Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co z tymi panewkami w dCi po 2008r?


tomaszozog1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie, znalazłem tylko tematy dotyczące megane II, ja chciałbym uzyskać informacje czym tak naprawdę różnią się te silniki k9k o numerach 73* od wersji o numerach 83* ponoć poprawiony jest układ smarowania w tych po 2008r, czy ktoś słyszał o tym że w jakiejś megance iii padły panewki? Ktoś gdzieś kiedyś mówił, że w scenicu po 2005r jest ten sam silnik co w megankach III, czy tak jest faktycznie czy to tylko ta sama moc ale silnik jest jakoś zmodyfikowany, czy jest możliwość zapobiegania zatarciu się panewek, oczywiście poza tym, że olej będzie zmieniany częściej jednak auto jest używane (ma 85 tys km) i wcześniej mógł być zmieniany z zaleceniami ASO co 30 tys km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SCII do fejsliftingu pchano 1,5 dCi o mocach 80 i 101 KM na osprzęcie DELPHI.

po fejsliftingu pakowano 105 KM na osprzęcie SIEMENSA. pewnie ten silnik jest w meganach, o których mówisz.

 

co do panewek - ja nie spotkałem zatarcia panewek w 1,5 dCi 105 KM i 1,9 dCi 130 KM, o 2,0 dCi nie wspominając. trochę się tematem interesuję i powiem, że regularna zmiana oleju, wprowadzona jak najszybciej (85 kkm to powinien mieć ok. 2-3 olej zmieniony) spowoduje, że układ olejowy będzie czysty. wszelkie naloty i szlamy zostaną usunięte razem ze starym olejem i filtrem.

 

przyznam, że w moim dCi układ olejowy jest w takim stanie, że dopiero po ok. 1 kkm olej zaczyna ciemnieć na bagnecie.

zmieniam regularnie co 10 kkm - taki mam interwał ustawiony na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z francuskiej historii mojego sceniola z tym silnikiem wynika, że właśnie w okolicach 80-90tys km zaczęły się problemy ze smarowaniem silnika, nie były to panewki ale zasilanie turbiny w olej. Kilka razy wymieniono jakieś elementy tego układu, by przy 96tys wymienić cały silnik na nowy.

Ja auto zakupiłem z przebiegiem 119 i nowego silnika 23tys km, od tego czasu olej wymieniam pomiędzy 10-15tys km co odpowiada 1,5 roku przy moich przebiegach.

No ale nadal mówimy o silniku fabrycznym z przed końca 2007 roku.

Obecny silnik choć wymieniany w kwietniu 2010 roku prawdopodobnie też w podobnym okresie został wyprodukowany, a na 90% to nie taki sam silnik jaki budowano do M/S III. (jeśli w ogóle były przy nim jakieś poprawki robione)

Mamy na forum jednak historię auta kol. kataryniarz, który na takim samym silniku 1,5 106KM w swojej Megi II, pokonał wiele kilometrów i nic z silnikiem się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam 1.5dci 82KM z 2004 roku na liczniku skromne 240kk samochód w moich rękach od 2 lat olej zmieniany co 10-12kk panewki maja się dobrze. Częste zmiany oleju pomagają się silnikowi oczyści z tego syfu który wytwarza się w procesie spalania mieszanki oraz zapobiegają nie gromadzeniu nie tego syfu w kanałach olejowych. Co w efekcie daje nam rezultat taki, że pierwsze zabrudzenia oleju pojawiają się w granicach 1500-2000km od zmiany oleju w silniku diesla co jest bardzo dobrym wynikiem

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście znam przypadki awarii 4 silników 1.5 , 82 KM , wszystkie auta były z 2005 roku, a silniki rozerwały się ( dosłownie) przy przebiegach 120-150 tys km.

Olej był wymieniany co 30 tys km ,zgodnie z zaleceniami Renault był to semisyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!