Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BlackRaven

Po pierwsze powinno się jeździć na jednym oleju a nie skakać po markach.

Po drugie oleje się różnią a szczególnie to widać na takim wynalazku jak Fiat Brawo 1.4 12V i jak ktoś jeździł na Shelu do niego dopasowanym było ok jak lali co innego o tych samych parametrach robili wałki i głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się nie wydaje aby oleje między sobą się nie różniły nawet w obrębie jednego przedziału cenowego. Nie chcę skakać po markach, chcę wybrać optymalną relację cena/jakość i stosować taki olej co roku. A podejście- wlej byle co byleby spełniało określoną normę- nie podoba mi się.Pomimo, że auto ma już naście lat-to przebieg prawdziwy 86000km obecnie, silnik suchutki i nie bierze właściwie oleju- nie chciałbym tego zepsuć zalewając kiepskiej jakości olej, a z drugiej strony też nie chcę wydawać 150 zł bo to jednak przesada. Stąd szukam czegoś pośredniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onifer, skoro sam stwierdziłeś że wymienione przez Ciebie oleje to jest byle co, to nie rozumiem czemu chcesz wybrać coś spośród nich.

Ja tylko stwierdzam że te które wymieniłeś są bardzo porównywalne i każdy z nich będzie dobrym wyborem. Ja z tych wybrałbym najtańszy skoro i tak nie masz innego kryterium. Równie dobrze możesz ściągnąć karty techniczne każdego z nich i wybrać coś według swojej wiedzy lub intuicji.

Używany przeze mnie Total pewnie jest z wymienionych powyżej jednym z najtańszych o ile nie najtańszy. Zatem powinienem wykończyć silnik już w drugiej megance. Odpukać ma się jednak dobrze.

Nigdzie też nie napisałem aby skakać po olejach przy każdej wymianie. Wybrać jeden z nich i się tego trzymać.

No i pisząc najtańszy, miałem na myśli najtańszy z wymienionych a nie z mozliwych do znalezienia.

Jeśli to kryterium jest nie do przyjęcia a nie masz swojego to równie dobrze wybierz najdroższy, opinie z forum będą jedynie pomocą. Gotowej odpowiedzi nie dostaniesz bo każdy opisuje olej jaki sam używa, więc trochę tego jest. Wybrać musisz sam. Napisz zatem o swoim wyborze i kryterium jakie przyjąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można napisać że jeden olej jest dobry a drugi zły - to tak jak porównanie smaku papierosów. Ilu z was zatarło/zniszczyło silnik z powodu jakości oleju? Pomijam kwestie braku oleju w silniku lub jego starości. Przecież olej spełniający normy producenta silnika będzie zawsze dobry, bez względu na markę. Nie użytkujemy wszakże samochodu w ekstremalnych warunkach żeby kupować specjalistyczne produkty. Olej ważne żeby był w silniku. Przecież nikt nie będzie analizował zużycia w laboratorium. Poza tym skutki możnaby porównać po kilkuset tysiącach kilometrów a silniki projektowane są tak żeby się zużyły po kilku latach. Prędzej sprzedamy/zezłomujemy auto.

Edytowane przez klimi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... najtańszy z wymienionych jest równocześnie najtańszym z możliwych 5W40 :) Nie spotkałem tańszego niż 75-80zł za bańkę 5 litrową. A czy te wymienione są bardzo porównywalne? No chyba jednak nie bardzo skoro taki Shell Helix ma TBN ponad 12, Elf, Lotos- ok.10, a np.taki Catrol Magnatec ok.6. A wszystkie w podobnej cenie. Choćby biorąc pod uwagę ten parametr- muszą się inaczej zachowywać. Kto mi da gwarancję, że jesli kiedyś był użytkowany przez parę lat pod rząd Castrol Magnatec z TBN 6, ostatni rok Lotos Traffic Pro z TBN ok.7, a teraz wleje olej na poziomie TBN 12, nie roszczelni mi silnika? Ok, napiszecie- to wlewaj dalej Magnateca. Niemniej mam wątpliwości czy tak niski TBN nie spowoduje odkładania się nagaru w dłuższej perspektywie.

 

Z drugiej strony auto jest głównie użytkowane w mieście na krótkich odcinkach a zatem styczność z paliwem i wodą w oleju jest- tu chyba jednak jest znaczenie czy stosujemy lepszy olej czy gorszy.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nikt nie da gwarancji że po Magnatecu odłożył się nagar a po Shellu się on nie wyplucze to już masz gotową odpowiedź. Albo igrasz z losem albo nadal lejesz Magnateca albo szukasz innego o podobnym TBN. Oprócz porad z forum przecież masz też chyba swoją wiedzę i doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy i to chyba jest dobry kierunek myślenia. Szukać jednak oleju z niewygórowanym TBN. Dziwna trochę sprawa, bo w maju zeszłego roku zalałem Lotos Traffic Pro 5W40 (podobno lepszy od zwykłego syntetyka Lotosa- spelnia 505.01), TBN ok. 7 a więc nie powinien wypłukiwać ewentualnego nagaru. Obecnie po ok. 8 tys.km zrobionych na nim- na bagnecie olej ten jest prawie czarny- no ciemnobrązowy- gdy nowy był praktycznie przezroczysty. Szczerze to nie spotkałem się do tej pory z takim ciemnym olejem i nie wiem co o tym myśleć. Czy tak kiepskiej jakości, czy zaczął coś wypłukiwać z silnika- choć oleju nie bierze i wycieków brak.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki. Czy możecie polecić jakieś inne pewne źródło (bo allegro to jednak obawa kupna podróbki) gdzie można zakupić olej w Krakowie po korzystnej cenie- nie takiej jak w sklepach typu Norauto itd.. Jakieś hurtownie motoryzacyjne sprawdzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupię jakiś najtańszy syntetyk w cenie ok. 80-90 zł za 5l czy to Lotos, Total Quartz, czy nawet olej K-Classic z Kauflanda (specyfikacja API SN). Ważne by spełniał normę ACEA A3. Nie będę się wygłupiał i lał cudów do 14 letniego auta.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Jestem posiadaczem Renault Megane 1.4 16v 2001 r. ( przebieg okolo 110 tys.)Rok temu wymianialem olej na semi-synthetic. Chcialbym kupic olej SHELL HELIX HX7 10W40. Ten olej jest syntetyczny czy semi-synthetic???

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!