Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o poradę - ZAKUP SCENICA


dedzio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem tutaj nowy i chciałem powitać wszystkich forumowiczów.

Do tej pory jeździłem Espacem 2.0 +lpg z 1998r.

Teraz przymierzam się do zakupu Scenica i tu mam problem.

Czy lepiej kupić Ph I w bardzo dobrym stanie czy Ph II któremu do ideału pewnie będzie trochę brakowało.

Na autko chce przeznaczyć kwotę: 11000 - 14000zł.

Samochód musi mieć silnik benzynowy i tu nasuwa się moje kolejne pytanie który wybrać? Czy 1.6 daje sobie radę z masą samochodu czy może lepiej wybrać 2.0 który podobno jest trochę bardziej awaryjny a może 2.0T?

Co do skrzyni biegów to myślałem o manualu do silnika 1.6 a przy jednostce 2.0 moze być też automat.

 

Jeżeli możecie mi coś doradzić a może nawet znacie kogoś kto chce sprzedać Scenica w dobrym stanie którego warto polecić to dajcie znać.

 

Na allegro znalazłem takie coś: http://allegro.pl/renault-scenic-2-0-16v-navi-xenon-stan-perfekcyjny-i4286959463.html

Jak myslicie czy auto jest warte polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 16v bardziej awaryjny niż 1.6 16v ?! Kto ci takie rzeczy naopowiadał? Musiało ci się pomylić z silnikiem 2.0 IDE, który owszem uchodził za awaryjny, ale nie był dostępny w tym scenicu ;) Ja osobiście proponuję rozglądać się za silniczkami 2.0, bo jednak czasem potrzeba tej mocy pod stopą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kolego ktoś mi powiedział że ten silnik 2.0 to jest włąśnie ten model awaryjny IDE.

bzdura :P "Zwykły" silnik 2.0 ma 135 km (awaryjny IDE, którego w tym scenicu nie oferowano 140) jest nawet bardziej niezawodny od według mnie całkiem udanego 1.6. W dodatku masz skrzynię 6-kę i więcej mocy. Jak dla mnie do Scenica jeśli benzyna to tylko 2.0. Chyba, że autem będziesz poruszał się tylko po mieście i elastyczność Ci niepotrzebna. Jeśli chodzi o 2.0T to dość trudno trafić na zadbany egzemplarz z tym silnikiem, ale nie należy się go bać. To jest na prawdę udana konstrukcja i w dodadku ze Scenica robi na prawdę szybki autobusik. Z S-Maxem 2.5T sobie nie da rady, ale osiągi mogą miło zaskoczyć. Wiem, że tutaj któryś kolega ma Sceniola z takim silnikiem on jak go znajdziesz albo trafi na ten wątek poda Ci pewnie więcej konkretów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że przy założonym budżecie znalezienie sensownego 2.0T będzie bardzo trudne. Sam silnik jest bardzo fajny, dynamiczny, dający radość z jazdy i wcale nie nadmiernie łasy na paliwo. Mam 2.0T w Grandzie i 1.6 16V w krótkim. Moje jeżdżenie po Warszawie (ale nie po centrum, tam staram się jeździć w miarę możliwości poza szczytem) daje średnie zużycie w przedziale 9,7-10,6 l/100 km. gdzie specjalnie się nie oszczędzam (dynamiczne ruszenie spod świateł, jak trzeba ostrzej przyspieszyć do zmiany pasa to przyspieszam). 1.6 w podobnych warunkach spala 9,2-10,3l/100 km. Póki nie zacząłem jeździć 2.0T 1.6 16V był dla mnie wystarczająco dynamiczny ;) Teraz już jestem skrzywiony. Zwykle 2.0T były bogato wyposażone (nie wiem jak przed liftem ale po lifcie wychodziły tylko jako Pivilage): ESP, półskóra, Hands Free, samościemniające się lusterko wewnętrzne, czujnik deszczu, środkowy schowek, elektrycznie składane lusterka itp.

 

Sam silnik nie stwarza problemów, wymiana oleju wg producenta co 20000 km. a nie co 300000. Między wymianami nie wymagał dolewek, stan zwykle startował z 2/3-3/4 i opadał do minimalnie 1/2. Przez 82000 km. od zakupu z silnikiem nie miałem żadnych przygód, z różnymi innymi częściami tak: klimatyzacja, maglownica, wieczne atrakcje z zawieszeniem, Hands Free. Gdybym znowu miał kupować SII to szukałbym właśnie 2.0T.

 

Jeżeli trafisz na ładne 2.0T to warto, zwykły 2.0 16V też ma dobrą opinię, przykładem może być Optima (kolejny raz wywoływany do tablicy ;) ) który swoim nakręcił dużo i obecny stan licznika pokazuje ładnie ponad 200000 km. i nadal rośnie, a decyzja o sprzedaży jest wciąż odsuwana w dal ;) 2.0 IDE nie było w Scenikach II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam.

Słuchajcie jutro jadę zobaczyć Scenica.

Już trochę poczytałem Wasze posty i mniej więcej wiem na co zwrócić uwagę.

Widzę że są specjaliści którzy dużo mogą powiedzieć po samych zdjęciach auta, więc mam do Was prośbę - zobaczcie to auto i wypowiedzcie się coś na jego temat.

Dzięki.

 

http://olx.pl/oferta/renault-grand-scenic-7osobowy-climatronic-2005-CID5-ID69YiD.html#e9a9018f1f

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demonem prędkości i dynamiki to on nie będzie ;) Ale do rzeczy:

-przedni zderzak z prawej strony jakos dziwnie spasowany, nierówna szczelina i jakby polerowany chałupniczo, zupełnie inny odcień, ale pewnie kwestia zdjęcia;

-nie widać rolety bagażnika, ale załóżmy że jest;

-ESP chyba nie ma, ale liche zdjęcie;

-szkoda że bez schowka z podłokietnikiem;

-nie umiem się dopatrzeć naklejek na progach;

Ewentualnie, jednak do Granda sugerowałbym 2.0 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA, UWAGA, UWAGA !!!

Byłem zobaczyć tego Scenica z Rawy Mazowieckiej.

Gościu powinien dostać za przeproszeniem w ząbki!!!

Jak dzwoniłem to mówił że on malował tylko tylny lewy błotnik i zderzak bo był przerysowany.

Okazało się że auto naprawiał chyba jakiś "murarz" amator. Szpachla była chyba rzucana kielnią!!!

Auto zmalowane w cały świat. Nie ma elementu który nie byłby malowany. Zaczynając od przodu końcąc na tyle.

Szpachla na słupkach, drzwiach, błotnikach nie dość że nie dotarta to jeszcze pęka. Na dachu między drzwiami kierowcy i pasażera harmonijka jakby auto dostało strzała w bok. Na tylnym błotniku lakiernik krawędź zachował tylko na 10cm a dalej zrobił krawędź na półokrągło. Dodatkowo sprzedający postawił auto w cieniu drzew żeby nie rzucało się w oczy ża lakier ma cienie i zacieki na każdym elemencie!!!. Jedyne co zgadzało się z opisem to to że ma 140000km przebiegu i środek jest w miarę zadbany. Technicznie auto wyglądało dobrze ale blacharka - TRAGEDIA!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w temacie 2.0, którego ujeżdżam. Kupiłem prawie 3 letniego z przebiegiem 140tys. km, założyłem zaraz gaz i od tej poryjeźdżę bez awaryjnie. Aktualnie mam 270 tys. km i... silnik działa bez zarzutu. Silnik w mojej ocenie idelany do zagazowania - do tego stopnia, iż fabrycznie w dolocie ma miejsce na dysze gazu LPG. Miałem go początkowo miec do 250 tys. km, ale.... tak szybko przeleciało. To przesunąłem granicę do 300tyskm... i sobie już oglądam coś nowego jakiegoś Qashqaia uuuummmmm fajny jest (ten nowy z rocznika 2014) i... postanowiłem, że chyba sceniola w ogóle sobie zostawię "na zawsze" bo dzisiaj jest nic nie warty, a jeździ super.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima w sumie to na rynku on już chyba doszedł do wartości wagi złomu, znaczy się, bez urazy, ale z takim przebiegiem to go nie sprzedasz, bo: "...paaaaanie, 300000 km? Na okrąglo pan jeździłeś? Przecież on już do niczego się nie nada. A tutaj, patrz pan, jaki ładny, od Niemca, ten sam rocznik a tylko 108000 km. nakulane i to po niemieckich autobanach a nie na naszych dziurach, tamten to jeszcze pochodzi...." ;) A cofać to raczej nie będziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofać nie będę, bo czasami robię coś w ASO - więc łatwo to sprawdzić. Plus przebieg do sprawdzenia na stacji kontroli pojazdu - już ostatnio wpisali do bazy danych. Więc nie będę robił z siebie idioty.

Przebieg mam duży ale ostatnio na gratka.pl (teraz sprawdzałem i akurat nie ma) widziałem kilka z >250tys i jeden 305 tys. - kiedyś takie ogłoszenia powyże 100tys. były niepostykane. Ale może sytuacja normalnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzę z założenia że ludzie z zasady są uczciwi (niestety często zawodowo zajmujący się handlem samochodami znają inne pojęcie uczciwości), więc tekst o cofaniu był z przymrużeniem oka, ale ostatnio patrząc na ogłoszenia widzę że coraz więcej samochodów ma przebieg poniżej 100000 km. a szczególnie takie w wieku 10 lat i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam.

Czy możecie sprawdzić fachowym okiem tego Scenica :

http://otomoto.pl/renault-scenic-ii-2-0-benzyna-nawigacja-klima-C34544552.html

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!