Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy od kondycji silnika i na jakim oleju był użytkowany.

Mój kolega z pracy miał kiedyś malucha w którego lał olej bylejaki. Wiadomo. W pracy jako wzór potrzebna była bańka po helixie 5w40 więc koleś żeby olej się nie zmarnował, wlał go do malca. Jadąc nad morze, silnik skończył się w połowie drogi. To taka krótka anegdotka ale prawdziwa.

Jeśli jednak jeździ się na oleju tej samej klasy lepkości tylko innych firm to zmiana na Shella nie wyrzadzi żadnych szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest zupełnie suchy, bez wycieków i oleju przez ostatnie 4 tyś km nie ubyło ani grama więc chyba w dobrej kondycji :)

Obecnie mam Mobil 10W40 (półsyntetyk) - z takim olejem w silniku kupiłem to auto.

Skoro tak tutaj radzicie to chyba zaryzykuję i dam jakiś 5W40. Muszę się tylko zdecydować na jakiś konkretny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stwierdzam że nie ma co cudować do nastoletniego auta. Skoro ludzie do nowych Renault, Dacii itp.. łądują hydrokrakowane oleje Elf, to wybiorę jak najtańszy olej o parametrach 5W40 i klasyfikacji A3, Total Quartz, Elf,Venol, cokolwiek. I tak zmieniam co 10tys. lub co rok (rocznie robię ok. 8-9 tys.km), nie ma co wydawać po 150-200 zł.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest najzdrowsze podejście. Do starego dziadka (mowa tu o konstrukcji silnika rodem z zeszłego wieku) nie ma co kombinować. Ważniejsza jest regularna wymiana niż marka oleju. Ja osobiście przeszedłem z półsyntetyka Elfa 10W40 na Totala Quartz Energy 5W40 i sobie chwalę. "Hydrokrak" nie jest zły. :)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przez 2 sezony lałem GM 5W30(ponoć :) leją do baniek olej od MOBIL1), z silnikiem nic się nie działo, spalanie w normie.

Choć, długi czas chciałem zmienić na oryginalnego Motula, stwierdzam, że nie ma sensu ładować ponad 130 czy 150 zł za bańkę, w końcu moje auto ma 15 lat i np. w to miejsce wybrać Shell Helix Ultra 5W40 który posiada aprobatę RN0700/RN0720, API SN/CF, TBN chyba na poziomie 12, ostatnio na alleedrogo od ok. 65zł do 80zł za bańkę 4L.

Chyba, że polecacie jeszcze zupełnie inny olej, jeśli tak to oprócz olejów wymienionych w temacie, co byście jeszcze polecili do K4M(1.6/16V):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru mam: Total Quartz, TQ Energy, ELF Evolution NF900,Elf Evolution SXR (norma RN0700), Mobil Super 3000(RN0700), Venol Super Active- wszystkie w specyfikacji 5W40 do 100 zł za bańkę 5l.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Odradzam 5W30 (po za najnowszymi modelami modelami do których trzeba wlewać) dużo tych olejów jest w klasie A5 i potrafią polecieć wałki rozrządu i nie piszę bo tak myślę tylko auta trzeba było robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też słyszałem że w oleje w specyifkacji 5w30 nie bardzo się nadają do tego typu starszych jednostek silnikowych jakie są w Megankach I. Z reguły są to oleje low saps, o niskim TBN. Zaleca się 5w40. W wysokich temperaturach (a w naszym klimacie się zdarzają) może nastąpić przerwanie filmu olejowego. Jeśli już to skłaniałbym się w drugą stronę 5w50.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w MII 1.4 do 135000 aso lało full tech 0W-30 przynajmniej tak jest w książce. Później ktoś zalał Elfa 5W-40 sądząc po nalepce. Mam teraz prawie 154000 i nie wiem czy wracać do 0W-30. Co radzicie bo około 50 PLN różnicy między nimi raz na rok mnie nie zbawi tylko czy coś to zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Tylko 5W40. Oleje z drugą cyfrą 50 czy 60 są b. dobre ale trzeba pamiętać że podnoszą trochę zużycie paliwa.Jeśli silnik pobiera olej do komory spalania lub właściciel lubi często zwiedzać część obrotomierza powyżej 4500 obr to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś miał styczność z olejem marki Venol 5W40? http://www.kristianelbo.dk/venol/product.asp?productid=2

 

Dodano: 27 mar 2014 - 09:58

Ostatecznie na placu boju pozostały takie oleje w specyfikacji 5W40 jak: Venol, Lotos Syntetic Plus, Total Quartz Energy, Elf Evolution NF900, Shell Helix Ultra (tu się obawiam o TBN w okolicach 12- dotychczasowe oleje Castrol i Lotos Traffic Pro miały TBN w okolicach 6-8, aby ten Shell nie rozszczelnił silnika).

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź najtańszy i po problemie. Myślisz że różnice są aż tak wielkie, że od jednego silnik padnie a na drugim nie zużyje się wcale? To naprawdę są porównywalne oleje więc czego byś nie wybrał to będzie dobrze.

Osobiscie nie kupilbym tylko oleju Venol... bo mi się nazwa nie podoba :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!