Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

xenon 4300 a 6000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie wybaczcie jeśli temat jest zbyt prosty, ale dla mnie drażniący.

 

Miałem założone żarniki o barwie 4300 K. Żeby mieć bielszą barwę żałożyłem żarniki o barwie 6000 K ( zamienniki polecane przez dobrego elektryka samoch). Od momentu ich założenia ilość światła jest mniejsza niż na starych żarnikach. Elektryk powiedział mi że nowy żarnik potrzebuje ok 30 godz pracy, aby osiągnąć pełną moc świetlną. To prawda? Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większa barwa światła tym jest go "mniej" ilościowo- fizyki nie oszukasz, 6000K są bardzo słabym wyborem- przekonasz się w deszczową szarugę.

Faktycznie, żarniki trochę się rozświecają (i to nawet do 70h pracy).

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile kelwinów to najlepszy wybór. Nie chcę mieć żołtego strumienia, jaki miałem w przypadku barwy 4300. Przy 6000 jestem zadowolony z koloru, a przejechałem na razie na tych żarnikach kilka godz, więc muszę dalej jeździć i zobaczę czy się zmieni. Dzięi za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300K z Phillipsa (tylko oryginał!) świeci światłem białym po swoim żółtawym "rozbiegu". Możesz celować w 4700K one mają najlepszy stosunek barwy/ilości światła.

Możesz równie dobrze jeździć na 6000K- to jest indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest indywidualna sprawa.

Nie tak do końca :(

Jeśli chcesz się lansować lub jeździsz tylko po mieście gdzie drogi są dobrze oświetlone to faktycznie nie ma znaczenia i wtedy to indywidualna sprawa. :)

Najgorsze warunki są tuż przed zmrokiem, w terenie gdzie nie ma oświetlenia, jak nie jest jeszcze do końca ciemno oraz w deszczu i po deszczu w nocy.

Kto sporo jeździ w terenie to wie ;)

Wydaje mi się, że 4700 byłoby OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co koledzy wyżej napisali to prawda - żarnik musi trochę poświecić aby osiągnąć swoją nominalną barwę światła. W Megance miałem 4300k w lampach Angel Eyes (soczewka) i nie narzekałem ani na barwę ani zasięg świecenia. Wg mnie najlepsze barwy 4300, 4700, 6000 - jasno i wyraźnie świecą, dobrze oświetlają drogę, mają nie męczącą barwę. Następne nie dość, że słabiej oświetlają, ich barwa dużo szybciej męczy oczy to strasznie rzucają się w oczy.

Edytowane przez eMBe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, przyznam że temat xenonów to dla mnie czarna magia, dlatego prosiłbym o konkretną poradę.

 

Poszukuję żarników o barwie białej, ale emitujące mocne światło, wiem że im barwa bielsza tym gorzej oświetla, zwłaszcza mokrą drogę, ale spotykam samochody z białymi, mocnymi światłami. Co sądzicie, na temat takich żarników:

http://allegro.pl/os...4565835374.html

http://allegro.pl/ph...4516234595.html

 

mam jeszcze pytanie, czy jest różnica w oświetlaniu drogi pomiędzy żarnikiem za 40 zł, a za 250 zł, czy ilość emitowanego światła jest taka sama?

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica jest taka że te tańsze żarniki pochodzą z kraju kwitnącego ryżu i nie mają takiej trwałości jak oryginały - przynajmniej w teorii ja tam jeżdżę na żarnikach za 15 zł szt i jakoś nic im nie jest w moim osobistym odczuciu barwa 6000 kelwinów jest idealna bo świeci na biało a światło jest naprawdę mocne 4300 k to światło prawie żółte zbliżone do światła halogenowego które np bardzo przypadło do gustu mojej mamie niestety nie mam zdjęć porównawczych 4300 i 6000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlpeszą barwą jest 4300k nie ma w niej nic żółtego jest białe neutralne światło, 6000k dla niektórych postrzegane jest jako niebieskawe.

Czym większa temperatura barwowa tym mniej światła.

 

Różnicy nie ma chyba że trafisz na źle dobraną temperature i nie będizesz miał równej barwy w obu.

Pamiętej że jest mnustwo podróbek na allegro i kupno za 250PLN nie gwarantuje ci że kupisz oryginał...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 4300, białe ! 6000 to już są niebieskawe.

 

Na swoim doświadczeniu powiem że nie bawiłbym się w żarniki za 200PLN. Miałem żarniki PHILIPSA za 190PLN sztuka, jeden wybuchł w reflektorze, drugi wypalił się po roku, oba zakłądane w dobrym warsztacie specjalizującym się tylko w ksenonach.

Gdy przyszła kolejna wymiana...a cena ża żarniki PHILIPS nie zmalała, pojechałem do sklepu z żarnikami, kupiłem po 28PLN za sztukę, sam założyłem przestrzegając zasad, jeździłem z nimi 2 lata. Oczywiście wziąłem 4300. Auto sprzedałem więc nie wiem ile jeszcze wytrzymały. Ale 2x dłużej, 5x taniej, jakość ta sama. TO był chyba odpowiednik H1. Ale to nie była Meganka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300 k to światło prawie żółte zbliżone do światła halogenowego

Halogen ma ok. 3200, no może w nowszych samochodach ze świeżutkimi odbłyśnikami i żarówkami typu Super White dochodzą do 4000k.

Więc nie przesadzajmy. 4300k jest "prawie" białe. (teoretycznie jest białe, dla oka lekko żółte)

 

Artykuł na autokult.pl :

Kompromis w tym przypadku stanowi światło biało-niebieskie, którego temperatura barwowa definiowana jest na poziomie 6500 K i odpowiada światłu dziennemu.

Tutaj chyba się walnęli coś bo światło dzienne to około 5000-5500k (WIKI). Poza tym jeśli się nie mylę to im bardziej w niebieski od białego, tym będzie gorszy kontrast, a przecież o to głównie chodzi w xenonach..

Ja u siebie mam chyba coś około ~5000k (nie wiem, nie zmieniałem jeszcze) i jest elo, chodzi o światło zbliżone do dziennego, a nie idealnie białe. Nie zamieniłbym na 4300k, bo to jest barwa lekko żółta. I nie chce mi się wierzyć, że fabrycznie są montowane 4300k, bo jeździłem nowymi autami z fabrycznymi żarnikami i one świeciły biało-niebiesko, a nie biało-zółto. :-)

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!