Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poziom LPG na wskaźniku bezynowym


MELONIARZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wpadłem na szalony pomysł aby zrobić tak zęby podczas jazdy na LPG wskaźnik benzyny pokazywał poziom LPG. Nie wiem czy ktoś już poruszał ten temat ale mam nadzieje ze ktoś będzie zainteresowany.

 

Z tego co się orientuje to poziom paliwa w zbiorniku benzyny jest czujnikiem rezydencyjnym taki sam występuje w LPG. I teraz jak to zrobić narzazie teoria. W przewód od wskaźnika wpiął bym przekaźnik stale zwarty z drugim biegunem od LPG tak aby po przełączeniu się na LPG przekaźnik przełączył sygnał z baku na butle. Nie wiem jak z rezystancja czujników bo mogą mieć inną i trzeba by było założyć dodatkowo jakiś opornik na przewód od LPG ale to narzazie teoria. Jeżeli ma ktoś podobne przemyślenia to proszę o wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy innej rezystancji też do zrobienia :notacrook: Najgorzej chyba wypada automatyczne przełączanie wskazań w zależności od używanego paliwa. Gdyby komputer od gazu zwracał taką informację (np stan wysoki (1) - gaz, stan niski (0) benzyna), albo jak jest dioda sygnalizująca pracę na LPG to nie powinno być dużego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem podłączyć ten przekaźnik pod elektrozawór przed reduktorem ale nie wiem zaranie poddałem temat niestety nie mam czasu na przeprowadzenie badań.jak ktoś to zrobi wcześniej niż ja to proszę o opisanie tego w tym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podobny sposób chciałem to u siebie rozwiązać ,znalazłem oporności pływaka przy danej pojemności benzyny w zbiorniku, oraz oporności przy wskazaniach lpg, przełączanie można aby zrobić na przekaźniku ,zasilonym z elektrozaworu tak jak to zrobiłem uruchamiając kontrolkę GPL w Megane czy GAS w scenicu ,problem był tylko w tym że zbiornik benzyny niema takiej samej pojemności co lpg,i co za tym idzie oporności są inne ,trzeba by to uśrednić jakoś ,niedługo może będę znowu ten projekt podejmował .Przekaźnik po przełączeniu na lpg musiałby odcinać sygnał podający informację o ilości benzyny a w to miejsce włączać sygnał ze zbiornika lpg ,tak bym to widział w teorii :notacrook:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełączanie, dobór rezystancji poszczególnych progów to pikuś. Jeśli pacjentem jest MII w wzwyż to temat jest nie do przejścia bo poziom paliwa w baku jest mierzony tylko raz po odpaleniu silnika. I to też jeśli wymusimy taki pomiar emulatorem.

Przełączanie gaz - benzyna w czasie jazdy nie spowoduje wyświetlenia poprawnych wartości. W MI można się pokusić o takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!