Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły brak prądu w samochodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Piszę z takim pytaniem bo może ktoś spotkał się z sytuacją. Zdarzyło to się wczoraj jeden, pierwszy raz i nie wiem co o tym myśleć. Odjechałem kawałek samochodem żeby skosić trawę pod nim i po 10 minutach wsiadłem, żeby znów postawić auto na miejsce. Przekręciłem kluczyk i na jakąś sekundę zapaliły się te kontrolki co powinny po czym wszystko zgasło. Nie dało się włączyć radia, świateł, po przekręceniu kluczyka nie zapalała się żadna kontrolka i odpalenie samochodu było niemożliwe. Tak jakby zniknął prąd w aucie, ale...paliła mi się kontrolka od gazu oraz od immo. W momencie przekręcania kluczyka do odpalenia gasło jednak już wszystko, a na pilota nie reagował. Odłączyłem więc klemę akumulatora, odczekałem chwilę i podłączyłem ponownie. Wszystko jest OK i parę razy już jechałem to też było OK.

Czy to komputer się mu zwiesił czy może być to początek niestety czegoś gorszego? Spotkaliście się z czymś takim?

 

Aha, zegarek też widziałem, że działał ale też gasł po przekręceniu kluczyka :) Kiedyś tak miałem jak mi akumulator zdechł, ale tutaj po rozłączeniu klem i ponownym podłączeniu pali za dotknięciem, nie widać efektu kończenia się akumulatora.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak pisał Merkaba mase akumulatora to raz, dwa sprawdź jak się mają bezpieczniki obok akumulatora. Jeżeli masz wersję taką jak w profilu powinny się one znajdować w takiej małej czarnej skrzynce właśnie obok baterii. Mnie się tak raz zdarzyło i jak otworzyłem ów skrzynkę to przywaliłem głową o maskę. Czemu? bo połowa bezpieczników była zgnita, geniusz inżynieryjny w Renault nie przewidział że woda może się tam dostawać i od Ci historyjka.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie, ale masa akumulatora to chodzi o to co znajduje sie na silniku od strony pasażera, tak nad osłoną paska rozrządu? Bezpieczniki na pewno sprawdzę, wiem o które chodzi. Dzięki za sugestie związane z problemem. Za 2 tygodnie wyjeżdżam do Zakopanego, więc takie akcje mnie niepokoją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij podszybie nad akumulatorem i sprawdź masę która idzie od akumulatora do nadwozia krótki przewód lub plecionka jedno i drugie lubi przegnić i z tego takie jaja, przy okazji skrzynkę z bezpiecznikami sprawdzić która znajduje się zaraz obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Ta masa akumulatora sprawdzona. Wyglądała OK, ale na wszelki odkręciłem i oczyściłem. Co do skrzynki bezpieczników to mam to auto 4 lata i nigdy jej nie otwierałem, ale chyba poprzedni właściciel też nie. Jak ją otworzyłem to wysypał mi się chyba przegląd całego runa leśnego :D Wygląda jednak ok, nie jest nic przegnite, ale przedmuchałem i wyczyściłem. Faktycznie umiejscowienie skrzynki jest z lekka nieprzymyślane :) Jeszcze raz dzięki za pomoc, mam nadzieję, że to ta skrzynka była winna temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się tak robiło, jak miałem luźne klemy na akumulatorze.

Czyszczenie klem i ich ponowne zamontowanie rozwiązało problem.

Nawet dwa razy byłem z tym w ASO, ale oczywiście nic nie znaleźli, usterkę wykryłem przypadkowo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nagły brak prąd był spowodowany właśnie skrzynką w podszybiu. Na pierwszy rzut oka wszystko było ok, ale wszystkie styki były przegnite, w tym piny bezpieczników. W rezultacie słabego styku, temperatura rosła przy większym obciążeniu, co poskutkowało stopieniem części obudowy i zgaśnięciem silnika przy zjeździe z góry i serpentynach. Radzę zadbać o to miejsce, bo może się to źle skończyć.

 

Ja ostatecznie rozebrałem wszystko na części pierwsze, zakupiłem nową listwę, a obudowę uszczelniłem, żeby żadna woda już tam się nie dostawała. Lokalizacja tej skrzynki jest moim zdaniem celowa, to się ma psuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ja mam podobny problem tylko ze czysciłem bezpieczniki kolo akumulatora i było wporządku, dzisiaj zmieniłem bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą bezpiecznik (uc bic) czy cos takiego ;p i nagle wszystko wrócilo do normy, odpalilem auto chwile pochodzili i dalej ten sam problem. ;/ co moze byc przyczyną ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie którychś przewodów, przegniły przewód masy (miedziany) który dochodzi silnika, przy rozruszniku kable zgniły u i gdzies jest przebicie. Do skrzynki UCH dostała się woda (brak gumowej osłony) i tez jakieś zwarcie jest. Dużo by wymieniać.

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiał sprawdzaelm i czysciłem masy, pózniej klemy od akumulatora. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki miernikiem, wszystko w porządku ale i tak żyje własnym życiem. Zauważyłem też ze nie raz wszystko sie resetuje i działa normalnie jakbym odłączył kleme akumulatora. i słychac (bzdynk) i wszystko wraca do normy. Po jakims czasie znów zanika wszystko ; centralny immo kierunkowskazy awaryjne i swieci sie kotrolka zygzaka ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!