Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

I ja się podłączę do tematu. Również zbliża się u mnie wymiana oleju- przebieg realny 86tys.km, dotychczasowo zawsze jeździł na 5w40, w zeszłym roku Lotos 5W40 Traffic Pro (prawdopodobnie pełny syntetyk w odróżnieniu od zwykłego Lotosa Syntetic Plus który jest hydrokrakowany). Wcześniej jeździł na Castrolu Magnatec. Nie bierze ani grama oleju. Traffic Pro już ciężko dostać a jak jest to w horendalnych cenach 140 zł. Pytanie- czy do tego silnika wystarczy olej 5w40 hydrokrakowany np. jakiś Elf, Total itp... czy jednak lepiej zalać pełnym syntetykiem jak Valvoline, Motul itd..

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Zalej ElF 5W40 i lej go już zawsze bo silniki nie lubią "skakania" po olejach.

Klasyfikacja Wg.ACEA ma być A3 !

Edytowane przez BlackRaven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli hydrokrakowany Elf wystarczy? Tylko który Elf Evolution 900 NF (bez normy RN0700) który zastępuje LDX, czy może Elf Evolution SXR (z RN0700)- oba 5W40. A może po prostu jakikolwiek z normą RN0700.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie daruje jednak oleje hydrokrakowane takie jak właśnie choćby Elf. Co prawda wymieniam co 10 tys. (lub co rok), ale ostatnio przez parę lat jeździł na Castrolu Magnatec (który jest chyba full syntetykiem), ostatni rok Lotos Traffic Pro (też full), chyba warto dołożyć te 20-30 zł do oleju w pełni syntetycznego jak Valvoline Synpower, Castrol Edge itp...

Z tego co gdzieś wyczytałem w olejach HC wiązania wytrzymują 4-5 tys.km, potem jakość oleju drastycznie spada, natomiast full syntetyk spokojnie zachowuje swoje właściwości 15 tys.km.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie popieram Twoje podejście do sprawy. Z tych dwóch brałbym Valvoline Synpower. Albo Eneos Sustina 5W40 - http://www.eneosoil.pl/produkty1/eneos-sustina - ale ten jest cholernie drogi, 50 zł/litr, Valvoline Synpower będzie zdecydowanie tańszy.

Edytowane przez TomaszM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, Valvoline Synpower 5W40 mogę mieć obecnie za 116 zł 5l. To dobra cena. Zastanawiałem się jeszcze nad bliżej mi nieznanym olejem Venol 5W40- wychodzi niecałe 100 zł w Auchan, niby nie ma specyfikacji RN0700, ale produkcja niemiecka i podobno pełen syntetyk. Kopiuję dane na temat oleju:

VENOL SYNTHETIC ACTIVE

MB 229.3, VW 501.00/505.00, 505.01, BMW LL, Porsche, GM B 0402098

Najnowocześniejszy, w pełni syntetyczny, olej silnikowy stworzony w oparciu o specjalną kompozycję

baz olejowych z zastosowaniem unikalnej technologii ACTIVE POWER. Przeznaczony do smarowania najnowocześniejszych silników benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem oraz technologii pompa - wtrysk. Dzięki zastosowaniu wyjątkowej technologii ACTIVE POWER zapewnia uzyskanie maksymalnej mocy silnika. Ułatwia start zimnego silnika, a także doskonale chroni go przed zużyciem zarówno w niskich jak i w wysokich temperaturach. Utrzymuje idealną czystość silnika, przedłuża okres między wymianami oleju oraz znacznie redukuje zużycie paliwa. Jest mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.

PRODUCENT:

VENOL GmbH

Schubertstr 85

15234 Frankfurt (Oder) GERMANY

WWW.VENOL.DE

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Venol sobie faktycznie odpuszczę. Jak narazie w kręgu zainteresowań Valvoline Synpower, Mobil 1 (tylko ciężko już trafić wersję Fully Syntetic zamiast HC Synthese), Havoline Syntetic Ultra- wszystkie w specyfikacji 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma Mobil1 w lepkości 5W40, jest tylko 5W50 (Peak Life). 5W40 to Mobil Super 3000 HC.

Texaco Havoline - bardzo dobry olej, wlewam go od paru lat do Rovera 75 V6, do 2009 roku napewno syntetyk na PAO, potem dziwnie staniał, więc nie wiadomo czy nie przeszli na HC, ale ja go wlewam nadal do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje Mobila S3000X1 5W40 HC Synthese oraz Fully Synthetic. Celowałem opcjonalnie w ten drugi oczywiście. Texaco Havoline podają że dalej full syntetyk. Tak czy inaczej te trzy oleje wyglądają najlepiej jesli chodzi o relację jakość/cena.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok nie ma co szukać, grzebać dalej. Valvoline Synpower 5w40 w cenie ok.116 zł za 5l wydaje się być jeszcze rozsądną propozycją cenową.

 

Dodano: 19 mar 2014 - 01:19

Niestety pogrzebałem trochę w kartach charakterystyki oleje Valvoline Synpower i Motul X-cess, podają, że full syntetyki a wg kart: Valvoline 10-15% destylaty ciężkie parafinowane (ropa naftowa), Motul wartość 50<=x%<100, czyli nie jest tak różowo, a sądziłem, że to oleje naprawdę w pełni syntetyczne. To czy nie lepiej nie przepłacać w takim wypadku i kupić poczciwy Elf, Total czy Mobil 5w40?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!