Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0235 Boost Pressure regulation Range not Reached


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu zaczęła się zapalać kontrolka kluczyka serwisowego i komunikat sprawdź wtrysk, przy czym tradycyjnie następował spadek mocy, brak przyspieszenia od 50 km/h. Po zgaszeniu silnika np. gdy dojeżdżałem do skrzyżowania a paliło się czerwone światło i ponownym odpaleniu kontrolka potrafiła zgasnąć a silnik nabierał wigoru a turbo mu pomagało aż miło. Jednak coraz rzadziej błąd znikał.

Najpierw wymieniłem fitr paliwa (i tak już był czas na niego), gdyż w instrukcji napisane jest, że może być już woda w filtrze o ile mam czujnik obecności wody. To jak przypuszczałem nic nie dało

Po podłaczeniu pod kompa (ale OBD2 nie clip) wyskoczył błąd jak w temacie. Znajomy co sprawdzał na żywo parametry mówił coś, że z ciśnieniem na trurbo coś nie tak. W pobliżu była jednak meganka znajomego i przełożyliśmy elektrozawór serujący turbiną (taki co idą do niego dwa wężyki i jedna wtyczka). Błąd zgasł, cisnienie coś tam, coś tam 130kPa i jechał żwawo, jak kiedyś. Przełożyłem swój zawór i do domu było OK. na drugi dzień bach kluczyk i to samo. Kupiłem nowy zawór, zamontowałem ale jest jak dawniej. Komunikat sprawdź wtrysk zapala się zaraz po odpaleniu i rzadko gaśnie po ponownym uruchomieniu silnika.

Moje pytanie - czy to może być coś innego? Czy może trzeba skasować tan błąd i będzie OK? Czy żeby skasować błąd wystarczy na jakąś godzinkę odpiąć akumulator czy pod kompa trzeba ( i z jakim kabelkiem)?

Może ktoś podpowie sfrustrowanemu posiadaczowi francuskiej księżniczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala ci błąd czujnika doładowania, często we wtyczce do niego pokazuje się wilgoć i przejścia śniedzieją, albo i sam czujnik się kończy.

Ano oznacza, że jest problem z czujnikiem ciśnienia doładowania.

Pierwsze co sprawdź, to czy na kostce między pinem 1 a 2 jest napięcie (zapłon włączony, ma być około 5V). Potem należałoby sprawdzić czy sam czujnik ciśnienia jest sprawny. Sprawdź również wszelkie podciśnienia i przewody powietrzne czy są szczelne. Jeśli to wszystko nie pomoże, to trzeba szukać na wiązce elektrycznej problemu.

Zany błąd w Renault, Fiat, Ford, VW i Alfach, może występować naprzemiennie z P0236.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zawór mógł być zbędnym wydatkiem.

 

Czujnik ciśnienia doładowania znajduje się na rurze dolotowej powietrza do silnika (mierzy ciśnienie powietrza).

Czarny wąski z wtyczką na końcu - wpisz sobie w google to zobaczysz jak wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie patrzyłem na ten czujnik z braku czasu tylko tak jeżdże i objaw się powtarza w następujący sposób:

po dpaleniu np. rano auta zapala się kontrolka i sprawdź wtrysk, brak "ciągnięcia" od 3-go biegu powyżej 2 tys. obrotów. Po przejechaniu jakiegoś kawałka drogi gaszę auto, odpalam ponownie i ruszam dalej i jest ok domomentu jak się zatrzymam lub znacznie zwolnię do jakiś 20 km/h, wtedy znowu to samo. Jak "zrestartuję" silnik gdy pli się ten błąd i jadę przez jakieś 10 km a nie będę się zatrzymywał ani zwalniał prawie do zera to auto działa bez zarzutu.

Czy może to być objaw czegoś innego co daje błąd P0235 a nie jest ani zaworem turiny ani czujnikiem ciśnienia doładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!