Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dCi 102 KM


HAMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Meganka z tym motorem 1,9 dCi dymi na niebiesko bardziej jak się nagrzeje ,turbina ,wtryski są w porządku przepływomierz też,moc nie za wielka.

Jeśli ktoś może pomóc to proszę o rady.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 lat później...

Witam u mnie też pojawia sie dymienie na niebiesko,najgorzej jak postoje z minute na wolnych obrotach i ruszę z miejsca to jest dość mocna chmura.Zapach dymu nie wskazuje na olej,zresztą na 12tyś. doleje max litr i ani grama więcej to chyba w normie.Gość w serwisie mówił mi wcześniej że to coś w paliwie i polecił dolać mixolu 0,6 litra na zbiornik i do tego zalałem do pełna vervy(około 3/4 baku vervy).Dymienie występuje nadal,nie jest dość mocne ale zastanawijące skąd się bierze.Proszę o jakieś sugestie co jest do sprawdzenia bo na kompie parametry w normie,żadnych większych odchyleń.Pozdrawiam. :mrgreen: Co do koła to nie ma dwumasy na szczęście.

Edytowane przez kuchcik78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 12tyś. doleje max litr i ani grama więcej to chyba w normie

Ja u siebie na 15 tys jak dolałem 100ml to był max. Jak dolewasz litr to już raczej silnik do temontu. Na pytanie ile pali Ty zapytasz olelu napędowego czy silnikowego :mrgreen: Według mnie 1litr na 12tys. to coś za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to bierze Ci mało ale poczytaj o normach dopuszczanych przez producentów i zobaczysz że dopuszczają nawet 1.6 l na 1000 km nie na 10000.Wiem że to bardzo dużo ale litr na 12000 to naprawdę niewielka ilość i nie wydaje mi się aby to było moim problemem bo takie zużycie mam od dawna a kopcenia nie było.Będę szukał dalej o co u mnie chodzi ale narazie oprócz dymienia nic się nie dzieje więc nie ma pośpiechu.Pozdrawiam i proszę o dalsze sugestie,wszystkie mile widziane. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim autku przy wymianie oleju (co 15tyś) nie dolewam ani grama oleju. Zalewam 4,5l Magnateca 10w40 i po roku spuszczam. Nie obserwuje zużycia oleju w trakcie eksploatacji. Co do niebieskiego dymku to jeżeli pali ok 1L/15k km to wychodzi że na 1k km pali ok 80-90ml to niewiele. Nowe 1.6 TDI WV bierze 0,5L/250km i wg serwisu tak ma być (sic!!!!). Jeżeli dolałeś 0,6L mixolu (czyli oleju) do ok 45L paliwa i zrobisz na tym 750km to wyjdzie że na tysiąc kilometrów spalisz prawie 1L oleju w sumie. Może dla tego niebieskie kopcenie. Za dużo mixolu. Ja słyszałem że dolewają ale 0,2L/bak. Ja przede wszystkim spróbował bym wlać LIQUI MOLLY diesel spulung na pol baku i zobaczyć różnice.

http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=42&category_id=17

Ewentualnie przy wymianie oleju zastosować płukankę:

http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=95&category_id=19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam nowe podejrzenie poparte wiedzą użytkownika diesla od lat i podpowiada mi ze problemem może być słabe sprężanie na jednym z cylindrów i to może być niespalony olej napędowy,tylko czy nie kopcił by na czarno. Niech ktoś mnie poprawi jeśli nie mam racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, przejmujecie się dolaniem 1 litra na 12tys czy 10tys a ja teraz na trasie 600km musiałem dolać 3litry żeby wrócić do domu!!! 1 litr przed wyjazdem bo już miałem minimum na bagnecie a olej miałem wymieniony 2tyg temu, po dojechaniu do celu końcówkę bagnetu miałem umoczoną w oleju więc dolałem 2 litry i znów jest pusto!!! auto wstawiłem do garażu i koniec już jazdy, muszę szukać jakiegoś magika i szykować kasę na remont lub inny silnik. Po odpaleniu silnika momentalnie ze zdjętej odmy lecą spore ilości siwego dymu, po odpaleniu poleci też spora chmurka z wydechu(siwo czarnego), w trakcie jazdy np. przy ruszaniu zostawiam też sporą zasłonę dymną... tyle że już koloru niebiesko-szarego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!