Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

światła awaryjne podczas hamowania


Gość Usuniety

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Odświeżam lekko temat, ale połączyłem pewne fakty. Kilka dni temu miałem dłuższą podróż i pierwszy raz musiałem bardzo ostro zahamować. Wydawało mi się, że włączyły się awaryjki, ale wtedy głównie skupiałem się na sytuacji przede mną i kątem oka wydawało mi się, że coś mrugnęło 2-3 razy. Od tamtego momentu przestała działać klima i jak się okazało, zresetowały się ustawienia komputera pokładowego. Po podłączeniu pod CLIP-a komputer "uczył się" na nowo np. tego że ma klimatyzację. Czytając Twoją wypowiedź mam wrażenie, że Tobie też się zresetowały ustawienia od awaryjnego trybu hamowania.

 

Czyli nagła sytuacja na drodze powoduje przejście komputera również w stan awaryjny aż do czasu zajechania do serwisu? Dodam, że NIE wyświetlał się SERVICE.

 

Dodam jeszcze, że w trakcie tego hamowania załączył się ABS na 2-4 przeskoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro odpowiedz na kolegę wyżej nie ma, to zadam inne pytanie, na które ktoś może zna odpowiedź. Jest ono związane z tematem rozmów.

 

Jak z punktu widzenia posiadanych informacji o aucie wywnioskować czy posiada taki system mrugania awaryjnymi w przypadku nagłego hamowania ?

 

Przecież gdzieś musi to być oznaczone. VIN? Informacje w CLIP'ie ? Wersja wyposażenia ? Moduł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki system mrugania awaryjnymi w przypadku nagłego hamowania ?

tzw. asystent nagłego hamowania. Podobno występował w scenicach I phII pod koniec produkcji, ale jak to sprawdzić nie wiem, może ostro zahamować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzane w Sceniku IphII z 2001r. i Sceniku IIphII z 2006r. Przy naprawdę porządnym zahamowaniu (ale radzę próbowac zrobic to samemu i nie mieć nic luźnego w kabinie a samemu być w pasach) włączają się, po chwili sie wyłączają, zadnej wizyty w serwisie nie trzeba po takim hamowaniu planować chyba że w coś się jednak trzasnęło. Jak robiłem takie próby to mimo pasów obawiałem się ze przez przednią szybę wysiądę :-D

 

Przy czym Scenic I nie był jakąś super wersją-ot AIR taki sobie zwykły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Scenicu (2000r) na pewno nie działa. Hamowałem nim ostro nie raz i nic się nie włączało poza abs-em.

Natomiast jak jeździłem Lalką 3 na jazdach próbnych to włączyło się kilka razy, dziwiłem się że załącza się to przy hamowaniu, które stosuję na co dzień :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm napinania pasów działa w momencie wypadku a nie hamowania. To ustrojstwo to pirotechnika - zadziała raz.

 

Co do tematu - po roku przekonałem, że u mnie awaryjną włączają się. I wyłączają po przestaniu hamowania. Leciałem z 90km/h i na drogę wylazł jeż, miałem nogę na gazie i zacząłem nagle hamować. Poza awaryjkami nie miałem wrażenia, że coś "wspomaga" hamowanie.

Podejrzewam, że działanie systemu jest uzależnione od gwałtowności reakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm napinania pasów działa w momencie wypadku a nie hamowania. To ustrojstwo to pirotechnika - zadziała raz.

 

Nie myl mechanizmu napinającego pas, z napinaczem pasa :-D Szarpnij pasem, gdy nie jest zapięty - wtedy się napnie. Tak samo jest gdy " leciałbyś " w kierunku kierownicy bezwładnie - powstrzyma Ciebie przed kontaktem z kierownicą. W momencie wypadku działa napinacz pasa, a to zupełnie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie mylę - odnoszę się do tego co napisałeś. Jeżeli szarpnę pasem to on się zablokuje. Nie napnie. Chyba, że mówimy o napinaniu pasa pod wpływem zablokowania :-D

Jak działają bezwładnościowe pasy to ja wiem.

Gdybyś napisał o blokowaniu się pasów to bym nie "czepiał się" :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!