Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w przewodach paliwa


hymmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie mam problem z powietrzem w układzie paliwowym, ale tylko pomiędzy filtrem a pompą paliwa, co widać na załączonym filmie. Wymieniłem już oba przewody, na używki, ale sprawne, wyjęte z innego auta i dalej to samo. Czy możliwa jest wada filtra, lub złej jakości paliwo? Wygląda na to jakby przepustowość filtra była ograniczona i pompa zasysa powietrze przy łączeniu z przewodami, ale to moje przemyślenia. Dodam, że filtr wymieniłem na nowy, oryginalny przed zimą zeszłego roku. Czyżby parafina? W momencie, kiedy powietrze wchodzi do pompy wraz z paliwem słychać charakterystyczne buczenie pompy paliwa, zaworek na końcu nie wyrabia i nie odpowietrza takiej ilości "bąbli". Pompę słychać w kabinie w momencie wpływania do niej dużej ilości powietrza. Problem występuje na biegu jałowym i w czasie jazdy. W trakcie jazdy objawia się to spadkiem mocy przy wyższych prędkościach, obrotach, komunikat: "stop", "ryzyko awarii silnika", zwalniam lub gaszę auto i jest ok, po ponownym odpaleniu. Clip wtedy pokazuje zapisane błędy, za niskie ciśnienie na listwie i błąd obwodu wtryskiwacza na 4 cylindrze, jakoś tak. Jest to błąd zapamiętany, ale nie aktualny. Może wtryskiwacz już do wymiany? Silnik dość specyficznie pracuje, tak metalicznie. Tylko skąd to powietrze? Zacznę od wymiany filtra paliwa, może tu coś nie halo. Może ktoś na forum, przerabiał temat, będę wdzięczny za sugestie. Dołączam film. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno podobny problem, który doprowadził do stanu holowania spod pracy bo megi nie chciała odpalić. W domu zdjąłem zderzak i odkręciłem reflektor aby zlokalizować źródlo powietrza. Przyczyną był wąż paliwa od filtra do pompki. Moim zdaniem masz podobny problem bo w przewodzie do filtra nie zauważyłem bąbli. Chyba, że masz gdzieś nieskręcone dokładnie uszczelnienie filtra. Albo niedokładnie dociśniętą złączkęna przewodzie paliwowym. Dodatkowo zablokowany parafiną lub innymi zanieczyszczeniami filtr może wymuszać zaciąganie powietrza nawet na niezbyt szczelnym połączeniu przewodu paliwowego. Ja założyłem na orginalne złączki czarny (niestety nieprzezroczysty) przewód kupiony "z metra" średnicy 6 mm zaciśnięty opaskami. Kilka miesięcy i spokój.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam przewód podmieniałem już dwa razy na inny i dalej jest to samo. Zamówiłem drugi, nowy filtr. Obstawiam też nieszczelność filtra, na którymś z gumowych oringów, np. przy podgrzewaczu, czy korku spustowym. Zobaczymy, po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdemontować obudowę filtra( u mnie po prostu lekko podnieść do góry i zsunąć z uchwytów)i spróbować wykonać próbę ciśnieniową. Razem z przewodami z gruszki i do pompki paliwa. Zatkać jeden otwór nabić ciśnienie powietrza z drugiej stony i zanurzyć w wodzie lub ze spryskiwacza polać roztworem wody z płynem do naczyń. W przypadku nieszczelnych połączeń pojawią się bąbelki wypływające na zewnątrz. Największym problemem jest podbicie ciśnienia(oczywiście do rozsądnej wartości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

No i awaria powróciła. Clip pokzał błąd zapisany, obecny na żółto: "Obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder 4" DTC020425, oraz DTC253F29 "Rozrzedzenie oleju". Przerwane procedury wypalania filtra FAP. Oczywiście olej do zmiany. Obecne zasyfienie filtra to 26g. Może ktoś już to przerabiał, szczególnie przy tym pierwszym błędzie? Błąd pojawia się przy większych obrotach i prędkościach, czasem auto poszarpuje. Po zgaszeniu, lub przejechaniu kilku kilometrów błąd na desce znika. Zostaje jednak w pamięci. Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Obstawiam uszkodzony wtryskiwacz, ale to nie jest moja sugestia. Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdemontować obudowę filtra( u mnie po prostu lekko podnieść do góry i zsunąć z uchwytów)i spróbować wykonać próbę ciśnieniową. Razem z przewodami z gruszki i do pompki paliwa. Zatkać jeden otwór nabić ciśnienie powietrza z drugiej stony i zanurzyć w wodzie lub ze spryskiwacza polać roztworem wody z płynem do naczyń. W przypadku nieszczelnych połączeń pojawią się bąbelki wypływające na zewnątrz. Największym problemem jest podbicie ciśnienia(oczywiście do rozsądnej wartości).

Nic to nie da wyjdzie że wszystko jest szczelne

W filtrze w czasie pracy jest podciśnienie które jest o wiele trudniejsze do uszczelnienia jak nadciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Poradziłeś sobie z tym problemem może? Mam podobne objawy a może nawet więcej powietrza w tym samym wężyku.

https://www.youtube.com/watch?v=wXmZTIq2iXI

 

Dodano: 24 mar 2015 - 18:28

Witam. Dla informacji piszę że u mnie po wymianie filtra paliwa powietrze z wężyków zniknęło w 90%. Jakieś tam bąbelki powietrza co jakiś czas widać ale w porównaniu z tym co było to już nie zawracam sobie tym głowy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!