Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd 2.0 16v 135k


sanfran

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

Zabieram się mentalnie do wymiany rozrządu w moim aucie ale chodzi mi o pytanie od nieco innej strony. Przyglądając się w komorze silnika zauważyłem, że jest potwornie ciasno. Wymieniałem pasek w Scenicu Iph2 (1.6 16v) i było tam o wiele więcej miejsca.

Potrzebuję opinii osoby, która już to przechodziła jak jest z dostępem do mechanizmu? Szczególnie mi chodzi o dostęp do plastikowej osłony biegnącej nad kołem wału korbowego. Na co trzeba uważać, lub czy może jest jakiś "myk", którym można się podzielić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzięki, będę próbował.

 

Dodano: 25 cze 2014 - 11:36

Szukam wykazu momentów dokręcania śrub, szczególnie tej na wale korbowym.

W książce nie mam informacji dotyczącej silnika 2.0 16v, jedynie 1.6 16v.

 

Dodano: 27 sie 2014 - 15:53

Rozrząd zrobiony, 5 godzin i po sprawie; generalnie robiło się lepiej niż w Scenicu I jakoś było ciut więcej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma znaków na kołach, trzeba je blokować. Kupiłem specjalne blokady na górne wałki i na wał korbowy. Ściągnąłem sobie taką ciekawą instrukcję jak się wymienia rozrząd w Espasie automacie i tam kazali jeszcze śrubokrętem zablokować koło zamachowe, podczas od- i dokręcania śruby na kole pasowym - robi się od dołu, bardzo łatwo. Zastanawiałem się dlaczego, ale pewno dlatego, żeby pin blokujący wał korbowy się nie wygiął i nie narobić sobie przy tym dodatkowych kłopotów.

Po założeniu paska i ustawieniu napinacza zalecali dwa obroty wału korbowego i powtórne ustawienia napinacza (faktycznie się trochę przesunął). Po tym znowu włożenie blokad dla sprawdzenia poprawności ustawień.

 

Koła faz rozrządu nie wymieniałem, bo problemów z nim nie mam, z tego co wiem silniki dwulitrowe są na to odporne.

Również nie wymieniałem pompy wody, ze względu na niski przebieg silnika, wymiana paska była głównie spowodowana jego wiekiem 6 lat a zalecają wymianę bez względu na przebieg po czterech latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej sanfran,

 

Planuję wymianę rozrządu wraz z kołem zmiennych faz samemu, blokady to koszt 60zł, więc je sobie zakupię

<><><><><><><><><><>><><><><>

mam taką instrukcję renault ale niestety nie ma w niej silnika 2.0 16v F4R JM0U o oznaczeniu 771, nie wiem dlaczego

<><><><><><><><><><>><><><><>

czy masz moze albo któryś z chłopaków, taką instrukcję serwisową do tego silnika, a może wszystko jest identyczne jak np w 1.6 16v i tą instrukcją trzeba się sugerować, jeśli mógłbyś podeślij mi tą od espace'a

<><><><><><><><><><>><><><><>

Może masz jakieś uwagi, na co szczególnie patrzeć, czy kzfr jest na klinie czy na stożku?

<><><><><><><><><><>><><><><>

nie jestem mechanikiem ale ostatnio robiłem w audi 2.7biturbo pasek rozrządu oraz łańcuchy między wałkami i ich napinacze, auto chodzi do dzisiaj a komputer wskazuję idealnie złożony rozrząd więc myślę że z renault nie bedzie trudniej.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jednak faktem jest że chłopaki z forum audi sporo mi pomogli, wiec z renóweczką licze na was

<><><><><><><><><><>><><><><>

mam podejrzenie że rozrząd może być lekko przestawiony, chciałbym to skorygować wrazie czego

<><><><><><><><><><>><><><><>

z góry wielkie dzięki

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich, z góry przepraszam jeżeli nie tu zamieszczam pytanie. Jutro wymieniam rozrząd + KZFR mam pytanie, jakim momentem powinno się dokręcić na gotowo koło pasowe a jakim KZFR??. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplecikiem bym określił: komplet rozrządu ze śrubami, pompa i koło kzfr, a i płyn chłodniczy... i wtedy ta cena będzie ok

dodatkowo bym zastanowił się nad paskiem osprzętu ;)

 

samo kzfr trzeba liczyć około 500zł jeżeli go nie ma w jego kalkulacji to poszukałbym innego mechanika...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!