Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana głośników w Renault Scenic II na Hertz DSK 130


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przeczytałem kilka wątków w temacie car-audio w Scenicach II. Kupiłem sławetne Hertz'e 130 DSK z tweeterkami. Wymieniłem w weekend i tu moje spostrzeżenia:

1) Fabryczne głośniki wyglądają jak zabawkowe, obudowa z plastiku, 3x lżejsze niż Hertz'e, magnes kilka razy mniejszy w porównaniu do Hertz'ów

2) Żeby zamontować Hertz'e musiałem na szlifierce spiłować jedno ucho na śrubę (żółta strzałka) drugie ucho musiałem przypiłować (strzałka niebieska) musiałem również zdjąć pomarańczowy plastik (strzałka różowa) - inaczej głośnik nie wszedłby w ogóle w otwór, gdzie był głośnik fabryczny.

post-39251-0-68294900-1398154961_thumb.jpg

3) Pomimo zdjęcia plastikowej pomarańczowej obudowy, głośnik nie mieści się w miejscu fabrycznego, żeby go dokręcić trzeba go docisnąć.

4) Myślałem, że usłyszę WOW, ale niestety nie. W poprzednim samochodzie jak wymieniłem fabryczne głośniki Fiata na Lanzary, to było wow. Podobnie jak kolega tutaj spodziewałem się fajnego zwartego basu, niestety nie widzę dużej różnicy.

5) Czy to wina tego, że głośnik dociska do plastikowej osłony z tyłu? Można ją wyciąć? Bo nie mam dostępu do opalarki...

6) Czy zwrotnica w zestawie musi być zamontowana, żeby zamontować tweeterki? Czy fabrycznie też jest jakaś zwrotnica i wystarczy wymienić tweeterki?

 

Pozdrawiam

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie, bo nie chcę się bawić w dodatkowy wzmacniacz. Czy radio Pioneer DEH3100UB 4x50W RMS max, 4x22W RMS stałej będzie już lepsze do tych głośników HERTZ DSK 130? W poprzednim aucie miałem jakieś radio Pioneera DEH 2100 chyba i 16,5cm Lanzary i ładnie to grało.

6) Czy zwrotnica w zestawie musi być zamontowana, żeby zamontować tweeterki? Czy fabrycznie też jest jakaś zwrotnica i wystarczy wymienić tweeterki?

Czy w takim razie fabrycznie jest jakaś zwrotnica? Jeśli nie ma to jak jest rozdział sygnału między woofery i tweetery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie nie ma zwrotnicy. W przypadku megane II sygnał na tweetery i woofery rozchodzi się za kostką ISO - podejrzewam, że w SCENICach jest tak samo. Łopatologicznie - po to jest zwrotnica by ją zamontować. pc131 nie wiem jak Hertze, ale w zeszłym tygodniu zamontowałem Helixy B52C do mojej Megany pod Pioneer DEH4200SD i jest lepiej. Zdecydowałem się na Helixa ze względu na łagodniejsze wysokie tony. Opiszę dokładniej o ile jest lepiej - jak głośniki trochę pograją - nie pracowały jeszcze dłużej niż 10h. Co do osłny - wycinać, czy nie? Moim zdaniem głośnik powinien mieć trochę przestrzeni za sobą - szczelna osłona(wymodelowana za pomocą opalarki) pogarsza jakość dzwięku. Odradzam również zabezpieczanie głośnika przed wodą za pomocą uszczelnienia kosza srebrną taśmą. Z takim rozwiązaniem spotkałem się http://club-renault.ee/foorum/viewtopic.php?f=36&t=757. Zamiast ucinać mocowanie głośnika - można je zwyczajnie wygiąć za pomocą kombinerek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie wiem gdzie ta kostka ISO rozdziela sygnał do tweeterka i woofera fabrycznie, nie wiem z tego powodu jak to połączyć (zwrotnicę HERTZA), gdzie ta kostka ISO jest w scenicu II. Właśnie zamierzam zapodać radyjko PIONEERA DEX3100UB bo zależy mi na USB i mp3. Nie potrzebuję tuby w bagażniku i BOOM BOOM, chcę poczuć growl gitary basowej :) W moim wypadku chyba tą fabryczną osłonę bym wyciął zwyczajnie. Mocowanie głośnika już uciąłem. Myślałem jeszcze wyciszyć drzwi taśmą dekarską. Robiłem tak w fiacie bravo 1 i efekt był wow :) choć od razu zmieniłem radio z fabrycznego na pioneera i głośniki z fabrycznych na Lanzary. kamakaze Ty miałeś osłonę za głośnikiem? Jak sobie poradziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pc131 osłonę wyciąłem za pomocą Dremelka z tarczą, następnie wyszlifowałem krawędzie. Osłony nie trzeba wycinać w całości - ja pozbyłem się tylko cześci, zostawiając "daszek" nad głośnikiem. Radio będziesz montował sam, czy ktoś to zrobi za Ciebie? Tu masz linka do kostki (tak na szybko) Cięcie widzisz z czarnej kostki brązowe kabelki wychodzące podwójnie? To są minusowe kable z przednich głośników (lewej strony) na prawo od brązowych masz przewody plusowe(zielone mało widoczne na zdjęciu). Grubsze to woofery, a cieńsze tweetery (powinny być splecione +i- TW i WF). Przecinasz kabelki - do grubszych przykręcasz zwrotnice (IN)a na wyjściu ze zwrotki odpowiednio TW cieńsze i WF grubsze:) Druga zwrotka na prawą stronę tak samo i tyle.

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

 

Kolego Aston76, link który zamieściłem nie odnosi się do mojego zdjęcia. Korzystając z materiałów do nas nie należących winno podać się źródło, co też uczyniłem. Dziwne, linki z portali aukcyjnych można wykorzystywać, a zdjęcie, które miało ułatwić rozwiązanie problemu użytkownikowi pc131 zostało usunięte.

Edytowane przez kamakaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!