Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

xenon 4300 a 6000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie wybaczcie jeśli temat jest zbyt prosty, ale dla mnie drażniący.

 

Miałem założone żarniki o barwie 4300 K. Żeby mieć bielszą barwę żałożyłem żarniki o barwie 6000 K ( zamienniki polecane przez dobrego elektryka samoch). Od momentu ich założenia ilość światła jest mniejsza niż na starych żarnikach. Elektryk powiedział mi że nowy żarnik potrzebuje ok 30 godz pracy, aby osiągnąć pełną moc świetlną. To prawda? Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większa barwa światła tym jest go "mniej" ilościowo- fizyki nie oszukasz, 6000K są bardzo słabym wyborem- przekonasz się w deszczową szarugę.

Faktycznie, żarniki trochę się rozświecają (i to nawet do 70h pracy).

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile kelwinów to najlepszy wybór. Nie chcę mieć żołtego strumienia, jaki miałem w przypadku barwy 4300. Przy 6000 jestem zadowolony z koloru, a przejechałem na razie na tych żarnikach kilka godz, więc muszę dalej jeździć i zobaczę czy się zmieni. Dzięi za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300K z Phillipsa (tylko oryginał!) świeci światłem białym po swoim żółtawym "rozbiegu". Możesz celować w 4700K one mają najlepszy stosunek barwy/ilości światła.

Możesz równie dobrze jeździć na 6000K- to jest indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest indywidualna sprawa.

Nie tak do końca :(

Jeśli chcesz się lansować lub jeździsz tylko po mieście gdzie drogi są dobrze oświetlone to faktycznie nie ma znaczenia i wtedy to indywidualna sprawa. :)

Najgorsze warunki są tuż przed zmrokiem, w terenie gdzie nie ma oświetlenia, jak nie jest jeszcze do końca ciemno oraz w deszczu i po deszczu w nocy.

Kto sporo jeździ w terenie to wie ;)

Wydaje mi się, że 4700 byłoby OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co koledzy wyżej napisali to prawda - żarnik musi trochę poświecić aby osiągnąć swoją nominalną barwę światła. W Megance miałem 4300k w lampach Angel Eyes (soczewka) i nie narzekałem ani na barwę ani zasięg świecenia. Wg mnie najlepsze barwy 4300, 4700, 6000 - jasno i wyraźnie świecą, dobrze oświetlają drogę, mają nie męczącą barwę. Następne nie dość, że słabiej oświetlają, ich barwa dużo szybciej męczy oczy to strasznie rzucają się w oczy.

Edytowane przez eMBe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, przyznam że temat xenonów to dla mnie czarna magia, dlatego prosiłbym o konkretną poradę.

 

Poszukuję żarników o barwie białej, ale emitujące mocne światło, wiem że im barwa bielsza tym gorzej oświetla, zwłaszcza mokrą drogę, ale spotykam samochody z białymi, mocnymi światłami. Co sądzicie, na temat takich żarników:

http://allegro.pl/os...4565835374.html

http://allegro.pl/ph...4516234595.html

 

mam jeszcze pytanie, czy jest różnica w oświetlaniu drogi pomiędzy żarnikiem za 40 zł, a za 250 zł, czy ilość emitowanego światła jest taka sama?

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica jest taka że te tańsze żarniki pochodzą z kraju kwitnącego ryżu i nie mają takiej trwałości jak oryginały - przynajmniej w teorii ja tam jeżdżę na żarnikach za 15 zł szt i jakoś nic im nie jest w moim osobistym odczuciu barwa 6000 kelwinów jest idealna bo świeci na biało a światło jest naprawdę mocne 4300 k to światło prawie żółte zbliżone do światła halogenowego które np bardzo przypadło do gustu mojej mamie niestety nie mam zdjęć porównawczych 4300 i 6000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlpeszą barwą jest 4300k nie ma w niej nic żółtego jest białe neutralne światło, 6000k dla niektórych postrzegane jest jako niebieskawe.

Czym większa temperatura barwowa tym mniej światła.

 

Różnicy nie ma chyba że trafisz na źle dobraną temperature i nie będizesz miał równej barwy w obu.

Pamiętej że jest mnustwo podróbek na allegro i kupno za 250PLN nie gwarantuje ci że kupisz oryginał...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 4300, białe ! 6000 to już są niebieskawe.

 

Na swoim doświadczeniu powiem że nie bawiłbym się w żarniki za 200PLN. Miałem żarniki PHILIPSA za 190PLN sztuka, jeden wybuchł w reflektorze, drugi wypalił się po roku, oba zakłądane w dobrym warsztacie specjalizującym się tylko w ksenonach.

Gdy przyszła kolejna wymiana...a cena ża żarniki PHILIPS nie zmalała, pojechałem do sklepu z żarnikami, kupiłem po 28PLN za sztukę, sam założyłem przestrzegając zasad, jeździłem z nimi 2 lata. Oczywiście wziąłem 4300. Auto sprzedałem więc nie wiem ile jeszcze wytrzymały. Ale 2x dłużej, 5x taniej, jakość ta sama. TO był chyba odpowiednik H1. Ale to nie była Meganka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300 k to światło prawie żółte zbliżone do światła halogenowego

Halogen ma ok. 3200, no może w nowszych samochodach ze świeżutkimi odbłyśnikami i żarówkami typu Super White dochodzą do 4000k.

Więc nie przesadzajmy. 4300k jest "prawie" białe. (teoretycznie jest białe, dla oka lekko żółte)

 

Artykuł na autokult.pl :

Kompromis w tym przypadku stanowi światło biało-niebieskie, którego temperatura barwowa definiowana jest na poziomie 6500 K i odpowiada światłu dziennemu.

Tutaj chyba się walnęli coś bo światło dzienne to około 5000-5500k (WIKI). Poza tym jeśli się nie mylę to im bardziej w niebieski od białego, tym będzie gorszy kontrast, a przecież o to głównie chodzi w xenonach..

Ja u siebie mam chyba coś około ~5000k (nie wiem, nie zmieniałem jeszcze) i jest elo, chodzi o światło zbliżone do dziennego, a nie idealnie białe. Nie zamieniłbym na 4300k, bo to jest barwa lekko żółta. I nie chce mi się wierzyć, że fabrycznie są montowane 4300k, bo jeździłem nowymi autami z fabrycznymi żarnikami i one świeciły biało-niebiesko, a nie biało-zółto. :-)

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!