Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co z tymi panewkami w dCi po 2008r?


tomaszozog1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie, znalazłem tylko tematy dotyczące megane II, ja chciałbym uzyskać informacje czym tak naprawdę różnią się te silniki k9k o numerach 73* od wersji o numerach 83* ponoć poprawiony jest układ smarowania w tych po 2008r, czy ktoś słyszał o tym że w jakiejś megance iii padły panewki? Ktoś gdzieś kiedyś mówił, że w scenicu po 2005r jest ten sam silnik co w megankach III, czy tak jest faktycznie czy to tylko ta sama moc ale silnik jest jakoś zmodyfikowany, czy jest możliwość zapobiegania zatarciu się panewek, oczywiście poza tym, że olej będzie zmieniany częściej jednak auto jest używane (ma 85 tys km) i wcześniej mógł być zmieniany z zaleceniami ASO co 30 tys km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SCII do fejsliftingu pchano 1,5 dCi o mocach 80 i 101 KM na osprzęcie DELPHI.

po fejsliftingu pakowano 105 KM na osprzęcie SIEMENSA. pewnie ten silnik jest w meganach, o których mówisz.

 

co do panewek - ja nie spotkałem zatarcia panewek w 1,5 dCi 105 KM i 1,9 dCi 130 KM, o 2,0 dCi nie wspominając. trochę się tematem interesuję i powiem, że regularna zmiana oleju, wprowadzona jak najszybciej (85 kkm to powinien mieć ok. 2-3 olej zmieniony) spowoduje, że układ olejowy będzie czysty. wszelkie naloty i szlamy zostaną usunięte razem ze starym olejem i filtrem.

 

przyznam, że w moim dCi układ olejowy jest w takim stanie, że dopiero po ok. 1 kkm olej zaczyna ciemnieć na bagnecie.

zmieniam regularnie co 10 kkm - taki mam interwał ustawiony na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z francuskiej historii mojego sceniola z tym silnikiem wynika, że właśnie w okolicach 80-90tys km zaczęły się problemy ze smarowaniem silnika, nie były to panewki ale zasilanie turbiny w olej. Kilka razy wymieniono jakieś elementy tego układu, by przy 96tys wymienić cały silnik na nowy.

Ja auto zakupiłem z przebiegiem 119 i nowego silnika 23tys km, od tego czasu olej wymieniam pomiędzy 10-15tys km co odpowiada 1,5 roku przy moich przebiegach.

No ale nadal mówimy o silniku fabrycznym z przed końca 2007 roku.

Obecny silnik choć wymieniany w kwietniu 2010 roku prawdopodobnie też w podobnym okresie został wyprodukowany, a na 90% to nie taki sam silnik jaki budowano do M/S III. (jeśli w ogóle były przy nim jakieś poprawki robione)

Mamy na forum jednak historię auta kol. kataryniarz, który na takim samym silniku 1,5 106KM w swojej Megi II, pokonał wiele kilometrów i nic z silnikiem się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam 1.5dci 82KM z 2004 roku na liczniku skromne 240kk samochód w moich rękach od 2 lat olej zmieniany co 10-12kk panewki maja się dobrze. Częste zmiany oleju pomagają się silnikowi oczyści z tego syfu który wytwarza się w procesie spalania mieszanki oraz zapobiegają nie gromadzeniu nie tego syfu w kanałach olejowych. Co w efekcie daje nam rezultat taki, że pierwsze zabrudzenia oleju pojawiają się w granicach 1500-2000km od zmiany oleju w silniku diesla co jest bardzo dobrym wynikiem

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście znam przypadki awarii 4 silników 1.5 , 82 KM , wszystkie auta były z 2005 roku, a silniki rozerwały się ( dosłownie) przy przebiegach 120-150 tys km.

Olej był wymieniany co 30 tys km ,zgodnie z zaleceniami Renault był to semisyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!