Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam auto to 1.5 dci. jak stoi w garażu w miare na płaskim to pokazuje wszytkie kreski albo jedną mniej. czasem stoi lekko na wzniesieniu (przód wyżej) to kropka albo 2 poniżej max, rozumiem, że auto może ma czujnik i jak jest pochyło to wskazuje inaczej. Ale czasem nawet na równym jest kropka mniej. Na bagmecie nie jestem w stanie odczytać faktycznej ilości bo wiadomo jaki on jest :) u was też się tak wacha. Auto po wymianie oleju 700km wcześniej nie wiem jak było do dopiero kupiłem go. Tak pozatym dolewacie coś oleju od wymiany do wymiany?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy samochód stoi krzywo to poziom oleju może być zafałszowany. Miałem kiedyś taki problem że gdy auto stało krzywo (prawe koła wyżej) to po uruchomieniu zapiszczał zaświecił na żółto i walnął komunikat "uzupełnij olej". Pytałem się potem w ASO i facet powiedział że takie coś się często zdarzało w tym silniku (2.0 dci) właśnie gdy miał prawe koła wyżej albo przednie wyżej. A co pokazują kropki na zimnym silniku (zaraz po uruchomieniu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jezdzie zazwyczaj brakuje jednej kropki. Na drugi dzień rano jest full, tylko dziwi mnie fakt, że lubi sie wachać nawet o 2 kropki. Przypomniałem sobie, że tuż przed wymianą byla połowa, a gdy stał własnie pochylony (przod w gorze, lekkie wzniesienie i lewe koła jeszcze wyżej to skoczyło do minimum i też zaświecił. Czyli teoretycznoe jadąc pod bardzo strone wznoesienie i mając oleju tak jedna trzecia może nam wywalić komunikat.?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mało tego nawet na zakręcie może się zaświecić. Jeśli na zimnym silniku jest poziom ok to bym się nie przejmował. Po pracy olej zawsze jest rozsmarowany po całym silniku i trochę czasu trwa zanim wszytsko spłynie do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jezdzie zazwyczaj brakuje jednej kropki.

A po co jest olej w silniku :?:

Wiadomo, że podczas jazdy olej smaruje elementy silnika i zanim spłynie ponownie do miski to chwilę zejdzie :)

Jak myślisz, dlaczego poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku lub po chwilowym postoju a nigdy zaraz po jeździe :?: ;)

Nie należy się tylko sugerować wskaźnikiem w liczniku ale potwierdzać to ZAWSZE wskazaniem na bagnecie :!: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeże temat :rolleyes:

Mam pytanie czy poziom oleju w komputerze można zobaczyć w dowolnej chwili? W mojej Megi pokazuje się czasami po wejściu do samochodu, po teście systemów pokładowych. Na chłodnym silniku sprawdziłem poziom i dolałem oleju, teraz na bagnecie jest na środku między min a max. Na komputerze pokazało kilka kropek i jedna kreskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan na wyświetlaczu widać tylko przez pierwsze chwile po odpaleniu. Chyba 30s. (ale mogę się mylić co do tego czasu)

Jest to w tym momencie jak świeci komunikat odnośnie stanu oleju. Wtedy trzeba wcisnąć przycisk na manetce by zobaczyć kwadraciki albo kreski. (jeśli oczywiście w M/S III jest taki komunikat wyświetlany jak w M/S II)

no i jeszcze jedno co wywnioskowałem po wpisach użytkowników na tym forum...

W silnikach 1,5 zaleca się, by olej stale był w górnym stanie na bagnecie.

Ponoć jego niższe stany poprzedzają i niektórzy twierdzą, że są przyczyną problemów z panewkami na wale korbowym.

Może to oczywiście być tylko zbieg okoliczności i próba znalezienia przyczyn obróconych panewek. Albo bujda na resorach wyssana z palca, tak jak wiele powtarzanych głupot na temat renówek.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!