Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dokładny przegląd auta co i jak.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Mam swoje autko prawie już dwa lata po kupnie wymieniłem:

Kompletny rozrząd, wszystkie płyny filtry, dzisiaj wymieniłem sobie klocki hamulcowe, i nic więcej auto na razie jeździ bezproblemowo, odpukać ;) olej wymieniam tak co 10-12 tys.

Nie piłuje samochodu czy to na zimnym czy na ciepłym, gdy mam zamiar zgasić silnik czekam zawsze z minute, czasem nawet dwie.

Ale chciałbym sobie zrobić zaawansowany dokładny przegląd, aby zapobiec ewentualnego dużego wydatku, nie chodzi mi tu o diagnostyczny taki jak do dowodu rejestracyjnego bo to trwa 5-10 minut a co można po takim czasie stwierdzić.

Obawiam się najbardziej o panewki, czy da się to sprawdzić w jakim są stanie? Co można ogólnie sprawdzić ile taki dokładny przegląd w granicach kosztuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś efektów dziwnych nie widać, niby musi auto kopcić na czarno? Ale mam biały dymek, jedynie jak wyjeżdżam z garażu to muszę depnąć bo mam z garażu pod górkę to czasem po leci czarny dym, może dla tego ze nie rozgrzany ślinik ale tak to nie oram silnika nigdy, i panewki są niby bez zamkniętego czegoś tam, brat coś tam czytał na ten temat.

A co zresztą? Chodzi mi o ten przegląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musi kopcić jak go nie depczesz...

jak chcesz sobie jeszcze poprawic humor, to zmień sobie płyn hamulcowy, dokładnie sprawdź zawieszenie, wydech i tyle.

nie wiem - w megankach też zatykają się otwory wylotowe w podszybiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się otwory wylotowe w podszybiu zatykają.

Ja tam nie znam się za bardzo na samochodach, potrawie jedynie zrobić jakieś tam nie mega skomplikowane rzeczy, jak wymiana płynów klocków, tarcz, filtrów.

Po prostu tak na prawdę nie wiem nic o tym samochodzie, auto kupiłem 1.5 roku temu z komisu sprowadzone z Francji, i robione po kupnie i ostatnio było to co już napisałem w pierwszym poście.

Dodam ze ostatnio zrobiłem z domu 4.17 km w jedną stronę i po niecałych 4 godzinach przerwy wracałem z powrotem 417km i nic się nie działo, żadnych dziwnych dźwięków itd.itp

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj olej co max 12 tys , i ciesz się autem.

Na lato sprawdzić warto odpływ klimatyzacji żeby nie zalało schowków w podłodze.

Newralgiczne punkty w 1.5 to panewki , rozrząd , wtryski wiec rozrząd masz nowy , panewki najlepiej sprawdzić stetoskopem , a wtryski będą dawac objawy ze nie chce odpalić , długo odpala , dymi itp. itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniaj olej co max 12 tys , i ciesz się autem.
i przy tym bym pozostał.

na panewki nie ma specjalnego wpływu (w 1,5 dCi nie padają tak często jak w 1,9 dCi), ale częsta wymiana moze tylko pomóc silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się jutro jadę rano, powiedział gościu przez telefon ze ten przegląd zrobią za darmo i wszystko ładnie wypiszą jak będzie coś do naprawy/wymiany, ewentualnie zapłacę za podłączenie auta pod komputer, serwis polecany tu na forum przez kilka osób, ale już ktoś inny mi polecił go parę dni temu, na forum mojego miasta.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak sprawdzili mi autko i mam do zrobienia, to co niżej, ale zastanawiam się co mógłbym wymienić sobie samemu, aby troszkę zaoszczędzić.

Chyba nie wiele, tylko chyba górną poduszkę silnika, bo przeczytałem gdzie indziej ze ktoś wymieniał sam i zajęło to 20 minut.

No i chyba świece tez samemu można żarowe? Nic do ustawienia chyba tam nie ma? Tylko czy jest teraz jeszcze sens wymieniać świece żarowe może później? Auto odpala bez problemu i zimą tez.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Górna poduszka silnika 300 zł, wymiana 40 zł,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Podpory MC Phearsona z łożyskami lewa i prawa strona 400 zł (200 zł za sztukę zestaw ), koszt wymiany 160 zł

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Drążek kierowniczy lewa i prawa strona 200 zł (100 zł za sztukę), wymiana 150 zł, ustawienie zbieżności 100 zł

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dolna poduszka silnika 190 zł, wymiana 30 zł.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Świece żarowe 4 szt 200 zł (50 zł sztuka), wymiana 40 zł.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wycieki silnika - silnik do umycia i do kontroli po przejechaniu 300 km.

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolego, klawisza Enter używamy z umiarem. Wystarczy raz kliknąć. damiar

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak oni sprawdzili, że do wymiany są obydwie poduszki? przeważnie wymienia się jak szarpie silnikiem, no chyba że są wizualnie tak zniszczone gumy, że od razu są do wymiany. drążki jak są wybite to zmieniaj, bo jedne elementy uszkodzone mają wpływ na inne.

poduszki i świece mógłbyś może i sam zrobić, jak masz:

- sprzęt (dobre klucze, np. do świec żarowych)

- kanał, bo trzeba podeprzeć silnik od spodu przywymianie górnej poduszki. ostatecznie najazd też może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie szarpie drży, zwłaszcza na wstecznym jak cholera, a świece mam tylko jedną do wymiany.

A jakiej by firmy kupić poduszkę te pod maską? Bo znalazłem taką Poduszka silnika IMPERGOM 36667 za 217zł, tylko czy to nie jakiś szmelc? Oraz np HUTCHINSON 586229 za 273,42 zł

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!