Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przepalający się bezpiecznik


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy na forum dlatego na początku chciałbym się przywitać.

Przeczytałem wiele tematów, ale nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc. Mój problem polega na tym że przepala mi się bezpiecznik 3A (zaznaczony na zdjęciu) znajdujący się pod kierownicą odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci zegarka i radia.

post-70988-0-53502200-1401050877_thumb.jpg

Jak jest przepalony bezpiecznik to za każdym razem po włączeniu zapłonu trzeba ustawiać godzinę oraz wpisywać kod do radia. Po włożeniu bezpieczników 5A lub 7,5A radio i zegarek działają poprawnie, jednak po wyłączeniu silnika i wyjęciu karty nie gaśnie wyświetlacz radia i działa nawiew z tym że na 4 pozycji powoduje przepalenie bezpieczników 5A lub 7,5A. Po włożeniu bezpiecznik 10A radio i zegarek działają poprawnie, wentylator już nie pali bezpiecznika, ale nadal dmucha oraz pali się wyświetlacz radia po wyjęciu karty i nawet po zamknięciu auta. Trochę to skomplikowane, ale jeżeli ktoś wie co może być tego przyczyna to proszę o pomoc. Z góry dzięki za chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo masz zle wstawione bezpieczniki.Ten 3A powinien być, po prawej od tego co zaznaczyłeś .A w tym miejscu co zaznaczyłeś powinna być zwora - czyli nie bezpiecznik, tylko połączenie na "sztywno".

post-3001-0-02130700-1401054270_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Dzisiaj wstawiłem zworę, ale niestety nic to nie dało, nadal jest to samo co przy bezpieczniku 10A. Czy jest może możliwe że nawiew i wyświetlacz radia są zasilane przez tą zworę i dlatego działają mimo wyłączenia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za włączenie "zapłonu" odpowiedzialny jest przekaźnik, który znajduje się nad bezpiecznikami. Jeżeli, po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi kierowcy nie wyłączy się wyświetlacz, to wyciągnij ten przekaźnik. Powinno wszystko zgasnąć. Jeżeli tak będzie to problem jest z przekaźnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągałem oba i nic nie pomogło, nawet zamieniałem je miejscami dla sprawdzenia, ale niestety bez zmian.

 

Dodano: 29 maj 2014 - 22:00

Ma ktoś może jeszcze jakieś propozycje rozwiązań mojego problemu?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że uda się coś zdziałać samemu, ale tak jak piszesz nie obędzie się chyba bez diagnostyki komputerowej. Mimo wszystko dzięki Wam za pomoc

 

Dodano: 02 cze 2014 - 18:33

Rozmawiałem jeszcze z poprzednim właścicielem samochodu i powiedział, że zaczęło się tak dziać dopiero po kolizji, tzn jego żona stała na światłach i ktoś wjechał jej w tył auta i lekko przepchnął do przodu, aż oparła się na następnym aucie. Nie było to duże uderzenie, zniszczeniu uległ tylko tylni pas, tylni zderzak, wgnieciona została tylnia klapa oraz lekko wgnieciony był przedni zderzak. Czy jest możliwe że doszło gdzieś w obwodzie do jakiegoś zwarcia?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!