Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Które cabrio?


ziax

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się za kabrioletem na lato (a może i dłużej, jeśli się spodoba) i oczywiście najbardziej podoba mi się Megane, chyba nigdy nie uwolnię się od Renault :) Mój pierwszy samochód to było Megane I, potem dwie Laguny i teraz znowu albo Laguna albo Megane ;p

 

Budżet, jaki chciałbym na to przeznaczyć, to jakieś maksimum 25k pln, interesują mnie tylko i wyłącznie wersje benzynowe, turbodiesle to dla mnie kompletny niewypał, a diesle są z kolei mułowate i zresztą już raczej ich nie ma.

 

Przeglądając ogłoszenia zauważyłem, że w tym budżecie mogę znaleźć albo Megane III z początku produkcji (na przykład takie: http://otomoto.pl/renault-megane-ful-opcja-karmann-sliczny-C31913941.html) albo Megane II ph 2 (na przykład takie: http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-navi-skora-grzany-fotel-C30785993.html). Niestety tych samochodów jest na tyle mało, że nie mam nawet zbytnio jak obejrzec obu wersji i porównać na żywo (w końcu to nie Golf czy inna A4 stojąca na każdym rogu), dlatego może ktoś wie, czego należy unikać i czemu? Czy III to dopracowana II czy może wręcz przeciwnie, lepiej II ph 2 z końcówki produkcji niż nowy model? Ewentualnie zejść do Megane II ph 1 i zaoszczędzić te prawie 10k?

 

Nie oczekuję bezawaryjnego, idealnego samochodu (i za 1/5 ceny nowego), ale wiele modeli ma swoje typowe bolączki, jak np. w mojej Lagunie II V6 są to cewki silnika - wiem o tym, umiem je zmienić z zamkniętymi oczami w 5 minut, żaden problem i kłopot, może tutaj jest podobnie?

 

Kolego, tematy zakładamy w odpowiednich działach. Przeniesiono. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esz nie to ogłoszenie mi się wkleiło, kilka dni temu widziałem tam cabrio z 2009 roku za bodajże 26k, ale nieważne, to miał byc i tak tylko przykład, generalnie czy za taką cenę (powiedzmy do 30k) da się kupić sensowną Megane III czy pozostać przy końcówce II, które mieszczą się w 20-25k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli to za tanio na III? Nie wiem, po ile one chodzą, za mało ich jest. Ile musiałaby kosztować III, żeby mogła być sensowna? Bo za te ~20k z haczykiem da się kupić sensowną II ph2, czy też nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Rozglądam się od pewnego czasu za Megane jak w temacie, tyle że ph2, ale natknąłem się na to ogłoszenie: http://allegro.pl/renaul-megane-ii-cabrio-2005-r-salon-serwis-bezwyp-i4309344807.html

Jako że 2.0T jest mało, to zacząłem się zastanawiać nad tym konkretnym egzemplarzem, tylko nie pasuje mi mocno atrakcyjna cena i to jeszcze przy takim opisie, wyposażenie akurat raczej standardowe, chociaż na duży plus kseonony. Widać coś nie tak po zdjęciach? Na moje niewprawne oko jest właściwie wszędzie równa, z minusów jest na pewno do wymiany rozrząd, chociaż to w sumie nie minus, bo i tak się to zazwyczaj robi po kupnie niezależnie od deklaracji sprzedającego.

 

Jako że średnio wierzę w takie okazje, a do Warszawy mam niestety ponad pół Polski, może ktoś mógłby rzucić okiem i stwierdzić, że jest jakaś bita czy z innego powodu tak tania? Przecież nawet jakby było do zrobienia całe turbo, to nadal byłaby to atrakcyjna oferta, ewentualnie ktoś już ją może widział na żywo i wie o co chodzi?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacja tak jak i przebieg to mocno umowna kwestia, to wiadomo, gdybym bardzo chciał, to pewnie miałaby i 20kkm i dowolne wpisy w książce ;) Bardziej się obawiam przyczyny właśnie krzywego leżenia tych drzwi, nie wiem, czy to normalne, czy nie, mało jest ofert z analogicznymi prostopadłymi zdjęciami, a tam, gdzie są, bywa jeszcze gorzej. Z kolei znajomy w Lagunie kupionej w salonie (rok młodsza) ma od nowości podobną różnicę w drzwiach - no chyba, że jego egzemplarz już w salonie był po przygodzie, to też się zdarza.

 

Jakieś przetarcia, malowanie, itp. mnie nie odstrasza, to w końcu dziewięcioletni samochód, moja Laguna też miała lekko stuknięty lewy przód - wymieniony xenon i malowany zderzak, ale powiedział mi o tym właściciel i nie mam żadnych problemów z tym, to nie nówka.

 

Gorzej, jeśli w tej Megance wynika to z jakiegoś większego uderzenia, a tutaj z tego co wyczytałem często wywołuje to spore problemy choćby z dachem, czy test w postaci podjechania po kolei każdym kołem na krawężnik i złożenie/rozłożenie dachu jest wystarczający do stwierdzenia 'trzymania' sztywności przez konstrukcję? Takie turbo nawet jakby padło to zregeneruję/wymienię i będzie działać, a konstrukcji nie naciągnę i głównie tego tylko się boję.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem, dzwoniłem rano, ale już poszła. Czyli pewnie była większość rzeczy w porządku, zazwyczaj jak samochód jest w miarę ok, to znika w dzień/dwa, a jak nie, to wisi tygodniami.

 

Dodano: 18 cze 2014 - 19:31

Co sądzicie z kolei o tej? http://otomoto.pl/renault-megane-cabrio-skory-klimatronic-szklany-dach-C33270391.html

 

Pomijam te wsiurskie dokładki i wydechy, na rynku jest taka posucha, że jestem jej w stanie to wybaczyć, widać tu coś na pierwszy rzut oka niepasującego? Po nieudanych poszukiwaniach następcy mojej Laguny podchodzę mocno sceptycznie do konfrontacji zdjęć/opisu z rzeczywistością, ale to chyba niestety norma...

 

Edit: Acha, skoro moderator połączył mi temat, to może teraz niech zmieni chociaż taga na ph1, bo tego dotyczą ostatnie pytania no i temat na jakiś bardziej odpowiadający treści ;)

 

Kolego, wedle życzenia zmieniłem tag tematu, ale mogłeś to również sam uczynić. Nie ma co rozdzielać tego na dwa wątki, skoro temat dotyczy tego samego. damiar

 

Edit: a faktycznie, nie widziałem tej opcji, jest w pełnym edytorze, przepraszam za kłopot.

 

Natomiast co do samego samochodu:

 

Właściciel wydaje się być uczciwy, meganka miała stuknięty (podobno lekko..) przód, wymieniony któryś próg, świeci się co jakiś czas service, w uszczelce dachu jest dziura i wiatr gwiżdze przy większych prędkościach oraz woda leje się tylko (póki co) po potraktowaniu Karcherem go w tym miejscu. Rozrząd, sprzęgło, itp. jest jeszce oryginalne, samochód używany tylko latem. W przyszłym tygodniu powinienem być w Warszawie, więc o ile się nie sprzeda do wtedy, to ją obejrzę na żywo i może wezmę na serwis.

Edytowane przez ziax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!