Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

pauliosss stawiam na to,że mam ustawione na 30tyś km, bo Meganka pokazywała na ekranie kompa pokładowego ''Wymień olej za 8tyśkm/9miesięcy'' Dodaj sobie moje 22,800 do 8tyś km i zobacz co Ci wyjdzie. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Moja, też z silnikiem 1.5 dCi, także ma >>ustawione<< wymiany co 30 kkm. No ale co z tego? Lektura Forum i ogólne opinie (chyba wszystkich) mechaników zalecają jednak częstsze wymiany - co 10-15 kkm. Już teraz w zasadzie rozumiem, czemu Koleżanka w życiu nie chciałaby używanego auta... Ale fakt jest jeden, że nowy samochód, nawet przy takiej eksploatacji powinien kilka lat wytrzymać.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natalia czekaj, czekaj bo nie mam tyle palców :notacrook: no właśnie renault robi przeglądy wymian oleju na 30tys. to trochę za dużo, ale cóż jak się chce auto serwisować to trzeba się chyba podporządkować, ale zapytać możesz o wcześniejszą wymiane tylko samego oleju czy by zrobili, na pewno nie zaszkodzi a pomoże silnikowi. Chłopaki słuchajcie jeszcze jedno, ona może mnieć filtr cząstek, a raczej na 10w40 nie powinna jeździć tylko specjalnym oleju nisko popiołowym czy coś takiego.

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent zaleca pewnie wymianę co 30tys. lub 24 miesiące. Przy twoim trybie jazdy oraz biorąc pod uwagę historie silnika sugerowane jest wymiana oleju co 15tys. lub co rok. Takie też zalecenie znajdziesz w ksiażce serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natalia, auto powinno już być po pierwszym, rocznym tzw małym przeglądzie. Wymiana filtra klimatyzacji i ogólny przegląd bez wymiany oleju. Olej i duży przegląd powinien być zrobiony na 30 tyś. km lub dwa lata, zależy co nastąpi pierwsze.

Jak mocno kochasz swoje auteczko :) możesz częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr klimatyzacji był wymieniany w styczniu 2014roku, łącznie z trwającym prawie 2h przeglądem,który był m.in spowodowany wybiciem łącznika stabilizatora, bo coś mi w zawieszeniu stukało.

30tysi km przy moim trybie jazdy powinno być już po wakacjach..Czy mocno kocham Megankę? I owszem, chyba zagryzłabym kogoś kto by mi ją uszkodził w stłuczce czy innym (tfu tfu) zdarzeniu drogowym.

Jestem przewrażliwiona na punkcie jej sprawności, także serce miałam gdzieś w gardle, jak zaczęła mi krzyczeć czerwonym komunikatem :D.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natalia, nie ma się co tak mocno ekscytować, to tylko samochód, pojazd do w miarę sprawnego przemieszczania.

Jest tyle w życiu innych rzeczy wartych ekscytacji, że hej... :)

Co przeglądu, trochę dziwne, że auto podaje ileś tam miesięcy do przeglądu, a piszesz, że posiadasz je już dwa lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,wiem..Ja już taka jestem,że jaram się byle czym. :) Ale Meganka na samym początku naszej współpracy wyświetlała info,że olej trzeba wymienić po 30tys km (już tego dokładnie nie pamiętam..czas leci). Dwa lata będą już w listopadzie - swoją drogą, dosyć szybko stałam się jej właścicielką, bo miesiąc przed jej kupnem pozbyłam się leciwego Clio II. Nie uskarżam się, Meganka to fajne auto - wiernie wozi tyłek gdzie trzeba, bez większych awarii/fochów. Na spalanie także nie narzekam - w mieście pali 5-6l/100 a w trasie 4,5-5/100.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto nie kocha swojego auta ponad życie to nie i nie jest zatwardziałym użytkownikiem forum. W każdym klubie czy to renault, czy peugeot czy inne niemieckie wozy kazdy uwielbia swój samochód i traktuje go wyjątkowo w swojej rodzinie. Zauważyłem to że klubowicze dają serce w te samochody, dla innych może to i wyglądać dziwnie, ale kupić samochód po takim użytkowniku to jak trafić szóstkę. A ci co nie zaglądają tutaj, lub trakują samochód jak zwykłe wozidło zapominają o wielu rzeczach w eksploatacji i ten samochód potem widać. Porównaj sobie samochód klubowicza i taki sam innego zwyklego użytkownika, fakt czasami trafi sie zadbany egzemplarz lecz przewaznie róznica będzie w ogólnej ocenie autka. Ja traktuje auto jak natalia :) nie lubię jak coś mu dolega, nawet każdą ryse traktuje indywidualnie zawsze staram się wszystko mieć w fabrycznym stanie. Nie mówię tutaj że jeżdże jak przysłowiowa **** i delikatnie omijam dołki, lecz przywiązuje się do auta, trzeba mi to jade też i jak wariat po polnych drogach :P 4x4 :) nie patrząc na wiele rzeczy i wiedząc że to nie jest typowa terenówka. Auto służy mi, ale i ja jemu :) wiec się dogadujemy że tak to ujmię :D

 

Co do spalania zazdroszczę Nati ja mam niecałe 10L/100km ON :(

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żebyście się o mnie nie martwili - Zajechałam w całości, Meganka też cała.

Byłam w ASO Renault i dostałam niezły ochrzan od mechanika za mieszanie olejów.

Na wymianę mam się stawić w jesieni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak proponuję abyś umówiła się na wymianę już teraz, olej powinno się zmieniać częściej nawet jak serwis mówi 30 tys, w dodatku jaeszcze jak dodałaś jej 10w40 ...

 

Wg. Mnie olej w tym silniku to max 12 tys km lub rok, i najlepiej w okolicach lata, wtedy jest większa sprawność oleju jak jest nowy, 5w to olej bardzo rzadki dlatego nie wierze w mity, że lepiej przed zimą bo gęstnieje, a olej to nie tylko smarowanie ale i chłodzenie, i wiele innych ważnych spraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi terminami to z komputera podkładowego to też różnie bywa. W Espace taty (2.0 dci) też komputer na świeżo po wymianie melduje że wymień olej za 30 tys. Jednak w miarę eksploatacji ten dystans mu błyskawicznie maleje (szybciej niż przybywa kilometrów) by po około roku (na ogół jest to ok 15-17 tys) meldować że chce przegląd;) Pytaliśmy się kiedyś faceta z ASO czemu tak jest - podobno komputer zlicza ilość uruchomień silnika + średnie prędkości i na podstawie tego wylicza czas do wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie właśnie, te kilometry pozostające do zaopatrzenia Meganki w świeży olej znikały w zastraszajacym zastraszającym tempie.

Dzięki kolego za oświecenie, chyba zrobię jak pisał kolega przed Tobą, pojade pojadę do ASO i zażądam wymiany już teraz.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!