Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ustawienie zbieżnosci i kąta zerowego wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Scenic II 1.6 16V z 2003 roku.

Dopadła mnie klątwa ściągania autka w prawo. Wymienione zostały drążki, końcówki drążków i sprężyny przód.Po zabiegu ustawiono mi clipem kąt zerowy i rozmiar kół. Wykonano również zbieżność. Ściąga w dalszym ciągu.

Auto "przetrzepano" na wylot i nie znaleziono żadnego problemu z geometrią i zawieszeniem. Opony również w super stanie i dobrze dopompowane.

Moje pytanie, czy kąt zerowy musi być ustawiony "od linijki", czy wystarczy zrobić to w miarę dokładnie tak, jak ustawili zbieżność?

Kolejna sprawa to, czy ustawienie kół (zbieżność) powinna wynosić -0.06 dla każdego z nich, a sumaryczna -0.12, czy są jakieś lepsze ustawienia?

Proszę o pomoc, ponieważ ja i mechanicy nie mają już pomysłów.

Edytowane przez korsakpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Renault powinno to być -0,05 na koło do środka sumarycznie 0,1

 

Do sprawdzenia również sworznie wahacza....

Co do konta zerowego ustawienie clip'em powinno w zupełności wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do konta zerowego ustawienie clip'em powinno w zupełności wystarczyć.

Czyli kierownica nie musi być ustawiona zgodnie ze zbieżnością co do milimetra?

Pytam, ponieważ regulacja clip`em przeprowadzona została w innym warsztacie po ustawieniu zbieżności, a wiadomo, że każdy ma inne oko :rolleyes:

 

Co do zbieżności, to wertowałem własnie manual techniczny Scenic II i znalazłem to:

(Dla dwóch kół)

Rozbieżność: - 0° 10’ ± 10’

obręcze 15-calowe: 1,1 mm ± 1,1mm

Z tego wynika, że koła maja być na zewnątrz?

Dziękuję za pomoc.

 

Dodano: 17 cze 2014 - 21:51

Gdzie robiłeś auto ?

 

Zbieżność u Dziakowicza w Gorzowie, a komputer u znajomego, który pracował w ASO Renault.

 

Dodano: 19 cze 2014 - 10:20

Podczas kolejnej weryfikacji ustawień kompa wyszło strzelające łożysko amorka.

Czekam na nowe opony i wymienię to łożysko.

Jak się nie poprawi, to tak zostawiam, bo już i tak o niebo lepiej jest niż było.

 

Dodano: 22 cze 2014 - 17:45

Witam ponownie.

 

Ostatnio zauważyłem, że ściąganie zależy od nachylenia drogi - jak pochylenie na prawo, to ściąga na prawo i odwrotnie.

Załączyłem wynik pomiaru geometrii i proszę Was o jego weryfikacje, czy nie widzicie nic niepojącego, co mogłoby być powodem ściągania.

Niestety spece nie chcieli mi ustawić fabrycznych -0,05 na każde koło twierdząc, że wyniki są na zielonym polu - w normie.

Zauważyłem także, że "drze" mi zewnętrzną część w obydwóch przednich oponach. Zaznaczę także, że maglownica, stabilizator, wsporniki oraz cała reszta jest ok.

 

Pomóżcie!!

post-71709-0-45464700-1403451914_thumb.jpg

Edytowane przez korsakpawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są wyniki badań statycznych,jak masz np. wybite tuleje,to podczas jazdy wahacze pływają i jest słaby komfort prowadzenia. Co do zdzierania opon z zewnątrz to jest temat do poczytania,a ten przebieg jest realny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przebieg potwierdzony przez ASO Renault na podstawie VIN.

Jak wspomniałem nie mam luzów, a ostatnia kolumna na skanie - "końcowe", to wynik po ustawieniu zbieżności.

Przed było -0,6 całkowita, a po ustawieniu -0,12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We środę zakładam nowe oponki letnie. Jak się nie poprawi, to skorzystam. Dzięki.

 

Dodano: 23 cze 2014 - 20:49

Zadałem wcześniej pytanie o kąt zerowy wspomagania, ale nikt się nim nie zainteresował.

Ponawiam je. Czy ustawienie kąta z przesunięciem o 1 stopień w lewo będzie przeszkadzało podczas jazdy?

Ustawiłem go tak celowo z przekonaniem, że zlikwiduje to uciekanie autka w prawo - niewiele to zmieniło.

 

Zastanawiam się teraz, czy nie wrócić do ustawienia w miarę równego z ustawieniem mechanicznym zbieżności - idealnie na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeśli droga jest pochylona to każde auto będzie z niej uciekało i trzeba to kątrować kierownicą.Moim zdaniem jest wszystko ok ,moja megana też jest uczulona na pochylenie drogi chyba nawet więcej niż lanos żony,może przez opony są szersze niż w lanim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Problem ściągania autka został rozwiązany. :notacrook:

Powodem było złe ustawienie zbieżności przez "specjalistów" z Okręgowej Stacji Kontroli i Obsługi Pojazdów ul. Piłkarska 19 66-400 Gorzów Wlkp. oraz lekko sciete opony (zimówki), które na trasie dotarły się do równego :mellow:.

Nie polecam nikomu tam naprawiać auta! W moim przypadku po ustawieniu tam komputerowo geometrii auto dalej ściągało na prawo. Wróciłem z reklamacją i gość zamiast zweryfikować pomiary, pokręcił "na pałę" kluczem twierdząc, że już będzie ok. W tym momencie kierownica była przestawiona mocno w prawo. Ponownie udałem się na korektę. Wtedy to jeden z mechaników nic nie mówiąc wsiadł do auta i bez dowodu rejestracyjnego pojechał sam sprawdzić go na trasie. Przy okazji potraktował mój samochód jak rajdówkę i z dużą prędkością pokonał wszystkie dziury jakie napotkał na drodze dojazdowej do warsztatu :angry: . Niestety szefostwo nic nie zrobiło sobie z mojego oburzenia tym faktem. Po powrocie znowu pogrzebał pod autem, oczywiście bez podłączenia urządzenia pomiarowego. Kierownica faktycznie się wyprostowała, ale auto w dalszym ciągu ściągało. Pojechałem do warsztatu na ulicy Wiatracznej, gdzie pomiar wykazał, ze kola są zbieżne zamiast rozbieżne - załączone zdjęcie. Niestety nie mieli odwagi cywilnej przyznać się do błędu i nie zwrócili mi pieniędzy za spartaczoną robotę <czerwona>

post-71709-0-54685000-1404320471_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!