Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wykończone panewki?


shu90

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od niedawna dochodzi z pod maski dosyć niepokojący dźwięk jakby wałki rozrządu zacierały się. Po kilku poradach dowiedziałem się że mogą być już na wykończeniu panewki wału korbowego. I teraz pytanie czy ten dźwięk może sygnalizować panewki do wymiany?

 

 

Na załączonym filmie chodzi mi o dźwięk z 0:15-0:34

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wydaję mi się że to panewki bo zauważyłem ostatnio jak obroty są na 750, dodaję szybko gazu tak do 1000-1500 to słyszę taki klekot. Na początku myślałem że to dwu masa ale jej nie mam i teraz chyba się wyjaśniło że to mogą być luzy na panewkach korbowych. Ehhhhh a myślałem że to będzie błahostka. I jeszcze jedno pytanie, czy w takim stanie jazda samochodem jest jeszcze przez jakieś 1000km bezpieczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że panewki tak piszczą w pierwszej powiedzmy fazie rozwałki :D . Jeżeli to one to odradzam jazdę, może da się to wymienić za małe pieniądze. Jedź do mecha chyba że sam umiesz niech zdejmie miskę olejową i zobaczy na panewki. Może nie porysowały jeszcze wału to może obejdzie się bez szlifu. Albo prostsza metoda spuść olej i zobacz czy są opiłki, odkręć też filtr oleju i go rozwal zobacz czy tam są. Jeżeli nie ma nic to znaczy że nie panewki, jeżeli są opiłki to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest dosyć słaba bo oleju mi w zastraszającym tempie ubywa, Do zdjęcia głowica i raczej uszczelniacze zaworowe do wymiany (jutro sprawdzę kompresję na cylindrach manometrem). Olej podobno był wymieniany rok temu czyli niecałe 2tys km temu. Niestety zalany jest olej już mineralny 15w40 mobila. Nowy filtr, olej elfa 10w40, uszczelkę miski mam więc jakieś części są już gotowe do wymiany. Co najlepsze ten "pisk" zaczął się w momencie kiedy rozszczelnił się układ paliwowy, pękł przewód paliwa z ciśnieniem 5bar... Diagnoza fachowca zajmującego się tylko tymi silnikami F5R-a to wymiana pompy wysokiego ciśnienia - pisk ucichł na jakiś okres lecz znowu się powiela

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że panewki tak piszczą w pierwszej powiedzmy fazie rozwałki

Miałem okazję jechać z kolegą(co prawda w dCi) w trasie i jadąc zaledwie 200km panewki przeszły wszystkie fazy rozwałki :P. Oczywiście wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy o co chodzi i myśleliśmy, że to jakiś plastik wpadł w drgania. Stukało coraz mocniej, aż kolega przejechał przez próg zwalniający z większą prędkością i wszystko stało się jasne... W silniku jakby ktoś coś rozwalił - waliło niemiłosiernie, a samochód pod pierwszą górkę wyzionął ducha :D

 

Dodano: 24 kwi 2014 - 20:53

Diagnoza fachowca zajmującego się tylko tymi silnikami F5R-a

Jeśli to dobry fachowiec, to może być obeznany. Ja niestety o tym silniku mało wiem :unsure: Może to faktycznie coś bardzo podobny dźwięk wydaje jak panewki... Z jednej strony warto jeszcze trochę pojeździć i zobaczyć czy dźwięk się zacznie zmieniać, ale z drugiej jeśli to panewki to mogą być tego gorsze skutki.

Edytowane przez dcst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że mieszka on w Lublinie, to około 200km od mojego miejsca zamieszkania a na chwilę obecną straciłem z nim kontakt mailowy - mam jeszcze numer kom. Gdybym miał kanał na wyłączność to może i bym dał radę to zrobić ponieważ już multum informacji/manuali serwisowych posiadam. Koszta naprawy tego i innych usterek wydają mi się bezsensu gdyż do wyjęcia panewek muszę dokupić: rozrząd, uszczelka głowicy, uszczelniacze wału/wałków, śruby głowicy, pierścienie tłoczne. Myśl nad sprzedażą coraz silniejsza....

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!