Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault - gwarancja na karoserię, a książka serwisowa.


Arturek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

TEMAT PODAJĘ KU PRZESTRODZE INNYCH UŻYTKOWNIKÓW TEJ MARKI. PROSZĘ NIE KOMENTOWAĆ. JEŻELI SĄ OSOBY, KTÓRE RÓWNIEŻ NIE MAJĄ WPISÓW PROSZĘ O DOPISANIE SIĘ DO WĄTKU.

Jestem pierwszym posiadaczem Megane I, z roku 2003 /kupiony w salonie/.

I objętym 12 letnią gwarancję na "karoserię" /lakier, blacha/.

 

Samochód był serwisowany w sieci Renault w okresie gwarancji i pogwarancyjnym.

Każda naprawa, przegląd był odnotowywany w systemie serwisowym oraz wystawiana była faktura.

Jednak nie była uzupełniana książka serwisowa /żaden salon tego nierobił/ zarówno w okresie gwarancji oraz pogwarancyjnym. Twierdząc, że wszystko jest w systemie komputerowym.

 

Opis problemu:

Obecnie zauważyłem drobny kawałek rdzy a przednim lewym nadkolu.

Poprosiłem więc o naprawę w ramach gwarancji /na blachę/ i tutaj spotkało mnie ogromne zdziwienie.

Renault Polska zarządał wypełnionej i podpisanej i podstęplowanej książki serwisowej.

Na moją odpowiedź, że nie posiadam wpisów w książce serwisowej tylko faktury za wszytkie czynności serwisowe.

Odesłaono mnie do regulaminu i odmówiono wykonania naprawy.

 

Treść otrzymanej odpowiedzi:

Szanowny Panie,

Nawiązując do przesłanej wiadomości, uprzejmie informujemy, że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Gwarancji w celu skorzystania z Gwarancji Producenta Klient powinien „ okazać należycie wypełnioną Książkę Przeglądów i Książkę Gwarancyjną, z potwierdzeniem praw gwarancyjnych i dokonania przeglądów zalecanych przez Producenta”. Jeśli Autoryzowany Serwis Renault nie wpisał informacji o przeglądzie to Klient podczas wizyty serwisowej powinien zwrócić uwagę na to pracownikowi serwisu i zażądać wypełnienia, aby inny serwis w przypadku naprawy gwarancyjnej mógł zweryfikować czy przeglądy były dokonane zgodnie z zaleceniami Producenta, co jest warunkiem naprawy gwarancyjnej. Informujemy ponownie, że w celu uzupełnienia niezbędnych wpisów serwisowych przeprowadzonych przeglądów i kontroli należy skontaktować się z serwisem, który wystawił fakturę za daną usługę, gdyż tylko serwis dokonujący przegląd może potwierdzić ten fakt w książce przeglądowej.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod numerem telefonu (+48 22) 575 99 99 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do soboty w godzinach od 08.00 do 18.00.

 

Z poważaniem,

PODPIS (...) W ramach ochrony danych osobowych.

Dział Kontaktów z Klientami

Tel : +48 22 575 99 99

Fax : +48 22 541 10 75

 

Renault Polska Sp.z o.o.

ul. Marynarska 13

02-674 Warszawa

NIP 526-020-59-83

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydz. Gospodarczy

KRS 0000121892 kapitał zakładowy 4 773 000 PLN

www.renault.pl

 

WNIOSKI:

1. Moja wina, że nie dopilnowałem wpisów. Po 10 latach nie jestem w stanie ich odtworzyć.

2. Należy wymagać dokonywania wpisów przez Serwis.

 

lapka2.gif

Regulamin

Kolor czerony zastrzeżony jest dla administracji forum - poprawiłem.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz możliwości żeby z fakturami podjechać do ASO i niech ci pouzupełniają brakujące wpisy? Mają je też w bazie komputerowej. Może mogą uzupełnić wpisy wstecz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale...

1. Faktury są przechowywane przez max. 5lat /nie mają już obowiązku ich trzymania dłużej/ - wiec 10 letnie są poza możliwym okresem weryfikacji.

2. Pracownicy mają "amnezję" a po drugie personel zmienił się już kilka razy.

3. Przez kres 10lat kilka razy zmieniałem miejsce zamieszkanie /rodzaj wykonywanej pracy/ i musiałbym odwiedzić salony: Bydgoszcz, Poznan, Zielona Góra. Obenie najbliższy mam w Łodzi :(.

 

POST POWSTAŁ W CELU OSTREŻENIA INNYCH PRZED TAKĄ NIESPODZIANKĄ.

ORAZ ABY POKAZAĆ "ŻYCZLIWOŚĆ i OTWARTOŚĆ (...)"

lapka2.gif

Jesteś na forum praktycznie od początku jego istnienia, należałoby już znać regulamin.

Kolor czerwony jest zarezerwowany dla administracji forum.

Niniejszym przydzielam pasek.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewaj się życzliwości i otwartości po żadnym ASO. Jak sobie nie przypilnujesz to nie licz, że potem Ci cokolwiek pomogą.

Niestety, ale wszystko trzeba sobie przypilnować samemu.

Fakt, faktury powinny być przechowywane max 5 lat, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wszystko zbierać w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Faktycznie, samochód musi mieć udokumentowaną historię - tak mi powiedzieli w ASO, gdy składałem reklamację na lakier tylnej klapy. Jednak miałem wykonany przegląd w ASO (w innym ASO niż składałem reklamację) i nie chcieli ode mnie żadnych dokumentów, ani książki serwisowej.

Ale potwierdzam fakt, że auto musi być serwisowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturek - ale czy Ty na czymś tutaj straciłeś? Spojrzałem do aktualnych zasad gwarancji na lakier i wynosi ona tylko 3 lata.

Wątpię bys miał na lat 12na lakier - wklej skan swojej pisemnej gwarancji.

Co innego gwarancja na perforację blach tzw. antykorozyjna - tu jest 12 lat, ale... 99% ludzi nie ma świadomości, iż perforancja blach to dziura ze rdzy na wylot, a nie jak piszesz "(...)drobny kawałek rdzy a przednim lewym nadkolu." Takie coś nie podlega gwarancji antykorozyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!