Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII nie odpala za pierwszym razem


megan_pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, auto to MII Grandtour 1.6 2008r benzyna.

Podobny problem już kiedyś miałem, na jesień, zawsze towarzyszy temu duża wilgoć. Dziś rano auto nie odpaliło za pierwszym razem, widać że próbuje załapać silnik ale nie odpala. Za drugim odpalił ale zszedł nisko na obroty i chciał zgasnąć, jakby go coś dusiło, dodałem gazu więcej i się ustabilizował odrazu. Potem dla testu odpaliłem trzeci raz i już bezproblemowo.

Nie ma przy tym żadnych dźwięków KZFR, auto miało przegląd po 60tyś w tym wymianę całego rozrządu, pompy wody, świec, filtrów powietrza, oleju, kilka miesięcy temu.

Problem pojawił się pierwszy raz w tym roku i pojawił się ze 3 razy w jesieni zeszłego roku.

Raz tylko musiałem go kręcić 6 razy żeby odpalił.

Wydaje mi się, że problem związany z wilgocią, bo na 360 dni w roku nie odpala tylko 4 dni, więc nie wiem jak mam to traktować.

Trochę się boję jechać gdzieś dalej, żeby mu nie odwaliło..

Dodam, że akumulator był zmieniany.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, mam podobny problem tylko, że już nie odpala.

Wersja taka sama tylko, że z 2007.

Akumulator wymieniłem, ale nic nie pomogło.

Po wielu godzinach odnalazlem czujnik położenia walu, ale pogratulować umiejscowienia - bez kamery, bym go nie odnalazl. Nie wiem jak można to w 5 minut wymienić????

 

Poproszę o informacje, jeżeli udało by się znaleźć rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można to w 5 minut wymienić????

W bardzo prosty sposób. Odpiąć wtyczkę i odkręcić 2 śruby M6 kluczem 10 na grzechotce. Sam go odkręcałem już parę razy i nie było z tym problemu. Sobstyl proponuję zajrzeć do skrzynki bezpieczników oraz do wtyczki od kompa czy nie masz tam zaśniedziałych styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu nie mam.

 

Jak zdejmuję pokrywę bezpieczników w komorze silnika - 2 śrubki to widzę jedynie same duże bezpieczniki od strony akumulatora i kilka złącz.

Ten samochódto dla mnie wielka magia ;). W poprzednim (Nubira) wszystko było widoczne.

 

- sorki za błędy

Edytowane przez sobstyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tymi dużymi znajduje się jeszcze jedna płytka z małymi bezpiecznikami. W tym temacie zobacz 3 post. Masz tam przekierowanie na inne forum z opisem jak dostać się do bezpieczników w Sceniku. W megance twojej jest identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję

Dzisiaj sprawdzę, aczkowiek po przeanalizowaniu pliku z bezpiecznikami, nie znalazłem ofiary;-)

 

Dodano: 13 maj 2014 - 18:06

Rozebrałem i złożyłem, ale nie doczytalem, że jeszcze jakieś są pod tymi dużymi i sprawdziłem tylko te na płytce - warto dopisać w tym manualu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Samochód dalej nie odpala, ale na dzisiaj emocji już mi wystarczy.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Chyba skorzystam z pomocy jakiegoś serwisu, żeby czegoś nie popsuć.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Dziękuję za pomoc.

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem świeżo po zakupie i przez pierwszy tydzień auto odpalało bez problemu.

Od soboty mam problem jak kolega, auto odpala ale od razu gaśnie tak jakby coś go dławiło.

Ostatnio za czwartym razem nie czekałem i jak tylko auto odpaliło dodałem szybko gazu, silnik wszedł na wyższe obroty i nie zgasł.

W postach, które znalazłem z podobnym problemem ludzie piszą o czujniku położenia wału - dzisiaj zerknę do niego.

Macie jeszcze pomysły co mogę zrobić we własnym zakresie?

Gdzieś doczytałem, że podobne objawy są przy KZFR czy to prawda?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, w piątek zakończyłem walkę na parkingu:

- wyczyszczona przepustnica

- wyczyszczony czujnik rozrządu

- wyczyszczony czujnik położenia wału (było trochę opiłków)

- wymieniony filtr powietrza

- przeczyściłem wszystkie możliwe wtyczki/gniazda łącznie z ECU "kontakt spray-em"

 

Z przyzwyczajenia do poprzedniego auta nie odpaliłem od razu tylko dałem najpierw zapłon, poczekałem 15s i dopiero zakręciłem rozrusznikiem.

Kręcił i nic ... za drugim razem nic.. już zacząłem się bać ale odpalił :)

Trzęsło nim, obroty skakały... przygazowałem trochę wyłączyłem zapłon i po ponownym odpaleniu jest OK.

Wolne obroty utrzymują się po rozgrzaniu na poziomie 700-725rpm.

 

W sobotę wymieniłem świece, w gniazdach był "syf" więc musiałem podjechać do garażu ojca i zrobić porządek.

Wcześniejsze badanie cewek wykazało, że pary na uzwojeniu wtórnym różnią się nieznacznie 10.6kΩ/10.7kΩ.

Po wyciągnięciu świec i oględzinach elektrod stwierdziłem, że wszystkie cztery wyglądają bardzo podobnie.

Nie było dużo nagaru ani żadnych niepokojących oznak, uwagę moją natomiast przykuły gwinty.

Gniazda były suche a dwa gwinty świec mokre na całej długości, po zapachu prawdopodobnie benzyna.

Jak sądzicie czy to może wskazywać na awarię dwóch cewek ?

Auto jak na razie odpala bez problemu ale poranki były mroźne/suche, mała ilość wilgoci w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzicie czy to może wskazywać na awarię dwóch cewek ?

Możliwe, że tylko jednej, bo są połączone szeregowo.

Prawdopodobnie mokre były 1-4 lub 2-3.

W ten właśnie sposób połączone są cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie problem minął samoistnie, nic nie robiłem. Wymieniłem akumulator, który miał już 5 lat, nie było powodu do wymiany, nie miałem z nim problemów z odpalaniem. Przy zapalającym się kierunkowskazie minimalnie przygasały światła postojowe, także może sprawiał wrażenie niedoładowanego. Jakby to była wina aku to pewnie co odpalenie byłby taki problem. Na nowym aku mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dławienie się po pierwszym odpaleniu pomogło czyszczenie przepustnicy. problem zniknął całkowicie, w serwisie pogwarancyjnym zrobili to w 10 minut i wzięli 30 zł za czyszczenie z adaptacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!