Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Kontrolką paliwa Megane 2 2006r 1.6 benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek powiem, że jestem świeżym posiadaczem Megane 2 1.6 2006r, i popełniłem katastrofalny błąd podczas tankowania, nie wyłączyłem silnika z pośpiechu (zapomniałem) wlałem paliwo, i wskaźnik dział poprawnie po zalaniu pokazał full, jednak po wyłączaniu silnika i ponowy uruchomieniu wskazówka wróciła do poprzedniego stanu czyli 3/4 baku i nie idzie w górę, przeczytałem że ponowne zalanie baku może pomóc no to ruszyłem w drogę wyjeździłem 10 litrów i nic, wskazówka spada tzn widzi ubytek paliwa jednak zalania nie widzi i nie podnosi się, komputer pokładowy pokazuje full bak tzn przy resecie działa normalnie. Moje pytanie co to może być za problem ile może kosztować ewentualnie czy jest sens zabierać się za to samemu czy jechać do ASO, bardzo bym prosił o rady jestem młodym człowiekiem, i nigdy w życiu nie zdarzyła mi się taka gafa, sam sobie pluje w brodę jak mogłem to zrobić, więc prosiłbym o jakieś porady a nie złośliwe komentarze.Dziękuje i liczę na pomoc.

 

Dane wozu: Renault Megane 2 ph II

Pojemność: 1600 benzyna

Rok: 2006

 

PS. Jeśli to zły dział bardzo bym prosił (jeśli to możliwe)o przeniesienie do poprawnego.

Edytowane przez filippy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj odłączyć akumulator na jakieś 10 min. Może to pomoże.

 

Dodano: 25 maj 2014 - 20:28

Tylko uwaga, przy odłączeniu aku, będzie potrzebny kod do radia i przyuczenie szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie moje to jest takie co to jest przyuczenie szyb i na czym polega, drugie pytanie gdzie znajduje się pływak tzn jak się do niego dobrać. Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyuczenie szyb to kilkukrotne załączanie opuszczania i podnoszenia aż szyba dojdzie do krańcowego położenia i przytrzymanie wyłącznika w tym samym kierunku jeszcze ponad 5 sekund

Po odłączeniu aku szyba będzie poruszała się skokowo po kilka centymetrów. to normalne i dlatego wymaga przyuczenia jej ustawień krańcowych.

Trzeba wykonać dla każdej szyby osobno, można z panela w drzwiach kierowcy.

Pływakowi daj spokój to nie jego wina, szkoda bak otwierać narażając się na nieszczelności, bo i tak nic tam nie zrobisz i nic nie poprawisz.

Przejdzie samo.

Dostęp do pływaka jest pod siedzeniem prawym tylnym.

No i jeszcze pamiętaj o kodzie do radia jak masz zamiar aku odłączyć, to jednak też nie problem, bo można sobie kod wygenerować jeśli nie posiadasz go w papierach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała wskazówka bo ostatnio miałem to samo przy tankowaniu najlepiej zgasić silnik i wyjąć kartę z czytnika, ponieważ inaczej głupieje wskaźnik paliwa, lecz po ponownym zatankowaniu pokazuje już dobre wartości - tak było w moim przypadku. :unsure:

Edytowane przez mateuszchm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku pomoglo po odlączenie akumulatora na 2 minuty ważne jest aby odlączyć na dłużej niż minute ponieważ wtedy następuje reset wszystkich ustawień następnie przyuczenie szyb (raz w dół na maksa i raz w górę na maksa za każdym razem trzymjąc guzik do góry na 5 sekund i tak dwa trzy razy aż zaczną opuszczam się cale a nie stopniowo,i tak z każdą szybą ) oraz wyjęcie radia i rozkodowanie go za pomocą telefonu i aplikacji.

 

Teamt do zamkęcia dziękuje za pomoc.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego Filippy kolor czerwony jest zarezerwowany dla administracji forum. Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!