Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zgasł podczas jazdy problem z odpaleniem


slaww

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jak w tytule zgasł mi silnik podczas jazdy żadnych stuków ani objawów wcześniejszych żeby coś się złego z nim działo, na moment kiedy zgasł pokazała się informacja na wyświetlaczu o usterce wtrysku ale teraz jej nie ma żadnych informacji na wyświetlaczu. Silnik normalnie się obraca żadnych stuków ,filtr paliwa niedawno wymieniałem . Sprawdzałem kody usterek jest aktywny DF 017- regulacja świecy żarowej przerwa w obwodzie ale czy to powodowało by że nie mogę odpalić silnik może ten kod oznacza jeszcze coś innego. Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się z tego typu usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kody usterek jest aktywny DF 017- regulacja świecy żarowej przerwa w obwodzie ale czy to powodowało by że nie mogę odpalić silnika

W obecnych temperaturach ten błąd nie ma praktycznie znaczenia przy rozruchu silnika. Najczęściej oznacza spaloną jedną lub dwie świece. Tym bardziej, że silnik i zgasł podczas jazdy a wówczas świece żarowe już nie pracowały.

Do sprawdzenia czujnik na wale i dopływ paliwa do pompy.

 

w dCi swiece zarowe pracuja rowniez przy uruchomionym silniku

Należało by dodać, że w obecnych temperaturach tylko przez około 10 sek, bo ktoś kto to przeczyta może pomyśleć, że świece grzeją ciągle po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Należało by dodać, że w obecnych temperaturach tylko przez około 10 sek, bo ktoś kto to przeczyta może pomyśleć, że świece grzeją ciągle po uruchomieniu silnika.

Kontrolka jest po to by dać znać kierowcy że może odpalać a długością grzania świec zarządza sterownik w zależności od temperatury a więc podczas pierwszych km jazdy też mogą jeszcze grzać jeśli o tym zdecyduje sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już tak pchacie się w szczegóły (co może złe nie jest), to w SCII kontrolka świec nie daje znać kierowcy że może odpalać, jeno że może ewentualnie przerwać odpalanie (niektórzy 2x "dogrzewają" jak zima ostra).

proces odpalania dzieje sie przecież automatyczie, bez udziału kierowcy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem dziś Scenica do serwisu stwierdzili usterkę układu paliwowego co ma być główna przyczyną że nie można go odpalić ,po próbie przelewowej wychodzi że uszkodzony jest przynajmniej jeden wtryskiwacz poza tym stwierdzono opiłki w paliwie może być też uszkodzona pompa paliwowa. Paliwo tankowałem na stacji Shell przejechałem 50km i silnik zgasł. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy trefne paliwo. Co do kosztów naprawy to zszokowały mnie, czyszczenie układu paliwowego ,demontaż i montaż wtryskiwaczy z naprawą wtryskiwaczy wyliczono mi na 3000zł a do tego jeszcze może dojść naprawa pompy od której mogły dostać się opiłki a tu ceny jeszcze nikt nie jest w stanie powiedzieć,dopiero po rozebraniu i stwierdzeniu co uległo uszkodzeniu. Wstępnie powiedziano mi że jedna sekcja w pompie jeśli by trzeba było wymienić to koszt 1600zł. Jestem zszokowany sam nie wiem co mam zrobić auto z 2004r. koszt naprawy to prawie połowa wartości samochodu. A co do usterki świec żarowych to w tym momencie jest najmniej istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) jest taka opcja możliwa

2) koszt? jaki by nie był to i tak zawsze za duży, ale czynności, o których piszesz trzeba wykonać

3) opiłki generuje pompa, więc jeśli są w układzie paliwowym to pompa też do roboty

4) to jest wina paliwa, które jest bezsiarkowe. delikatne elementy układu paliwowego + felerny materiał łopatek pompy nie ma szans w dłuższej perspektywie. napiszę po raz 129593 - trzeba lać olej 2T do paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Diesel jest tani do pierwszej naprawy to fakt o którym ludzie nie chcą słyszeć.

Ale wracając do sprawy konieczne jest czyszczenie zbiornika paliwa bo opiłki poszły do niego powrotem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!