Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie, brak mocy, tylko na gorącym


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

Post będzie długi, ale opiszę wszystkie okoliczności.

Dwa dni temu stojąc w korku zauważyłem, że z pod maski wydostaje się dym. Biały dym. Akurat byłem na skrajnym prawym pasie, więc natychmiast zjechałem na bok i zgasiłem silnik. Po otwarciu maski okazało się, iż wszystko jest spryskane płynem chłodzącym, a zbiornik płynu jest pusty.

Telefon do "przyjaciela" i holowanie pod dom. Do samego końca silnik pracował prawidłowo, a i później po awarii go kilka razy zapałem, choćby po to by wjechać do garażu.

Okazało się, iż pękła gumowa zaślepka króćca w obudowie termostatu (część numer 8200293992). Kupiłem nową w ASO (49 zł brutto), wymieniłem, dolałem płynu. Przy okazji wspomnę, iż bardzo szybko zareagowałem na dym i wyłączyłem silnik bo ubytek w płynie był na oko 0,5 - 0,7 litra.

Zapaliłem silnik, pracował normalnie. Ale tylko w fazie "ssania", po ok. minucie, gdy obroty spadły zaczęło nim telepać jak niewywarzona pralka. Wyraźnie co któryś zapłon wyskakiwał.

Postanowiłem zobaczyć czy płyn nie zalał świec i cewek. Bingo. Cewki były całe mokre do 1/3 swej wysokości. Ładnie wszystko wyczyściłem, wciskałem sznurki ze szmatek aż wszystko było suche. Zalane były tylko 3 cewki, ale wyczyściłem wszystkie.

I znów próba odpalenia. Silnik pracował stabilnie, nawet do całkowitego zagrzania. Ale tylko na wolnych obrotach. Dodanie gazu powodowało iż znów nim rzucała i telepało. Próbując go przegazować była odgłos DaDaDaDa i zero mocy. Obroty spadają do obrotów biegu jałowego i wszystko jest OK. Silnik nawet nie drgnie - można by na nim położyć szklankę z piwkiem i ani kropelka by nie wyleciała. Ale wystarczy tylko naciśnięcie gazu lub próba jazdy by silnik nawet zgasł.

Poczytałem więc tutaj na forum i dowiedziałem się, że

- cewki bardzo nie lubią wilgoci

- mogą się przez to zepsuć

- jak sprawdzić cewki - zapalić silnik i wyciągać każdą z nich po kolei.

Tak też zrobiłem. Wykręciłem wszystkie śruby mocujące, zapaliłem silnik i... wg mnie wszystkie są ok. Tzn. po wyciągnięciu każdej silnik wyraźnie tracił na stabilności obrotów, włożenie z powrotem - silnik pracował idealnie. Wyciągnięcie cewki - delikatnie telepie - włożenie, wszystko OK. I tak przy każdej z czterech cewek. Z tego wynika, że wszystkie cewki są OK?

I jeszcze co zauważyłem - gdy zapal silnik całkowicie zimny - i jest w fazie ssania - to można nim normalnie jechać.

Gdy silnik jest gorący, początkowo da się nawet jechać. Po tych postach na forum wróciłem znów do samochodu i jeszcze raz wyciągnąłem każdą cewkę i jeszcze raz je wysuszyłem, choć szmatki już żadnego płynu nie wyciągnęły. Zapaliłem, poczekałem aż się zagrzeje i znów próbowałem sobie pod domem wjazd wyjazd z miejsca parkingowego i tak kilkanaście razy. WSZYSTKO OK. Hurrra!!! Więc czas na jazdę testową wokół osiedla. Wyjazd, przejazd jakiś 100 metrów i znów telepie nim jakby miał wyskoczyć z pod maski. ;-(((

Zauważyłem jeszcze drugi efekt - bo jakoś musiałem wrócić do domu. Brak mocy i telepanie silnikiem było w zakresie tak 1200-2300 obrotów oraz powyżej ok 3500-3700 obrotów. Utrzymując obroty między 2,3 - 3,5 tys. nawet dałem radę wrócić pod dom. W zakresie poniżej 2,3 tys. obrotów silnik telepie, powyżej 3,5 tys. - nie ma mocy. Wciskasz gaz do dechy a efekt tłumienia. Jakby przepustnica się otwarła ale było za mało paliwa. Popuszczenie gazy auto jedzie. I nie ma znaczenia czy jazda jest na Pb czy LPG.

Co wg Was padło?

Cewki? Ale czy mogą się tak dziwnie zachowywać, że na zimnych wszystko OK, a na gorącym gubią zapłon?

Przepustnica? Świece?

Czy ogólnie zalały się jakieś kabelki i sieją błędy?

Chyba jutro podjadę do ASO na CLIPa - chyba, że ktoś blisko Bytomia ma CLIPa i chce zarobić?

Czy zrobić jutro test z wyciąganiem cewek ale na gorącym silniku?

To tyle - mam już dzisiaj dojść. Dobija mnie to, iż nie wiem co jest przyczyną i dlaczego teraz mnie to dopadło jak codziennie trzeba gdzieś jechać...

 

EDIT

Przeczytałem to:

http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-eksploatacja/jakie-sa-objawy-uszkodzonej-cewki-zaplonowej

i jakbym czytał o swoim samochodzie. Wychodzi więc na to, że to cewka - tym bardziej, że były zalane.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz cewki Beru/Denso, to moim zdaniem nic im się nie stało. W naszym scenicu regularnie były zalewane i zawsze wystarczyło wytrzeć do sucha. Może spróbuj je wyjąc i pomierzyć, położyć na jakiś czas w ciepłym miejscu, żeby dobrze wyschły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do ASO na diagnostykę z prośbą o wskazanie, która cewka padła. Otrzymałem informację, iż na drugim cylindrze wypadają zapłony. Znajomy zaoferował iż ma dwie wg niego sprawne cewki. Podmiana na drugim cylindrze nie dawała żadnej poprawy. Ani kombinacja na innych. Więc wniosek, że być może tamte - wymontowane u klienta i zostawione gdzieś w klamorach warsztatu, które mi zaproponował kumpel - też padnięte (bo po co byłyby wymieniane???). Kupiłem więc nową cewkę BERU (najtaniej lokalnie znalazłem na allegro za 110,-). Wymieniłem. Ruszyłem i wszystko OK. Radość. Ale na krótko. Po kilkuset metrach znów silnik telepie w zakresie 2 tys. obrotów, ale mniej niż przed wymianą. Albo ja sobie tak wmawiałem po wydaniu 100 w ASO i 110 za cewkę. Wracając w piątek podjechałem więc do "swojego" sklepu by kupić nowe świecie. Nawet nie pamiętam kiedy je wymieniałem, ale na pewno mają co najmniej 2 lata, a może 3... Świece były do odbioru w sobotę. Odebrałem i

... wymieniłem świece i samochód jak nowy. Nie chciało mi się w to uwierzyć, ale tak jest. Przejechałem potem po wymianie świec lokalnie prawie 80km i nic. Ani razu nie zatelepał. Jeździ idealnie.

Nigdy nie spodziewałbym się, iż świece mogą dawać taki objaw zużycia. No i dlaczego po zalaniu. Może wystąpiły jakieś dziwne zbiegi okoliczności. Trudno mi wnioskować. W każdym razie - wymiana cewki nic więcej nie dała, a po wymianie świec - wszystko OK.

Moje fabryczne cewki były także firmy BERU. Jak znajdę chwilę czasu muszę podmienić tą jedną starą w miejsce nowej - by sprawdzić, czy dobrze wydałem 110 na nową cewkę, czy zmarnowałem i będę miał na zapas.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!