Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Renault Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Marsyl - ja jeździłem przez 2 lata Thalią 1.4 16V 98KM i w typowo miejskiej jeździe (9 km do pracy i tyle samo z powrotem) spalanie miałem około 8-8,5 (wiosna, lato, jesień) a w zimie nawet dochodziło do 10-10,5. Jak zmieniłem na Megane II 1.6 16V to na tej samej trasie miałem 9-9,5 (jesień) i około 10 w zimie, przy czym Megane jest dużo cięższym autem (o ponad 200 kg), więc nie dziwię się, że spalanie jest większe. Ostatni rok dojeżdżam do pracy bliżej (tylko 7 km w jedną stronę), ale czasowo dłużej, bo przez centrum miasta i dużo świateł po drodze, przez co normalne spalanie to 9,5-10,5 (wiosna i jesień - bez klimy). W zimie to 10,5-10,7, podobnie jak w lecie z klimatyzacją. Bardzo duży wpływ na spalanie w mieście ma klima i średnia prędkość. Każdy pisze tylko 'w mieście' lub 'w trasie', a tak naprawdę każde 'w mieście' jest inne. U mnie średnia prędkość z komputera pokładowego nigdy w moim mieście nie przekracza 30 km/h - zazwyczaj około 28 km/h i szybciej się po prostu nie da. Niektórzy mają jazdę po mieście taką, że jadą na piątce nie zatrzymując się prawie w ogóle (wtedy mogą mieć średnią 40 i wyżej), to później nie ma się co dziwić, że im pali 7 "w mieście". Ja, jadąc w pierwszą dłuższą trasę tym autem miałem średnią powyżej 80 km/h i spalanie 6,3 (bez klimy), więc tak źle nie jest. Chociaż przeginanie w górę ze średnią w trasie też oczywiście zwiększa spalanie - trzeba to umieć wypośrodkować.

Dodam jeszcze, że zawsze staram się hamować biegami i przy jednostajnej jeździe po płaskim terenie (a takiego w Bielsku-Białej jest mało) staram się jechać na możliwie najwyższym biegu (około 1800-2000 obr/min) ale pozostałych zasad ecodrivingu nie stosuję za bardzo - lubię obroty 4000-6000 :-) Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że ostatnio czytałem jakiegoś newsa o autach koncernu VAG i ich "innowacyjnym" rozwiązaniu w automatycznych skrzyniach DSG, a mianowicie "tryb żeglowania" - przy odpuszczaniu gazu silnik jest rozłączany z kołami i pracuje na biegu jałowym, przez co auto swobodnie się toczy i spala minimalne ilości paliwa (to samo było w Trabantach, Wartburgach i Syrenkach - nazywało się to 'wolne koło', a tu VAG się chwali, że to wymyślił - szkoda słów). Przy sprzyjających warunkach samochód spali w ten sposób mniej. Kłóci się to z wpajanymi od zawsze zasadami ecodrivingu (a konkretnie z hamowaniem silnikiem w każdej możliwej sytuacji), ale jednak tak jest, sam to sprawdzałem.

Dla porównania jeździłem firmowymi Focusami z silnikiem 1.6 115KM i nie wiem jak w mieście, ale w trasie osiągnięcie spalania poniżej 7 było chyba cudem. Zwykle było to bliżej 8, a styl jazdy miałem taki sam jak moim Megane.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświeżam!

 

Są postępy, niestety nie pokażą mnie w korzystnym świetle. :unsure:

Po kilku uwagach zmieniłem podejście do pedału gazu, spalanie w mieście spadło do 8.5L

trasa 110-130km/h 6-6.5L więc wątek wyjaśniony. :) Najważniejsze że nic nie było zepsute ani wadliwe, na szczęście byłem cierpliwy i nie było przygód z mechanikiem.

Tak czy siak dziękuje wszystkim za zainteresowanie :) W skrócie żeby ktoś taki jak ja miał klarowną sytuacje:

Renault Megane II 1.6 16V spalanie przy normalnej dynamicznej jeździe:

Miasto: ok.10.5L/100km

Trasa: ok.9.5/10L/100km (prędkości +150km/h)

Spalanie przy ekonomicznej jeździe:

Miasto: ok.8.5L/100km

Trasa: ok.6L/100km (prędkości 110-130km/h)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!