiona jeśli chodzi o zmianę z manuala na klimatronika.

Edytowane przez Piter007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna wtyczka jest z przewodami do silniczków i rezystora występuje jako osobna wiązka - można ją dokupić.Druga wtyczka to przewody zasilające,can i do czujników , jest powiazana z wiązką deski rozdzielczej. Na podstawie schematów, które wrzuciłem, sprawdź obydwie wtyczki czy mają przewody w odpowiednich pinach. A najlepiej to wrzuć zdjęcia, jak to u ciebie wygląda.

 

Przykład: http://allegro.pl/instalacja-nagrzewnicy-renault-megane-ii-i3955373881.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest szansa że da sie to wszystko tak połączyć że bedzie działał ten klimatronik tak ?? Jest jakaś szansa że już tam sa pozakładane te silniczki itp tak ??

W jakiś sposób to działa teraz.

 

Zdjęcia będę mógł zrobić za jakiś czas bo teraz zabardzo nie mam czasu sie tym zająć ale jak tylko będzie wolna chwila to będę działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Piter007 ogarnąłeś temat? Też mam Megi z 2006 i chcę zrobić klimatronika. Rozebrałem co się dało z przodu i powiem ci co miałeś oryginalnie. Szeroka biała kostka była do manualnego panelu klimy i tylko ona jedna była, czujnika nasłonecznienia i temperatury brak. Druga fabryczna do silniczków była dokupiona, a że trzeciej nie było ktoś rzeźbił. Dwa przewody można wziąc z pierwszej wtyczki, kolejne dwa np. z gniazda diagnostycznego, dwa idą do czujnika nasłonecznienia, jeden do skrzynki bezpieczników, jeszcze masa i czujnik temp. gdzie jeden kabel jest wspólny z czujnikem nasłonecznienia. Schemat który wrzucił Nel jest przed liftowy. Zobacz mój post w temacie przeróbki klimy są tam oba schematy. Wrzuć fotki jak to jest u Ciebie zrobione. Zobacz czy masz czujnik za daszkiem wyświetlacza. Temp. zewnętrznej nie masz bo podstawowa wersja jak u mnie. Sprawdź czy masz założone wszystkie silniczki, szczególnie od recyrkulacji bo jak dzisiaj sprawdziłem to żeby go przykręcić trzeba zrobić otwór w nagrzewnicy na wirnik bo jest zaślepiony jeśli w ogóle tam jest. Szukaj go za schowkiem blisko grodzi dość wysoko. Wrzuce filmik jak to wygląda u mnie.

Filmik trochę chaotyczny bo kręcony telefonem na "ślepo".

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!