Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Element przymocowany do tyniej belki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem w trakcie diagnozowania przyczyny stukania w prawym tylnym kole. Pierwsze co do głowy mi wpadło to wejście na kanał i oglądnięcia tejże strony. Pytanie dotyczy nie tyle samego stukania zawieszenia (przeglądam jak na razie całe forum w tej sprawie) ale tego co jest zamocowane na tylnej belce. Co to jest i do czego służy? Ten "pręt" wewnątrz sprężyny jest luźny i poruszając nim słychać wyraźne stukanie- tak jakby ta sprężyna nie była wystarczająco rozciągnięta. Czy wiecie może co to za element, czemu służy? Autko to Megane coupe ph1, poj. 1.6, 1997r.

post-57468-0-75763500-1396629720_thumb.jpg

post-57468-0-44355500-1396629735_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywany i przedstawiany na fotkach już kilka razy w kilku tematach- regulator siły hamowania tylnych kół. Zazwyczaj występuje w renówkach tylko w układach bez ABS

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz tylko w papierach, i tak się zdarza :notacrook:

Sprawdź pierścienie i przewody czujnika przy przednich kołach. Powinien być elastyczny hamulcowy, elektryczny od czujnika zużycia klocków - może być urżnięty - i przewód od czujnika ABS.

A korektor prosty - im mniejszy nacisk na tylną oś, tym bardziej redukuje ciśnienie w tylnych przewodach hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie jest ABS..

Jesteś tego pewny na 100%

W moim starszym sceniolu przed zakupem też był w zestawieniu opisany, jednak w aucie go nie było.

Regulator ten jest przeszkodą w poprawnym działaniu ABS, gdyż przez przymkniecie przelotów na przewodach hamulcowych ogranicza ciśnienie w tłoczkach jak auto jest lekkie i otwiera zwiększając przepływ i siłę hamowania przy aucie obciążonym. W takim razie cały układ ABS jest tłumiony i nie spełnia swego zadania jak należy.

Jeśli masz ABS, to powinieneś przy każdym kole mieć czujnik obrotów koła i pierścień zębaty widoczny jak z kanału na koła zaglądasz. Widziałeś tam takie??

 

Dodano: 04 kwi 2014 - 19:28

I jeszcze jedno...

Czy mogłoby to wskazywać na to, że ktoś wymienił belkę na taką z auta bez ABS?

Taka podmiana wiąże się z wymiana także tylnych przewodów hamulcowych i całkowitym zlikwidowaniu ABS w aucie a to nie jest już takie proste.

Taka podmiana (samej belki) mogła by być wykonana, jednak wówczas regulator nie miałby podłączonych przewodów hamulcowych, co widać na fotkach, a tylko wisiał jako zbędne obciążenie. Przy piastach, nawet w wersjach bez ABS zazwyczaj są otwory do podwieszenia czujników

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o ABS nie mówiłem o zestawieniu tylko o faktycznym zachowaniu pedału hamulca po wciśnięciu do oporu (czy to mokra/oblodzona nawierzchnia). Pedał wyraźnie pulsuje a kół jeszcze nigdy nie udało mi się zblokować.. Dlatego jestem mocno zdziwiony tym co piszecie. Nie zmienia to faktu, że dowiedziałem się czegoś ciekawego i muszę się zagłębić w ten temat. Jutro miałem jechać na kanał z autem (nieszczęsne stuki zawieszenia i "brzęczenie" na połączeniu tłumików), więc dodatkowo zerknę na koła, zrobię zdjęcia. Co do tego regulatora- dokładnie się przyjrzałem tej sprężynie i elementowi, który w niej się znajduje- wygląda to tak jakby ten element nie miał żadnego połączenia ani z hydrauliką (widoczną na drugim zdjęciu), ani przewodami elektrycznymi). W każdym bądź razie zerknę w miejsca o których wspominaliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda to tak jakby ten element nie miał żadnego połączenia ani z hydrauliką (widoczną na drugim zdjęciu), ani przewodami elektrycznymi).

Na Twoich fotkach zaznaczyłem na zielono gdzie jest podłączona hydraulika.

post-2372-0-54213100-1396634894_thumb.jpg post-2372-0-89377000-1396634915_thumb.jpg

W tym układzie podłączenia elektrycznego nie znajdziesz.

Elektryka jest zastosowana do czujników przy kołach, które podają informacje o kołach w poślizgu do komputera sterującego pompą ABS.

Nim na kanał wjedziesz posprawdzaj sobie czego szukać, a są to takie klocki:

W 1 poscie fotka pompy ABS:

http://megane.com.pl/topic/42694-czujnik-abs/

I czujniki przy kołach:

Przód post-2372-0-03449500-1396636172_thumb.jpg

Tył post-2372-0-44278700-1396636198_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałem, że nie widzę połączenia pomiędzy tą sprężyną z "prętem" wewnątrz a hydrauliką z tyłu. Po zejściu do kanału i wyczyszczeniu druciakiem tego elementu już tą zależność widzę- po prostu było to tak zabrudzone, że elementy ruchome były niewidoczne.. Uważam, że temat jest już do zakmnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!